Savage
Legacy Member
h0pje zei:Voor een alleenstaande is dat niet meer dan een minimale uitkering hoor. De 'leeflonen' (incorrecte term want daar kan je niet van 'leven') in België liggen nog altijd onder de Europese armoedegrens.
Soit, ik kan wel verstaan dat het bij de grote meerderheid ergernis kan opwekken maar geloof mij vrij, niemand kiest ervoor om met een leefloon te moeten overleven. Iedereen wil wel meer speling in zijn financiële situatie en soms kan daar gewoon niets aan gedaan worden, zie mensen die beter af zijn met een uitkering omdat ze minder verdienen moesten ze gaan werken (vb. laaggeschoolde alleenstaande moeders met 3 kinderen)
How, dat zeg ik ook niet. Een sociale situatie heeft meestal goede redenen. Maar wie wil werken, vindt werk. Er zijn er zovelen net zoals mij die studeren én werken om de centjes voor de huur op tafel te leggen, zelfs al legt dat een enorme druk op de studies (ik zit momenteel met een thesis en dergelijke). Dat er dan plots iemand langskomt die zegt met dat bedrag amper of niet toe te komen, een gekregen bedrag dan nog, werkt ergernis op.
Maar dat is dan mijn sociale situatie en niet die van een andere.
Ik heb ook net noges 500 euro extra voor unif kunnen betalen. 500 die ik uit het oog verloren had en plots neergeteld moest worden of ik mocht m'n thesis niet inleveren. Geloof mij, dat pikt.
.
.


