Archief - Verzekeringsverplichtheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TippedTerox

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
mja zou mij meer niet verbazen als de bestuurder in fout wordt gesteld :/

Het zou kunnen dat de bestuurder (topicstarter), via zijn verzekering de schade aan de fiets moet betalen als die geclaimed wordt. De fietser is met name een zwakke weggebruiker (lees art. 29 bis van de bvvo-overeenkomst inzake auto).

Emu

Legacy Member
jeroenrams zei:
Het is inderdaad in België, jammer genoeg, niet verplicht om een BA gezin (ook wel familiale genoemd) te hebben.

Jammer genoeg?

Je bedoelt gelukkig niet verplicht.

Het moet nog altijd een vrije keuze zijn he.

Dat ze een brandverzekering en autoverzekering verplichten is echter wel een goede zaak.

TippedTerox

Legacy Member
Brandverzekering is NIET verplicht, enkel de objectieve aansprakelijkheid brand en ontploffing bij grote risico's is verplicht, en ik ken geen enkel gezin die daar onder valt.

jeroenrams

Legacy Member
Emu zei:
Jammer genoeg?

Je bedoelt gelukkig niet verplicht.

Het moet nog altijd een vrije keuze zijn he.

Dat ze een brandverzekering en autoverzekering verplichten is echter wel een goede zaak.

Neenee, ik bedoel wel degelijk dat het jammer is dat dit niet verplicht is.

Voor amper 55 euro/jaar ben je zelf en je gezindsleden gedekt tegen schadeclaims die HOOG kunnen oplopen. Een basispaket BA gezin zoals dat wettelijk is vastgelegd (maar amper nog gecommercialiseerd) kost slechts +- 40 euro/jaar. Voor die 55 euro/jaar krijg je het basispakket + bijna alle mogelijke uitbreidingen die voorzien zijn. Dit is de verzekering tegen een gunstige prijs en zou van mijn part een verplicht karakter mogen krijgen, eventueel tegen een sociaal tarief voor mensen die onder een bepaalde inkomensgrens zitten. Op deze manier ben je toch niet financieel geruïneerd bij een fout van jezelf of je kinderen.

Waarom is een brandverzekering en een autoverzekering verplichten een goede zaak? En een BA gezin de vrije keuze laten dan een minder goede zaak?

Je zou een veel vlottere schadeafhandeling krijgen wanneer iedereen een BA gezin zou hebben. Verder zijn grote financiële gevolgen voor de aansprakelijke partij beperkt toch een som van momenteel om en bij de 200 euro (de vrijstelling doe moet betaald worden bij een schadegeval)

TippedTerox

Legacy Member
TippedTerox zei:
Het zou kunnen dat de bestuurder (topicstarter), via zijn verzekering de schade aan de fiets moet betalen als die geclaimed wordt. De fietser is met name een zwakke weggebruiker (lees art. 29 bis van de bvvo-overeenkomst inzake auto).
Even ter verduidelijking, dit alles indien de fietser medisch gekwetst zou zijn, wat hier niet het geval is. Had dit er beter meteen bij vermeld.

Vandaag ook een gesprek gehad met iemand van een makelaarskantoor --> minnelijke schikking zal worden voorgesteld tussen de RB en de Pool, indien er geen akkoord is, zal de RB de Pool dagvaarden voor de rechtbank.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan