Archief - Vast IP-adres

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zeegy

Legacy Member
Hallo,

Telkens ik mijn PC opnieuw opstart krijg ik een ander IP-adres.
Kan ik dat niet aanpassen zodat ik telkens hetzelfde IP-adres heb,
want ik draai een TeamSpeak2 server op mijn PC, en ik moet dan telkens
het IP-adres veranderen.

Ik heb al geprobeerd bij mijn eigenschappen van mijn LAN-verbinding (Internet Protocol Versie 4 TCP/IPv4) alles handmatig in te geven met gegevens vanuit mijn console (ipconfig /all), maar toen had ik helemaal geen internet meer.

Bestaat er een mogelijkheid om altijd hetzelfde IP-adres te hebben? Of
moet je dat aan Telenet zelf vragen?

mvg,

Zeegy

torquenstein15

Legacy Member
je zal een statisch ip moeten aanvragen en meer betalen denk ik.

-etienne-

Legacy Member
Ik dacht dat als je met een router werkt je toch min of meer een vast ip hebt. Tenminste niet elke keer je je pc opstart een nieuw ip. Maar eens om de drie dagen ofzo?


Voor €60 per maand heb je een Dommel abo met statisch IP en 100 GIG download met onbeperkte upload :-)
--> http://dommel.be/nl/adsl/netconnectplus.php?cust=home

Zeegy

Legacy Member
mja, maar om de 3 dagen is ook niet goed he, dan moet ik om de 3 dagen mijn instellingen van TS2 aanpassen, en alle members van de clan ook, dus da is eig ni te doen he.

Time

Legacy Member
Met een router kan dat ook werken idd. Ik heb al een half jaar hetzelfde ip.

Mr Syphon

Legacy Member
der bestaan wel programmakes waardoor mensen altijd opt zelfste ip kunnen connecten, maar weet ni hoe het heet

Radiance

Legacy Member
Met Telenet kan dit alleen bij professionele abbonementen. Je zou eventueel eens kunnen kijken naar dynamic DNS om uw server een naam te geven, via een kleine client die op uw pc draait zal ie dat redelijk goed bijhouden.

Een thuis abbonement is gewoon niet geschikt voor server toepassingen.

EagleEye

Legacy Member
Idd, gamen + nen TS server draaien voor meerdere mensen is niet echt iets dat je met een thuis abonnement zou moeten doen...

Terror Factor

Legacy Member
www.no-ip.com
of
www.dyndns.com (of .org, ben niet zeker)
dan haalt ge een progje af,en da update uw ip altijd. dan hebt ge als ip bvb ik.no-ip.com ofzo, en ge geeft gewoon die ip door. da progje verwijs ik.no-ip.com door naar uw echte ip.

Burny

Legacy Member
Terror Factor zei:
www.no-ip.com
of
www.dyndns.com (of .org, ben niet zeker)
dan haalt ge een progje af,en da update uw ip altijd. dan hebt ge als ip bvb ik.no-ip.com ofzo, en ge geeft gewoon die ip door. da progje verwijs ik.no-ip.com door naar uw echte ip.

Klopt, voor een (thuis)server te draaien heb je zeker geen vast ip nodig.
www.opendns.be is ook een goeie.
Het ip van je pc zou ik wel vast instellen, anders kan het gebeuren dat je router je pc een ander ip geeft en dat de juiste poort niet meer is geforward.

Als updater gebruik ik directupdate, dat ondersteunt zeer veel van die sites, echt een aanrader.

SilentSpring

Legacy Member
hier draait sporadisch nen ftpserver, met die no-ip.
D'er kan dus altijd op hetzelfde ip geconnect worden, enige nadeel is wel dat ik iedere keer als m'n ip verandert is in m'n ftp programma dat ip adres ook moet veranderen, anders werkt passive mode niet.
Dus, as ik m'n server zou aanzetten om vanuit school iets naar huis te kunnen doorgeven en m'n ip verandert in tussentijd kannek er alleen maar aan vanuit active, en voor zover dak weet heb je dan een ftpprogramma nodig, want denk nie dat ge met IE op active kunt gaan.

Sander H

Legacy Member
soms hebt ge da programma nie nodig, ik kan da hier instellen in mijn router (voor DynDNS.org, DtDNS en no-IP.com), mss kunt ge da ook, ge moet maar is controleren :)

btw router is ene van USR

Burny

Legacy Member
Den Freddie zei:
hier draait sporadisch nen ftpserver, met die no-ip.
D'er kan dus altijd op hetzelfde ip geconnect worden, enige nadeel is wel dat ik iedere keer als m'n ip verandert is in m'n ftp programma dat ip adres ook moet veranderen, anders werkt passive mode niet.
Dus, as ik m'n server zou aanzetten om vanuit school iets naar huis te kunnen doorgeven en m'n ip verandert in tussentijd kannek er alleen maar aan vanuit active, en voor zover dak weet heb je dan een ftpprogramma nodig, want denk nie dat ge met IE op active kunt gaan.

Gebruik je dan een USB modem? Of heb je telenet? Met een ADSL ethernet modem heb je dat probleem niet.

Zeegy

Legacy Member
k thx voor de hulp allemaal, ik zal eens proberen met no-ip.com, en zal dan wel iets laten weten.

Mr. M

Legacy Member
gebruik idd zoals al gezegd een dyndns
en zoek eens op het software forum, daar hebben zeker al genoeg threads gestaan ivm dit onderwerp (ik heb daar alleszins zeker al een paar keer geantwoord in zo'n soort thread)
staat hier ook niet echt juist he ;)

SilentSpring

Legacy Member
Burny zei:
Gebruik je dan een USB modem? Of heb je telenet? Met een ADSL ethernet modem heb je dat probleem niet.

router met adsl go.
hmm, eiglijk, moest ik in m'n ftpserver in plaats van dat ipadres telkes in te vullen nu es proberen met dien no-ip naam daar te zetten.

manky

Legacy Member
Den Freddie zei:
router met adsl go.
hmm, eiglijk, moest ik in m'n ftpserver in plaats van dat ipadres telkes in te vullen nu es proberen met dien no-ip naam daar te zetten.



dan zal dat ook lukken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan