Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylverscythe

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Dat ga inderdaad, maar iets kopen daarmee is iets anders :) Ik kan maar 200.000 lenen, dus 240.000 met eigen inbreng, maar dit wil niet zeggen dat ik appartementen kan kopen van 230.000 want er komt daar ofwel 21% BTW op bij nieuwbouw of 5%-10% registratierechten. En bij nieuwbouw zijn er nog aansluitingskosten en weet ik veel. Plus nog eens notariskosten etc.. Wat dus wil zeggen dat ik zeker moet zoeken bij prijzen van 190.000 - 200.000

En zoek maar keer iets deftig aan zo'n prijs :/ Mijn stiefpapa zegt ook da'k beter iets koop met 2 slaapkamers ipv 1, want dat verkoopt beter naar de toekomst toe;.

In wat voor een dure streek wil jij dan wonen? Ik weet jouw situatie natuurlijk niet, maar is het dan niet beter om een beetje uit te wijken naar een betaalbare regio als je 190 000 voor een appartement precies niet vet vindt? Het mijne heeft twee kamers en was 3 jaar geleden 174 000 met garage, in de rand rond Brussel.

Soeplepel

Legacy Member
Sylverscythe zei:
In wat voor een dure streek wil jij dan wonen? Ik weet jouw situatie natuurlijk niet, maar is het dan niet beter om een beetje uit te wijken naar een betaalbare regio als je 190 000 voor een appartement precies niet vet vindt? Het mijne heeft twee kamers en was 3 jaar geleden 174 000 met garage, in de rand rond Brussel.

Rond Gent, dus niet centrum ofzo.. Maar gemeentes zoals Lochristi, Beervelde, Wachtebeke, .. zijn allemaal vrij duur

Sylverscythe

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Rond Gent, dus niet centrum ofzo.. Maar gemeentes zoals Lochristi, Beervelde, Wachtebeke, .. zijn allemaal vrij duur

Ik ken de streek rond Gent amper, maar een gemeente verder van de stad moet toch al wat betaalbaarder zijn? Nu ik snap wel dat als je ergens in de buurt werkt dat liever zo wil houden natuurlijk, anders ruil je gewoon een paar 10000 EUR in voor jarenlange ergernissen. Maar ik verschiet wel van zo'n prijzen, zijn dat dan allemaal nieuwe gebouwen ofzo?

Inv

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Dat ga inderdaad, maar iets kopen daarmee is iets anders :) Ik kan maar 200.000 lenen, dus 240.000 met eigen inbreng, maar dit wil niet zeggen dat ik appartementen kan kopen van 230.000 want er komt daar ofwel 21% BTW op bij nieuwbouw of 5%-10% registratierechten. En bij nieuwbouw zijn er nog aansluitingskosten en weet ik veel. Plus nog eens notariskosten etc.. Wat dus wil zeggen dat ik zeker moet zoeken bij prijzen van 190.000 - 200.000

En zoek maar keer iets deftig aan zo'n prijs :/ Mijn stiefpapa zegt ook da'k beter iets koop met 2 slaapkamers ipv 1, want dat verkoopt beter naar de toekomst toe;.

Waarom moet dat per se nieuwbouw zijn? Appartementen zijn quasi altijd klein beschrijf. Ik heb 3 jaar geleden een 1 slaapkamer appartement gekocht voor 140k en heb dat onlangs terug verkocht omdat mijn vriendin en ik iets samen hebben gekocht. Je bent toch niet van plan om heel je leven in een appartement te wonen, dus waarom nieuwbouw?

kay-gell

Legacy Member
Had hier al gezegd dat de problemen die al jaren met iemand op 't werk aanslepen aan 't escaleren waren.
Maar wat de laatste dagen is gebeurd en aan 't licht is gekomen.... Zaken die ervoor kunnen zorgen dat we als bedrijf serieus in de problemen komen en iedereen op straat komt te staan.
Vanmorgen hebben we hem moeten ontslaan.

We konden niet anders en 't was de enige en beste beslissing. Maar ik heb er ook niet van geslapen de laatste dagen en zo'n gesprek is echt allesbehalve plezant om te voeren. :(

Tonerider

Legacy Member
kay-gell zei:
Had hier al gezegd dat de problemen die al jaren met iemand op 't werk aanslepen aan 't escaleren waren.
Maar wat de laatste dagen is gebeurd en aan 't licht is gekomen.... Zaken die ervoor kunnen zorgen dat we als bedrijf serieus in de problemen komen en iedereen op straat komt te staan.
Vanmorgen hebben we hem moeten ontslaan.

We konden niet anders en 't was de enige en beste beslissing. Maar ik heb er ook niet van geslapen de laatste dagen en zo'n gesprek is echt allesbehalve plezant om te voeren. :(

wij willen details. :unsure:

kay-gell

Legacy Member
Tonerider zei:
wij willen details. :unsure:

Als ik dat hier allemaal moet typen ben ik 50 blz bezig.:s
't komt er op neer dat die persoon na 7 jaar de basis van z'n job nog niet kan en we heel veel klanten verliezen en ne slechte naam krijgen. Nu dat wilden we nog maar gewoon bespreken met hem, that's it.
Maar als ge dan de dagen erna gesprekken hebt met em en hij liegt, dat is een pak erger maar zelfs toen hadden we de beslissing nog niet genomen en wilde we enkel een officiële waarschuwing geven.

Maar dan blijkt dat hij blijft liegen en als ge hem keer op keer confronteert met die leugens zwart op wit en hij liegt nog. En dat de voorbije 4 dagen ook bijna alles gelogen is + we moeten dan klanten opbellen en zien dat hij die ook voorliegt... Tja dan stopt 't he.

Nu ja dat was al lang bezig en we hebben ook van leveranciers al waarschuwingen gehad. Onlangs nog een collega die wilde vertrekken omdat hij haar altijd onder haar voeten gaf voor fouten die zelf maakte...
En dan nog geeft ge die een kans hé...

Voel mij echt enorm slecht erover en ook nog eens zwaar bedrogen door al die leugens. Nu pas sinds vanmorgen iets kunnen eten omdat m'n maag zo overhoop lag.

Brecht

Legacy Member
en waarom voel jij je dan zo slecht? lijkt mij gewoon nen rotten appel die verdient van buiten te vliegen, good riddance zou ik zeggen.

EvilTwin

Legacy Member
Idd lijkt mij een correcte beslissing dan. Over enkele weken is hij gewoon nog een slechte herinnering en draait het bedrijf beter als mét hem.

Eerste keer dat je iemand moest ontslaan?

kay-gell

Legacy Member
Brecht zei:
en waarom voel jij je dan zo slecht? lijkt mij gewoon nen rotten appel die verdient van buiten te vliegen, good riddance zou ik zeggen.

EvilTwin zei:
Idd lijkt mij een correcte beslissing dan. Over enkele weken is hij gewoon nog een slechte herinnering en draait het bedrijf beter als mét hem.

Eerste keer dat je iemand moest ontslaan?

Yup. Nog een probleem is dat zijn partner ook bij ons werkt.
En ja als ge iemand met kinderen ontslaat die een lening moet afbetalen das toch hard.
Alle leveranciers, collega's en ex-collegas zeggen nu ook wel dat em op een ander al jaren geleden had buiten gelegen. Dat sterkt mij wel in de beslissing maar ja leuk is 't toch niet.

EvilTwin

Legacy Member
Tja, als het nadelig is voor het bedrijf is het dus nadelig voor iedereen die er werkt he. Wie van hen heeft er geen lening lopen? Die heb je net allemaal betere vooruitzichten gegeven.

De tweede keer zal het al vlotter gaan, no worries :D

Tonerider

Legacy Member
kay-gell zei:
Yup. Nog een probleem is dat zijn partner ook bij ons werkt.
En ja als ge iemand met kinderen ontslaat die een lening moet afbetalen das toch hard.
Alle leveranciers, collega's en ex-collegas zeggen nu ook wel dat em op een ander al jaren geleden had buiten gelegen. Dat sterkt mij wel in de beslissing maar ja leuk is 't toch niet.

tja, als hij de zaak failliet helpt is ook die partner haar/zijn job kwijt. Zolang die nu ook niet onnozel begint te doen omdat ge hem hebt buiten geflikkert is het ok.
Je hebt gedaan wat ge moest doen. De persoon heeft zijn eigen ruiten in gegooid.

Soeplepel

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Ik ken de streek rond Gent amper, maar een gemeente verder van de stad moet toch al wat betaalbaarder zijn? Nu ik snap wel dat als je ergens in de buurt werkt dat liever zo wil houden natuurlijk, anders ruil je gewoon een paar 10000 EUR in voor jarenlange ergernissen. Maar ik verschiet wel van zo'n prijzen, zijn dat dan allemaal nieuwe gebouwen ofzo?

Ja idd nieuwbouw

Inv zei:
Waarom moet dat per se nieuwbouw zijn? Appartementen zijn quasi altijd klein beschrijf. Ik heb 3 jaar geleden een 1 slaapkamer appartement gekocht voor 140k en heb dat onlangs terug verkocht omdat mijn vriendin en ik iets samen hebben gekocht. Je bent toch niet van plan om heel je leven in een appartement te wonen, dus waarom nieuwbouw?

Omdat dit in waarde zal toenemen en omdat ik de miserie niet wil hebben van bewoonde appartementen. Ik kijk wel nog naar appartementen die geen nieuwbouw zijn ze, maar 't moet ook niet té oud zijn da'k met miserie zit. 't Is sowieso een investering dat ik wil doen en niet zomaar iets kopen zodat ik op mijn eigen kan wonen. Dan ga ik liever huren en spaar ik ondertussen, maar ben tegen huren

Tonerider

Legacy Member
pilsbaas zei:
Als die persoon 7 jaar onder de radar kan blijven en 7 jaar lang zijn job slecht uitvoert, dan zijn er 2 mogelijkheden:
1) die persoon had een erg onbelangrijke functie
2) de mensen hogerop + zijn directe collega's falen hard omdat ze dat 7 jaar aan een stuk niet hebben gemerkt

Optie 1 lijkt mij onwaarschijnlijk omdat die persoon in 2010 in dienst werd genomen en we toen in volle economische crisis zaten (dus geen overbodige aanwervingen) dus dan zijn we bij optie 2 aanbeland...

goed dat we dit forum hebben om snoeiharde analyses te verkrijgen

ashuray

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Ja idd nieuwbouw



Omdat dit in waarde zal toenemen en omdat ik de miserie niet wil hebben van bewoonde appartementen. Ik kijk wel nog naar appartementen die geen nieuwbouw zijn ze, maar 't moet ook niet té oud zijn da'k met miserie zit. 't Is sowieso een investering dat ik wil doen en niet zomaar iets kopen zodat ik op mijn eigen kan wonen. Dan ga ik liever huren en spaar ik ondertussen, maar ben tegen huren

Wij zitten ook in een nieuwbouw en wij gaan dat later verhuren IPV verkopen. Denk er ook aan dat ge meubels gaat moeten kopen hè. Dat kan ook wel wat kosten. De Kringwinkel is niet altijd het goedkoopste mijn schoonvader leidt de Kringwinkel hier en die zei dat ze daar bedden verkopen voor 80 die in IKEA 40 zijn.

Soeplepel

Legacy Member
ashuray zei:
Wij zitten ook in een nieuwbouw en wij gaan dat later verhuren IPV verkopen. Denk er ook aan dat ge meubels gaat moeten kopen hè. Dat kan ook wel wat kosten. De Kringwinkel is niet altijd het goedkoopste mijn schoonvader leidt de Kringwinkel hier en die zei dat ze daar bedden verkopen voor 80 die in IKEA 40 zijn.

Ja idd, maar mijn familie gaat daarvoor zorgen eens ik iets heb. Mijn oma koopt bv de wasmachine (aleja, ze geeft geld zodat ik da kan kopen), tante geeft dan bv stofzuiger, ...
Mijn tweepersoonsbeds is vrij nieuw, dus dat neem ik alleszins mee

ashuray

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Ja idd, maar mijn familie gaat daarvoor zorgen eens ik iets heb. Mijn oma koopt bv de wasmachine (aleja, ze geeft geld zodat ik da kan kopen), tante geeft dan bv stofzuiger, ...
Mijn tweepersoonsbeds is vrij nieuw, dus dat neem ik alleszins mee

Kookpotten en servies etc heb je ook nodig en kan samen ook wel wat kosten

ResX

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Ja idd nieuwbouw



Omdat dit in waarde zal toenemen en omdat ik de miserie niet wil hebben van bewoonde appartementen. Ik kijk wel nog naar appartementen die geen nieuwbouw zijn ze, maar 't moet ook niet té oud zijn da'k met miserie zit. 't Is sowieso een investering dat ik wil doen en niet zomaar iets kopen zodat ik op mijn eigen kan wonen. Dan ga ik liever huren en spaar ik ondertussen, maar ben tegen huren

Ga met een aannemer de panden bezoeken dan he. Uw eisen zijn te hoog. En als je nieuwbouw koopt om te verkopen na 3 a 5 jaar, ga je verlies maken.

Je hebt wel leuke app tss 180k - 240k.. het gaat niet nieuwbouw zijn nee maar dat is niet erg ook( dat is voor kindjes met rijke papas of ouwe pees)

Zoek in wetteren anders. Eeklo en zelzate. 3 streken vol gentenaars die weglopen van de gentse vastgoedprijzen

Bibiciwan

Legacy Member
Bij onze gebuur doet er iets 'boenk boenk'. Nu al 2 uur en geen pauze. Eens je er op let, om horendul te worden en je hoort het overal in ons huis. Gebuur is niet thuis, geen idee wat het kan zijn. Boenk boenk boenk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan