Archief - probleem met tijdzones.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sash1m1

Legacy Member
ik heb iets raar vastgesteld met de tijdzones

als het hier 12 uur is, is het in engeland 11 uur (niks speciaal)

maar als je nu reist in westelijke richting en je doet een half uur over elke tijdzone ga is het eerst 12 uur dan 11.30 dan 11 dan 10.30,..
als je blijft doorgaan kom je in de prehistorie uit:unsure:

nu is mijn vraag waar zit de fout want in het echt gaat de tijd gewoon verder.

prozackx

Legacy Member
op 180° (ergens in de stille oceaan zeker?) overschrijd je de datumgrens

EagleEye

Legacy Member
op een gegeven moment springt de tijd opeens 24 uur he :p anders zou het ni meer kloppen idd :D (die dikke zwarte of rode lijn die je op tijdzone kaarten ziet)

Doggiedog

Legacy Member
haha, dus eigenlijk moeten we gewoon de hele tijd naar het westen reizen om te weten hoe het nu echt zat met onze wereld in de prehistorie! Wat zitten we dan onze tijd te verdoen met het bestuderen van de aardlagen en zo?

Binnenkort kunnen we ons een reisje voor twee personen naar de prehistorie boeken zie, als dat niet origineel is! ;)

EagleEye

Legacy Member
of ik kan naar China (toekomst) gaan, mezelf bellen in het verleden en vragen hoe het gaat!! :D

DéWé

Legacy Member
EagleEye zei:
of ik kan naar China (toekomst) gaan, mezelf bellen in het verleden en vragen hoe het gaat!! :D

Handig om verkeersongelukken te vermijden, gewoon naar het verleden reizen en de mensen waarschuwen :p

Pilatus

Legacy Member
ik heb daar ook al ies aan gedacht, zit wel iet sin eigenlijk :d

DéWé

Legacy Member
Pilatus zei:
ik heb daar ook al ies aan gedacht, zit wel iet sin eigenlijk :d

en wat dan? je gaat rond de wereld en komt aan de andere kant uit... net zoals je met je vinger rond een bal kan gaan en op dezelfde plaats weer uitkomt en uwe vinger is dan echt nie terug in de tijd gegaaan :p

MAXXUR

Legacy Member
as ge na het westen zijt aant reizen, en het is opeens dus 0:01 in de morgen van die dag waar ge vertrokken zijt, gaat ge op de 180° marge komen, waar ge ineens op 23:59 van de dag zit waar ge vertrokken zijt.

Zeta Reticula

Legacy Member
Het is maar een aanduiding. Ge kunt evengoed een tijdsaanduiding gebruiken in de zin van het aantal liter bier dat Michel Daerden reeds geconsumeerd heeft...

De werkelijk tijd verandert niet... hoor! Neenee! Heus niet, echt waar!

Doggiedog

Legacy Member
mja, t schijnt dat ze het de Greenwich tijd noemen ^^ Daarbij hebben ze de wereld verdeeld in verticale tijdsgordels, vertrekkende vanaf het stadje Greenwich in Engeland.

Parnakra

Legacy Member
Doggiedog zei:
mja, t schijnt dat ze het de Greenwich tijd noemen ^^ Daarbij hebben ze de wereld verdeeld in verticale tijdsgordels, vertrekkende vanaf het stadje Greenwich in Engeland.
Nou moe!

grey-turtle

Legacy Member
Ik dacht dat het basisprincipe vna onze tijd was dat als de zon op de hoogste punt dsaat van de dag, dan is het 12u en dat heeft men proberen toe te passen in elke tijdszone.

Dreamchaser

Legacy Member
grey-turtle zei:
Ik dacht dat het basisprincipe vna onze tijd was dat als de zon op de hoogste punt dsaat van de dag, dan is het 12u en dat heeft men proberen toe te passen in elke tijdszone.

In de zomer is dat om 14u en in de winter om 13u :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan