Archief - Je glimlach van vandaag - deel 16

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nas

Legacy Member
Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar: i luv carnaval.
Gisterenavond was het afterparty carnaval in Heist, facking beste feesje die ik tot nu toe heb gehad.
Ik ben thuisgekomen met hoeden en pruiken die niet eens van mij zijn :p

Karre

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Ge zijt verdomme één keer naar de VS geweest kerel en ge doet precies of ge der jaren hebt gewoond :ironic:. Burger King is goed maar zeker niet beter dan goeie frituren in dit land, idem voor Wendy's. En als ge dat niet beseft, is het duidelijk dat ge uw smaakpapillen al lang kwijt zijt.

Want je moet natuurlijk jaren gewoond hebben in de VS om eten te beoordelen :ironic:. De meeste frituren trekken gewoon hier op niets meer omdat velen hun eigen friet zelfs niet meer maken maar gewoon zakken diepvriesfrieten aankopen. En dat zou hun troef dan moeten zijn want het vlees van een frituur vind je zo wel in O'cool of weet ik veel waar nog. Oh wacht, we zitten in België. De lokale frituur afbreken is zoals een cartoon van Mohammed omhoog steken. Al moet ik wel toegeven dat ik sowieso al niet echt voor friet ben en het maar als gewoon beschouw daar waar anderen dat blijkbaar enorm lekker kunnen vinden en je mij zelfs een groter plezier doet met een lekkere aardappelpuree gemaakt door mijn grootmoeder :love:. Of kroketten, eet ik ook wel nog graag.

_ns_

Legacy Member
Karre zei:
Want je moet natuurlijk jaren gewoond hebben in de VS om eten te beoordelen :ironic:. De meeste frituren trekken gewoon hier op niets meer omdat velen hun eigen friet zelfs niet meer maken maar gewoon zakken diepvriesfrieten aankopen. En dat zou hun troef dan moeten zijn want het vlees van een frituur vind je zo wel in O'cool of weet ik veel waar nog. Oh wacht, we zitten in België. De lokale frituur afbreken is zoals een cartoon van Mohammed omhoog steken. Al moet ik wel toegeven dat ik sowieso al niet echt voor friet ben en het maar als gewoon beschouw daar waar anderen dat blijkbaar enorm lekker kunnen vinden en je mij zelfs een groter plezier doet met een lekkere aardappelpuree gemaakt door mijn grootmoeder :love:. Of kroketten, eet ik ook wel nog graag.

Sorry, maar een frituur kunt ge imo echt niet vergelijken met Amerikaanse ketens of het 'namaken' bij u thuis. Altijd iets anders, frietjes van de frituur :love:.

DeViL-M4N

Legacy Member
ns boy zei:
Sorry, maar een frituur kunt ge imo echt niet vergelijken met Amerikaanse ketens of het 'namaken' bij u thuis. Altijd iets anders, frietjes van de frituur :love:.
anders wel ja, maar altijd beter frietjes van thuis, zelf gesneden van goei patatten :) in goeie en verse olie

_ns_

Legacy Member
Da's inderdaad ook erg lekker, maar nog altijd anders :p.

Nu ga ik straks achter fritten ze, amai :drool:

Babs

Legacy Member
Delirium zei:
And I give you...

The Sloppy Roethlisberger

Goed voor een kleine 140 000 kcal :D

You win :puke:

DeViL-M4N zei:
anders wel ja, maar altijd beter frietjes van thuis, zelf gesneden van goei patatten :) in goeie en verse olie

Das waar! En dan kunt ge ook zelf nog kiezen. Sommige mensen hebben bvb liever dikkere frieten, ik heb de mijne graag dun :p
En dan me wa stoofvleessaus erover da uw frietjes zacht worden :drool:

Smashy

Legacy Member
Als je de frieten bij Wendy's gaat vergelijken met frieten in een goed frietkot (ja Karre, die bestaan) dan zijn ze bij ons inderdaad beter maar qua hamburgers kan er niks tippen aan die bij Wendy's. Zowat elke hamburger die ik hier heb gegeten in verschillende frietkoten/fastfood restaurants is niks waard zonder de saus terwijl die zonder saus bij wendy's nog altijd goed smaakt.
3/4 lb.* Triple - Wendy's
Ik heb hier nog nergens een burger gevonden met 3 stukken vlees (ja ik eet veel vlees) en als je bij mcdonalds of quick de burger gaat vergelijken met de foto is het vlees ineens half zo dik.

Karre

Legacy Member
ns boy zei:
Sorry, maar een frituur kunt ge imo echt niet vergelijken met Amerikaanse ketens of het 'namaken' bij u thuis. Altijd iets anders, frietjes van de frituur :love:.

Je zou anders piepen als je van de frituren in mijn dorp al hebt gegeten. Slechts één frituur is hier goed en de wachtrij binnen zegt dan ook al genoeg. De rest gebruikt oftewel diepvriesfrieten of ververst hun frituurolie amper.


Smashy zei:
Als je de frieten bij Wendy's gaat vergelijken met frieten in een goed frietkot (ja Karre, die bestaan) dan zijn ze bij ons inderdaad beter maar qua hamburgers kan er niks tippen aan die bij Wendy's. Zowat elke hamburger die ik hier heb gegeten in verschillende frietkoten/fastfood restaurants is niks waard zonder de saus terwijl die zonder saus bij wendy's nog altijd goed smaakt.
3/4 lb.* Triple - Wendy's
Ik heb hier nog nergens een burger gevonden met 3 stukken vlees (ja ik eet veel vlees) en als je bij mcdonalds of quick de burger gaat vergelijken met de foto is het vlees ineens half zo dik.

Daarom dat ik dan ook liever die fastfoodketens heb. Ik acht het vlees belangrijker en lekkerder dan de friet.

DeViL-M4N

Legacy Member
Likert heeft ook maar 1 goei frituur, zoals de meeste dorpen zeker, al de rest is slecht tot doenbaar, Gerards FTW

thuis frietne blijven tbest, maar we doen da enkel in de zomer als we alles kunnen open zetten, anders riekt ons huis teveel naar frietvet ( open keuken, open traphal)

Bubba

Legacy Member
ns boy zei:
Sorry, maar een frituur kunt ge imo echt niet vergelijken met Amerikaanse ketens of het 'namaken' bij u thuis. Altijd iets anders, frietjes van de frituur :love:.

Ge moet ze dan ook niet beginnen vergelijken, aangezien het twee verschillende werelden zijn. Wat je in de frituur gaat eten, ga je nooit in een fastfood keten vinden en omgekeerd. Beiden hebben hun publiek en beiden hebben hun smaak. Zeggen dat frituren "beter" zijn als fastfood ketens is hetzelfde als zeggen dat pizzeria's beter zijn dan frituren. Alles heeft te maken met eigen voorkeur en smaak.

En de fastfoodketens in Amerika zijn dan nog eens niet te vergelijken met de fastfood ketens hier. In Amerika zijn er veel meer, is er dus veel meer keuze aangezien ze allemaal wel hun speciale versies hebben, en is de prijs veel lager. Hier in België heb je alleen McDonalds en Quick, die qua prijs alleen al een heel pak hoger liggen. U vol proppen bij de McDonalds kost u een pak meer geld dan bij de frituur. Dat speelt dus ook mee.

Tenzij je natuurlijk enkel en alleen de frieten zelf gaat vergelijken, dan is een frituur altijd beter dan een fastfood keten. De frieten in zo'n fastfood keten zijn lekker, maar kunnen nooit tippen aan de frieten van een deftige frituur.

Morrissey

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
Likert heeft ook maar 1 goei frituur, zoals de meeste dorpen zeker, al de rest is slecht tot doenbaar, Gerards FTW

thuis frietne blijven tbest, maar we doen da enkel in de zomer als we alles kunnen open zetten, anders riekt ons huis teveel naar frietvet ( open keuken, open traphal)

In Affligem is er anders wel een heel lekkere. Op de Brusselse Steenweg, niet ver van de Okay. Snijden hun eigen frieten, en gewoon heel lekker.

Blanco

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
Likert heeft ook maar 1 goei frituur, zoals de meeste dorpen zeker, al de rest is slecht tot doenbaar, Gerards FTW

thuis frietne blijven tbest, maar we doen da enkel in de zomer als we alles kunnen open zetten, anders riekt ons huis teveel naar frietvet ( open keuken, open traphal)

Ik vind frituur "Den Bos" in Sint-Katherina-Lombeek anders ook ni slecht. (en snel bediend)

Shyheim

Legacy Member
Delirium zei:
Haha, zalig zo ne gummy bear. Doet me denken dat ik ooit zo eens een reuze Napoleonsnoepke (zo van die zure gele bollen) gezien had. Die had toch de grootte van een kleine voetbal en daar zat ook een hamer bij om die kapot te kloppen.

And I give you...

The Sloppy Roethlisberger

Goed voor een kleine 140 000 kcal :D

post dat keer in de overgewicht topic :unsure:

ziet er niet te vreten uit...


@ hierboven: beste frituur in 't pajottenland is toch wel André aan 't station van Ternat!

DeViL-M4N

Legacy Member
Blanco zei:
Ik vind frituur "Den Bos" in Sint-Katherina-Lombeek anders ook ni slecht. (en snel bediend)
ja die zijn ook niet slecht, maar das niet in likert ey !! en te ver voor ons, koude frieten als ge thuis komt, bleh

en ik eet ze alleszins liever thuis op, filmpje of serieken opzetten en smulen maar :)

Shyheim

Legacy Member
zeker omdat die brug daar naar momenteel naar 't schijnt weg is tussen lombeek en liedekerke daar wat verder?

als ik mij niet vergis speelt daar ook een caféploeg "sparta den bos(ch)" :D
'k heb op die hunne parking nog mijn manoevres moeten oefenen met de rijschool een dikke 5j geleden :cool:

DeViL-M4N

Legacy Member
Shyheim zei:
zeker omdat die brug daar naar momenteel naar 't schijnt weg is tussen lombeek en liedekerke daar wat verder?

als ik mij niet vergis speelt daar ook een caféploeg "sparta den bos(ch)" :D
'k heb op die hunne parking nog mijn manoevres moeten oefenen met de rijschool een dikke 5j geleden :cool:
ja die brug is tijdelijk weg, maar anders is da voor ons ook te ver hoor, we wonen bijna tegen roosdaal maar nog steeds likerts grondgebied (niet ver van de schaatsbaan en buur van Sweetfire :))

Shyheim

Legacy Member
ah, in de buurt van de puttenberg enal? :p

'k heb daar nog op school gezeten (leberg) :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan