Archief - Vraag over hond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Leso Varen

Legacy Member
Hello,
We hebben hier thuis zo'n schattige Golden Retriever.
En wat me opvalt is, als je er zo mee speelt dat ze zich heel vaak uitrekt.
Ik vraag me af waarom ze dat doet?
Is het omdat ze gelukkig is?

Doggiedog

Legacy Member
ten eerste: wat doet ge precies wanneer ge met hem speelt?
ten tweede: wat noemt ge "vaak uitrekken"? Hoeveel keer per kwartier?
ten derde: hoe oud is die hond?
ten vierde: zich uitrekken heeft geen enkel verband met het (on)gelukkig zijn van uw hond.
ten vijfde: als hij het echt heel vaak doet, moet ge mss beter naar de dierenarts gaan, tenslotte is uw hond in volle beweging wanneer ge met hem speelt en kan het zijn dat er hem iets stoort in zijn lichaam of zo ...
ten zesde: dit forum is géén forum waar ge gratis raad kunt krijgen van dierenartsen.

Boukreev

Legacy Member
das omz elfde rede as wij dat doen en net als bij ons doen ze dat normaal as ze just geslape ebbe of een dutje gedaan emme

Simonn

Legacy Member
Doggiedog zei:
ten eerste: wat doet ge precies wanneer ge met hem speelt?
ten tweede: wat noemt ge "vaak uitrekken"? Hoeveel keer per kwartier?
ten derde: hoe oud is die hond?
ten vierde: zich uitrekken heeft geen enkel verband met het (on)gelukkig zijn van uw hond.
ten vijfde: als hij het echt heel vaak doet, moet ge mss beter naar de dierenarts gaan, tenslotte is uw hond in volle beweging wanneer ge met hem speelt en kan het zijn dat er hem iets stoort in zijn lichaam of zo ...
ten zesde: dit forum is géén forum waar ge gratis raad kunt krijgen van dierenartsen.

ten zevende : normaal antwoorden kan geen kwaad


OT: zal waarschijnlijk net zoals bij mensen zijn. Onze honden doen het ook altijd als ze ff op de grond hebben gelegen..

^MystiQ

Legacy Member
Leso Varen zei:
Hello,
We hebben hier thuis zo'n schattige Golden Retriever.
En wat me opvalt is, als je er zo mee speelt dat ze zich heel vaak uitrekt.
Ik vraag me af waarom ze dat doet?
Is het omdat ze gelukkig is?

Kzou mij daar nie teveel zorgen om maken. Ge kent da gevoel wel, ge zijt bezig met iets, of ge zit ergens ne keer neer en plots krijgde die onweerstaanbare drang om u eens uit te rekken. En ge weet wel oe zalig dat da voelt é.

Bij nen hond is da juist hetzelfde. De mijnen doet da ook regelmatig ne keer, nuja, de mijnen is dan ook stokoud :D
Tof beest maar het doet pijn om te weten dat hij er binnenkort niet meer zal zijn :)

Leso Varen

Legacy Member
Doggiedog zei:
ten eerste: wat doet ge precies wanneer ge met hem speelt?
ten tweede: wat noemt ge "vaak uitrekken"? Hoeveel keer per kwartier?
ten derde: hoe oud is die hond?
ten vierde: zich uitrekken heeft geen enkel verband met het (on)gelukkig zijn van uw hond.
ten vijfde: als hij het echt heel vaak doet, moet ge mss beter naar de dierenarts gaan, tenslotte is uw hond in volle beweging wanneer ge met hem speelt en kan het zijn dat er hem iets stoort in zijn lichaam of zo ...
ten zesde: dit forum is géén forum waar ge gratis raad kunt krijgen van dierenartsen.
Wat is u probleem gast?
Ik vroeg het alleen maar.
Alle anderen, dank u wel!

Darks

Legacy Member
Onze lab doet dat ook vaak. Als ze opstaat ofzo. Maar ook als we gaan wandelen dan is het precies of ze eerst even wil stretchen :lol:

Kan geen kwaad denk ik. Labradors zijn (vooral vanaf hun 2jaar) echte luilakken die genieten van alle rust, en dan rekken ze zich natuurlijk geregeld uit. De onze kan zelfs zo 'smatschen' met haar mond :)

Sanguin3

Legacy Member
Is niets speciaals hoor, onze Golden Retriever deed dat ook vaak, idem voor het 'klein wit mormel' van een Bichon Frisé van m'n moeder.

Is gewoon zoals een mens. Rekt gij u niet uit als ge wakker wordt? :)

SimonL

Legacy Member
in het grote jongens en wetenschap boek (wat hier gezien wordt als een foutloos wetenschappelijk werk :unsure:) wordt volgens mij gezegd dat dit aanzien wordt als een uiting van geluk. Alhoewel ze dat niet helemaal zeker zijn.

[TFT]Poky

Legacy Member
misschien omdat hij te oppervlakkig ademt en zo het surfactant is zijn longen daalt (in grote lijnen). Surfactant is levensnoodzakelijk en geeuwen is een "reflex" om aanmaak te stimuleren.

Iig dit is bij mensen zo :) ma zal ni zoveel verschillen bij een hond ofzo.

En uitrekken gaat toch meestal gepaard met geeuwen dusja :)

Vitabis

Legacy Member
den onze doet da ook veel, als die stilgelegen heeft
en ge wil daar mee spelen
da is gewoon zoals bij mensen denk ik ze
dan "zucht" die ook zo, vin da wel grappig :)

Mee

Legacy Member
Onze kat rekt zich ook altijd uit maar da is van pure pleasure :unsure:.

Dreetn

Legacy Member
Sanguin3 zei:
Is niets speciaals hoor, onze Golden Retriever deed dat ook vaak, idem voor het 'klein wit mormel' van een Bichon Frisé van m'n moeder.

Is gewoon zoals een mens. Rekt gij u niet uit als ge wakker wordt? :)
LOL!!! :rofl:

pietje frietje

Legacy Member
Mijn grootouders hun hond, een Jack Russel, rekt zich 's morgens ook altijd uit.

]GoW[Hermes

Legacy Member
den onze rekt zen eige ook altijd uit alsem juist erges gelegen/geslapen heeft

dendaak

Legacy Member
Ik zelf rek mij ook massa's veel keren per dag =D, dus laat die hond maar doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan