Archief - Visa bij Dexia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moloch

Legacy Member
heb al wat rondgekeken op den site, niet echt veel gevonden qua prijzen en tarieven, op tforum hier al gevonden dat het het eerste jaar 0€ is en het tweede 10€, en thats it

als ge iets koopt op een buitenlandse site bvb den usa; word $ auto naar € omgezet correct? en is dat een vast tarief? bvb als de koers schommelt zal het dan goedkoper/duurder zijn? en als ge iets betaald met visa, moet ge dan nog een extra tarief betalen voor de verrichting zelf? of is dat alleen als ge geld gaat afhalen?

dus visa haalt gewoon het geld af u rekening als ge iets betaald? das geen extra rekening die loopt?

alle hulp is welkom :)

bludgeoned

Legacy Member
Je gaat naar je dexia kantoor en je vraagt uitleg.
paar antwoorden op je vragen.
Natuurlijk wordt er naar de koers gekeken.
Geen extra rekening : iedere maand ofzo wordt dat geld van je rekening gehaald
Verrichting kost geen geld, tenzij anders vermeld op de site van aankoop.
Geld afhalen kost idd geld.

Spineless

Legacy Member
ik zou ook visa kunnen gebruiken of mastercard, voor dingen te kunnen aankopen op play.com. nu moet ik het altijd vragen aan iemand die wél een kredietkaart heeft.. nu ik ben ook bij dexia en ik ga in de loop van volgende maand toch wel eens horen voor visa of maestro of iets dergelijks. hopelijk kost da niet teveel :p

russian

Legacy Member
Spineless zei:
ik zou ook visa kunnen gebruiken of mastercard, voor dingen te kunnen aankopen op play.com. nu moet ik het altijd vragen aan iemand die wél een kredietkaart heeft.. nu ik ben ook bij dexia en ik ga in de loop van volgende maand toch wel eens horen voor visa of maestro of iets dergelijks. hopelijk kost da niet teveel :p

Het is gratis bij Argenta :).

Ik moest (toen) wel m'n loon op die rekening gestort krijgen, om over VISA te mogen beschikken. Ik weet niet of dat nu nog zo is...

bludgeoned

Legacy Member
Ik heb mastercard bij dexia en je moet gewoon kunnen aantonen dat je voldoende geld hebt. Dus met 100 € op je rekening zal het niet lukken.

NeFerMeTu

Legacy Member
russian zei:
Het is gratis bij Argenta :).

Ik moest (toen) wel m'n loon op die rekening gestort krijgen, om over VISA te mogen beschikken. Ik weet niet of dat nu nog zo is...

Bij de meeste banken vragen ze wel enige garantie. Bij Dexia hebben ze mij geweigerd omdat ik onvoldoende geld bij hen heb staan. Bij KBC hebben ze dan gewoon €625 op een geblokkeerde spaarrekening gezet en voila. Als je jonger bent dan 25, ga je wel met een limiet zitten (die je eventueel wel even kan verhogen).

Najade

Legacy Member
Dexia zal altijd Master Card voorstellen, en ik moet zeggen de mijne altijd wel deftig gewerkt heeft, ook in het buitenland enzo.
Toen ik de mijne aanvroeg had ik iets van een 1000 euro op mijn rekening staan, wat me een kaartlimiet van 600 euro opleverde (meer per maand uitgeven gaat niet). Je zal dus mss wel wat geld op je rekening moeten hebben op het moment dat je er een aanvraagt.
(Toen ik naar SA ging heb ik mijn limiet wel tijdelijk laten opveizelen naar 2000 euro - voor noodgevallen. Bank deed daar niet moeilijk over, en heb het uiteraard ook nooit gebruikt)

Als je er iets mee koopt in buitenlandse valuta (mijn geval ZAR), dan wordt dat omgerekend zonder extra kosten. Maar als ik er echt geld mee zou afhalen, zou dat wel serieus doorgerekend worden. Hangt er dus allemaal vanaf wat je van plan bent ermee te doen.
Uiteraard hangt alles wat af van de huidige koersen.

(En je vergist je wsl over die "Maestro", dat heb je normaal standaard op je bankkaart staan, is hetgeen ervoor zorgt dat je in het buitenland gewoon geld kan afhalen)

Godzilla*Akira

Legacy Member
Heb ING card (mastercard).
1ste jaar gratis, ale normaal gezien is het tot je 25ste gratis, maar ben 24j, dus nog 1jaartje gratis. Daarna is het 10€ per jaar.

Bij ING betaal je oftewel een vast bedrag (naar eigen keuze, minstens 25€) ofwel een percentage (5% of 10%) van het bedrag dat je opgebruikt hebt.
Limiet is 1250€, maar je kan hoger als je wilt.
Je kan bv als je enkel online wilt betalen, maar eigenlijk niets van visa, mastercard zelf wilt gebruiken. Geld op je mastercard rekening zetten via je zichtrekening. bv je zet via zichtrekening 100€ op je mastercard rekening, dan kan je gewoon die 100€ gebruiken, online of whatever.
Je hoeft zover ik weet geen rekening te hebben bij ING.


www.ingcard.be

Spineless

Legacy Member
russian zei:
Het is gratis bij Argenta :).

Ik moest (toen) wel m'n loon op die rekening gestort krijgen, om over VISA te mogen beschikken. Ik weet niet of dat nu nog zo is...

ik heb nogal een geluk wel al een rekening bij argenta maar dat is een maxi-rekening.. gaat dat ook op zo'n rekening of moet ik een zichtrekening aanmaken?

Pana

Legacy Member
Ik had 200 euro op men rekening ofzo, toen een part-time job met een maandloon van 380 euro en heb zonder problemen een mastercard gekregen met een limiet van 750 euri :)

Yo-Han

Legacy Member
heb ook dexia visa..gaat van uw zichtrekening ,maar dat is 1x paar maand ..dus opletten met uw visa uitgaven

Moloch

Legacy Member
@quirinus: diene link zocht ik thx! :)

@yo-han: ah tgaat er dus nie direct af, maja tis toch maar om het betalen op sommige buitenlandse shops gemakkelijker te maken, de meesten ondersteunen alleen maar visa/mastercard/enz..

merci voor de reacties allen ^^

Quirinus

Legacy Member
@Moloch: Het is idd superhandig voor online te shoppen. Ik zou niet meer zonder kunnen. Ik koop veel spullen online.

-etienne- zei:
Gratis? Bij citibank krijg je er geld voor! 20 euro per jaar! Je moet niet eens klant zijn bij hun:

http://www.citibank.be/promo/cards_...0euro_nl&utm_content=nl&utm_campaign=cards001

Wel voor 1 mei dus 't is van te haasten :)

Ja, maar deze betaal je op 'afbetaling' per maand, met een Jaarlijks Kosten Percentage: 14,98% !
Ik denk dat je met die 20€ die je krijgt nog verlies maakt dan :D .
http://www.citibank.be/cards/classic_visa_detail.asp

Skoebiedoe

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Bij de meeste banken vragen ze wel enige garantie. Bij Dexia hebben ze mij geweigerd omdat ik onvoldoende geld bij hen heb staan. Bij KBC hebben ze dan gewoon €625 op een geblokkeerde spaarrekening gezet en voila. Als je jonger bent dan 25, ga je wel met een limiet zitten (die je eventueel wel even kan verhogen).


Toen ik eens ging horen bij kbc kreeg ik gene visa.
Ik had een inkomen van rond de € 1300 en d'er stond € 2000 op de rekening.
Ik kreeg als reden voor de weigering dat ik niet genoeg verdiende en nu kan iedere student of dopper enen krijgen....

Godzilla*Akira

Legacy Member
-etienne- zei:
Gratis? Bij citibank krijg je er geld voor! 20 euro per jaar! Je moet niet eens klant zijn bij hun:

http://www.citibank.be/promo/cards_...0euro_nl&utm_content=nl&utm_campaign=cards001

Wel voor 1 mei dus 't is van te haasten :)

²De jaarlijkse bijdrage van de Citi Visa bedraagt 19,83 €. Bij uw eerste transactie met uw Citi Visa en elk jaar opnieuw op de verjaardag van de kredietkaart krijgt u het bedrag van 20 € automatisch terugbetaald op uw Citi Visa rekening.

Komt er dus gewoon op neer dat je visa gratis is...:p

Citibank is zwaar debiel! :evil:


www.ingcard.be daar moet je zijn.:niceone:

NeFerMeTu

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Toen ik eens ging horen bij kbc kreeg ik gene visa.
Ik had een inkomen van rond de € 1300 en d'er stond € 2000 op de rekening.
Ik kreeg als reden voor de weigering dat ik niet genoeg verdiende en nu kan iedere student of dopper enen krijgen....

Wanneer was dat? Ik denk dat ze er nu wel soepeler in zijn. Langs de andere kant zullen ze ook wel kijken hoelang je al klant bent en hoeveel je bij hen hebt. Ik heb bijna al mijn rekeningen, verzekeringen, spaarboekjes en aandelen bij KBC, mijn vader heeft daar ook alles (inclu. alle verzekeringen) dus ik neem aan dat dat wel voldoende kredietwaardigheid mag zijn.

whacker

Legacy Member
Ik moest bij argenta (was nieuwe klant, eigenlijk enkel voor VISA naar daar gegaan) 5000 euro op mijn spaarrekening daar hebben alvorens ik een kaart kreeg (uitgavenlimiet: 2500 euro).
Nu is dat geld al lang ergens anders maar dat maakt blijkbaar niet uit.
[edit: dit is maar enkele maanden geleden dus relevant, ze hebben mij ook wel gevraagd wat voor werk ik deed en ik heb uiteindelijk ook mijn loon op die rekening laten storten]

Skoebiedoe

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Wanneer was dat? Ik denk dat ze er nu wel soepeler in zijn. Langs de andere kant zullen ze ook wel kijken hoelang je al klant bent en hoeveel je bij hen hebt. Ik heb bijna al mijn rekeningen, verzekeringen, spaarboekjes en aandelen bij KBC, mijn vader heeft daar ook alles (inclu. alle verzekeringen) dus ik neem aan dat dat wel voldoende kredietwaardigheid mag zijn.

Is nu toch al een 5 jaar geleden maar vroeger viel dat onder een bepaalde regel van het krediet en nu is dat blijkbaar weer allemaal veranderd.
Ben ook al jaren klant net zoals de familie en verzekerin,gen lopen ook via hen.
Nu zijn ze inderdaad soepeler geworden.Blijkbaar zijn de banken de kaarten nu aan het uitdelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan