Utred
Legacy Member
Ik vind Rome net een zeer ongezellige stad, en Parijs wel heel sfeervol. Parijs kan fout zijn want ik was nog redelijk klein als ik er was. Maar Rome vond ik echt niet wat ik er van had verwacht, de bezienswaardigheden zijn absoluut fantastisch maar de stad zelf vond ik echt niet mooi. In Barcelona(mijn favoriete stad tot nu toe) kan je gewoon willekeurig rondlopen en het is overal even gezellig, in Rome is het echt van het eene monument naar het andere want voor de rest is er niets aan.Dennoman zei:Weinig pittoreske dorpjes die je in de buurlanden ook niet kan terugvinden hoor. Vooral omdat zelfs de kleinste Franse villagekes al worden plat gelopen door toeristen. De meesten hokken gelukkig nog samen op campings, maar de stiff middle class pricks vind je terug in de dorpjes "omdat je daar toch zo goed wijn kan kopen hé". En zwijg mij van de Mont-St. Michel, wat een vreselijk commercieel hol is me dat geworden.
Ik loop gewoon ook niet al te hoog op met de Fransen, daar herken je als Belg te sterk je zwakke punten in. Wij klagen steen en been over hun chauvinisme maar kijk ffs toch eens naar onszelf de laatste jaren, walgelijk is het.
Wat ik qua Europese steden wel heerlijk vind: Londen/Amsterdam/Berlijn als totaalbeeld van prachtige moderne steden, Barcelona (veel toeristen maar toch altijd fris en vernieuwend), Rome (niet voor de inwoners - brrrr - maar voor de enorme hoeveelheid erfgoed) en zo zullen er nog velen zijn. Praag wil ik zeker nog eens doen, lijkt me ook geweldig.
Praag is fantastisch, moet je zeker doen. Lissabon is ook prachtig.
(ik veronderstel da ge toch iets gaat mee hebben van bagage).







, hij is nog zo lief.