Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Mjah, mijn ouders laten me dat elk jaar gewoon aanvragen om eens te proberen, ge weet maar nooit é :lol:

Heb daar ook geen recht op in principe (ouders zijn getrouwd en mijn vader heeft een vast inkomen), maar korting is korting :p

Troj

Legacy Member
Sorryfreak zei:
Nee, ik wil dat héél graag doen en kheb daar ook deftig over nagedacht. Maar ik weet dat de kans goed genoeg bestaat dat ik het niet aan kan, vandaar die "proberen".
En ja, studiebeurs eh. :unsure:

Als ge eens een gesprekske met mij voert, kan ik u zeggen of ge gaat falen of niet :p.
J/K :unsure:.

Kazier zei:
Moest ik geweten hebben. In psychologie bruist het van de wijven en de homo's.

:(

stupid_noob zei:
same here, mensen uit mijn klas met een studiebeurs zijn net de rijkste. Hier gaan mijn ouders allebei fulltime werken om mijn studies te betalen, maar je moet niet denken dat we recht hebben op studiebeurs hoor :)

Dat is juist het probleem, als uw ouders fulltime werken heb je bijna nooit recht op een beurs. De meeste "rijken" die een studiebeurs trekken kunnen dat omdat ze ofwel veel in het zwart verdienen ofwel dat maar één ouder werkt en ze gescheiden zijn ofzo.

Ik moet elk jaar opnieuw aantonen dat ik ze verdien.

Sightblinder

Legacy Member
Net doctor who op één bekeken, was wel tof maar nu vind ik dus nergens een programmatie... volgens de site van één is dat de enige aflevering die ze ooit gaan uitzenden :s

^MystiQ

Legacy Member
Kowlier zei:
hah, alle mensen die ik ken met een studiebeurs zijn juist de mensen die deze het minst nodig hebben. mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn pa betaalt 2 opleidingen hoger onderwijs, maar wij maken wel geen kans op een studiebeurs.
een goed systeem zou ik zo zeggen :niceone:

Vertel anders nog wat meer zever zodat ge u nog wat meer belachelijk kunt maken.

Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn ma betaalt al 4 jaar mijn opleiding hoger onderwijs en volgend jaar het 5de jaar en we hebben al ieder jaar recht op een studiebeurs gehad. Zeer spijtig als jullie geen studiebeurs hebben maar dan moet het zijn dat diegene waar jij bij woont en dus alle kosten maakt voor u, een loon krijgt die hoger ligt dan het vooropgestelde maximum.

Ge doet ook niets verkeerd om het elk jaar opnieuw te proberen hé. Ik moet nog altijd de eerste "rijke" mensen tegenkomen die recht hebben op een studiebeurs. Rijk zijn is iets anders dan u rijk voordoen maar dat aspect wordt hier precies wel eventjes vergeten ..

stupid_noob zei:
same here, mensen uit mijn klas met een studiebeurs zijn net de rijkste. Hier gaan mijn ouders allebei fulltime werken om mijn studies te betalen, maar je moet niet denken dat we recht hebben op studiebeurs hoor :)

Dat zou nog maar eens volledig gek zijn, dat een gezin waarbij de twee ouders een fulltime job hebben nog eens recht krijgen op een studiebeurs ook. :')

paarsbloed

Legacy Member
Kent iemand nog die website die hier ooit eens is gepost geweest, waar je volledige concerten van vele artiesten kon bekijken? Kzit hier al e kwartier te zoeken zonder resultaat :(

BlackOccult

Legacy Member
Kowlier zei:
hah, alle mensen die ik ken met een studiebeurs zijn juist de mensen die deze het minst nodig hebben. mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn pa betaalt 2 opleidingen hoger onderwijs, maar wij maken wel geen kans op een studiebeurs.
een goed systeem zou ik zo zeggen :niceone:

Ma lol. Ik kan u verzekeren dat wij het kunnen gebruiken of de kans bestond dat ik kon gaan zoeken achter werk.

En waart gij dat niet met een bubbelbad, of wat was't? :p

sh1b

Legacy Member
paarsbloed zei:
Kent iemand nog die website die hier ooit eens is gepost geweest, waar je volledige concerten van vele artiesten kon bekijken? Kzit hier al e kwartier te zoeken zonder resultaat :(

fabchannel.com

Bestaat niemeer though :(

Slayerbe

Legacy Member
Aan iedereen dat hier ligt te wenen dat ze geen studiebeurs krijgen: ga weekendwerk en vakantiewerk doen. Vanaf een bepaald bedrag dat je verdient op jaarbasis kan je in aanmerking komen voor een studiebeurs als zelfstandig student. Dit houdt in dat je de maximale studiebeurs krijgt voor kotstudenten. Ook al woon je nog bij je ouders! (was dit jaar meer als 3000euro)

Kindergeld: Geen probleem zolang je minder dan 240 uur werkt per kwartaal (juli aug sept geen limiet)
Belastingen: Jijzelf gaat hier geen last van hebben maar je bent niet meer fiscaal ten laste dus het kan zijn dat je ouders meer belastingen moeten betalen. Is wrsl op te lossen door uw domicile op uw kot te zetten maar hierover ben ik niet zeker.

Conclusie: Je verdient al vrij veel geld (wordt weinig RSZ en bedrijfsvoorheffing afgehouden) en dan krijg je nog een pak meer van de staat. Weeral een typisch belgisch systeem waar enkele gaten in zitten en 'misbruikt' kan worden.

Maar dan mag je wel niet te tam zijn en gaan werken.

cram

Legacy Member
Iemand gratis een snotvalling hebben?
Je krijgt er nog een vuilbak vol met papieren zakdoekjes er boven op.:puke:

_ns_

Legacy Member
Wielerkoersen en de bijhorende marginale seingevers, allemaal sterven mogen ze.

Crashtestdummy

Legacy Member
kben net wakkergekomen vant verschot door een slag in mijn maag in men droom :sop:

Wandering

Legacy Member
Het studiebeurs-systeem zit inderdaad vreemd in elkaar.
Wanneer ik rondkijk, zie ik dat zelfstandigen een studiebeurs krijgen; vrij hoog bedrag. Dat zijn geen mensen die rijk willen lijken, maar mensen die effectief geld 'teveel' hebben.

Ikzelf kreeg een studiebeurs enkele jaren geleden van, -hou u vast- 300 euro! Berekend op een jaar dat mijn vader werkloos was en mijn moeder nog maar 4 jaar anciënniteit had dus zeker geen daverend loon.

Verder: veel te warm om te moeten studeren. Ik trek er mijn les uit voor volgend jaar..

Iemand

Legacy Member
stupid_noob zei:
same here, mensen uit mijn klas met een studiebeurs zijn net de rijkste. Hier gaan mijn ouders allebei fulltime werken om mijn studies te betalen, maar je moet niet denken dat we recht hebben op studiebeurs hoor :)
Hoe rijker je ouders, hoe minder je recht je hebt he op een studiebeurs.

Ik heb wel een, mijn zus ook en mijn broerke ook wat gehad.
Ik weet niet wat mijn zus en broer hebben ontvangen, maar ik (universitair onderwijs):

80 euro ipv 540 euro inschrijvingsgeld betaald en dan nog es 490 euro gestort gekregen op mijn rekening :)

Carrion

Legacy Member
Iemand zei:
Hoe rijker je ouders, hoe minder je recht je hebt he op een studiebeurs.

Ik heb wel een, mijn zus ook en mijn broerke ook wat gehad.
Ik weet niet wat mijn zus en broer hebben ontvangen, maar ik (universitair onderwijs):

80 euro ipv 540 euro inschrijvingsgeld betaald en dan nog es 490 euro gestort gekregen op mijn rekening :)

En da is juist wa er fout is aan da systeem, de werkende mens wordt nog eens deftig gekloot terwijl de profiteurs (is nie persoonlijk op uw ouders bedoeld, zeg nie da ze da allemaal zijn) krijgen he geld gewoon toegestopt

Iemand

Legacy Member
Carrion zei:
En da is juist wa er fout is aan da systeem, de werkende mens wordt nog eens deftig gekloot terwijl de profiteurs (is nie persoonlijk op uw ouders bedoeld, zeg nie da ze da allemaal zijn) krijgen he geld gewoon toegestopt
Bij mij thuis is dat nogal een raar systeem. Mijn vader verdient deftig zijn boterham en mijn ma is onthaalmoeder, waardoor ze geen loon krijgt, maar een vergoeding. Daardoor maken wij ook kans daarop. Nu zitten we er nipt onder. Achja, is misschien wel fout maar pakken wat we kunnen pakken.

Zijn in sept 50k euro kwijtgeraakt met dat Citibank en Lehman Brothers gedoe, dus we zijn al genoeg gestraft :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan