Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KO

Legacy Member
curby zei:
Ik kom altijd cassee thuis en ik werk ni eens hard.

-_-

Ik ben zelfs te lui vo film te zien.

Heeft er iemand energietips.

Verstuurd vanaf mijn SM-C101 met Tapatalk

Dat went.
Ge zijt ook geen 30 meer hé :s

ludnak

Legacy Member
curby zei:
Ik kom altijd cassee thuis en ik werk ni eens hard.

-_-

Ik ben zelfs te lui vo film te zien.

Heeft er iemand energietips.

Verstuurd vanaf mijn SM-C101 met Tapatalk
Wat denk je van beweging?

Albireo

Legacy Member
daar bij één zenden ze King blijkbaar alleen maar uit als ze er toevallig eens zin in hebben :sop:
de lente is begonnen, 't zal eens gaan vriezen :sop:

Put_met_keren

Legacy Member
'T is mijn laatste week stage en zowat de belangrijkste week ook met een week vol evenementen en ja hoor, je kan het waarschijnlijk al raden: ik ben weer eens ziek :-\
Keel-, neus- en hoofdpijn.
En die burrito van deze middag is mij precies ook misvallen, 'k moet er geen tekeningske bij maken zeker :-P
Hopelijk is het morgen beter, zodat 'k deze week niet moet afzeggen

Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

Rizla+

Legacy Member
Heb al lang door dat als ik niet heel mijn leven in een of andere rotwinkel wil werken, ik volgend jaar wel hogeschool ga moeten doen. Maar als men mij vraagt welk beroep ik later wil uitoefenen, heb ik echt geen flauw idee.

De enige 2 criteria die ik heb zijn iets waarbij ik onder de mensen kom, en iets met veel afwisseling. That's it.
Zou al denken in de sociale richting, maar wat moet ik me voorstellen bij 'Sociaal-cultureel werk", of "Maatschappelijke advisering"..

Het ding is dat die keuze echt wel definitief is, maar ik het helemaal niet zeker weet.

Aescullus

Legacy Member
Rizla+ zei:
Heb al lang door dat als ik niet heel mijn leven in een of andere rotwinkel wil werken, ik volgend jaar wel hogeschool ga moeten doen. Maar als men mij vraagt welk beroep ik later wil uitoefenen, heb ik echt geen flauw idee.

De enige 2 criteria die ik heb zijn iets waarbij ik onder de mensen kom, en iets met veel afwisseling. That's it.
Zou al denken in de sociale richting, maar wat moet ik me voorstellen bij 'Sociaal-cultureel werk", of "Maatschappelijke advisering"..

Het ding is dat die keuze echt wel definitief is, maar ik het helemaal niet zeker weet.

Kunt ge goed zwansen? Politicus is dan u droomjob!

Oij

Legacy Member
Rizla+ zei:
Heb al lang door dat als ik niet heel mijn leven in een of andere rotwinkel wil werken, ik volgend jaar wel hogeschool ga moeten doen. Maar als men mij vraagt welk beroep ik later wil uitoefenen, heb ik echt geen flauw idee.

De enige 2 criteria die ik heb zijn iets waarbij ik onder de mensen kom, en iets met veel afwisseling. That's it.
Zou al denken in de sociale richting, maar wat moet ik me voorstellen bij 'Sociaal-cultureel werk", of "Maatschappelijke advisering"..

Het ding is dat die keuze echt wel definitief is, maar ik het helemaal niet zeker weet.

Het is handig als je echt al weet welke job je zou willen doen later, maar dat is nu ook niet noodzakelijk lijkt mij.
Zoek gewoon een richting die u echt interesseert, zorg dat je dat diploma in handen krijgt en dan zie je wel in welke job je terecht komt.

Geen idee of dat de beste raad is, maar ik heb een vermoeden dat je zeker niet alleen bent met dit 'probleem'.
Zelf wist ik ook echt niet wat ik wou studeren, laat staan wat ik later zou doen als job.
Nu, bijna 3 jaar later, zit mijn opleiding er zo goed als op en ik heb nog altijd geen idee wat ik nu echt wil gaan doen.
Ik heb de richting zeer graag gedaan, maar ergens mis ik toch die 'passie' voor hetgeen ik nu doe.
Voorlopig zie ik het dan ook nog niet volledig zitten om te gaan werken, maar hier komt misschien wel verandering in.

Een bachelor lijkt mij alleszins geen garantie op een super prettige job, maar dat wist je zelf ook wel. :p

glashelder

Legacy Member
Cashewnootjes met zeezout, maar 't is meer zeezout met cashewnootjes geloof ik.

Nickjeuh

Legacy Member
Zoeken voor werk na afstuderen was/is een dikke ontnuchterende ervaring voor mij. Gooi al hetgene wat je verwacht te kunnen doen met je diploma maar in de vuilsnisbak, mik laag. :sad:

Oij

Legacy Member
Nickjeuh zei:
Zoeken voor werk na afstuderen was/is een dikke ontnuchterende ervaring voor mij. Gooi al hetgene wat je verwacht te kunnen doen met je diploma maar in de vuilsnisbak, mik laag. :sad:

Realistisch zijn, tot daar aan toe, maar 'laag mikken'...
Dat is toch ook niet de beste raad dat je iemand wil of kan meegeven. :p

EternalSilence

Legacy Member
Rizla+ zei:
'Sociaal-cultureel werk", of "Maatschappelijke advisering"..

Als je denkt met die 2 hogeschool diploma's, vlot werk te vinden: Good luck with that, not gonna happen.
Zeker niet in het echte culturele werk. Zo'n jobs zijn echt echt dun bezaaid en je verkrijgt enkel een job in de culturele sector door talent en connecties.
Er zijn veel meer hogeschool diploma's,waarmee je met mensen in contact komt/advies verleent/contacten legt/sociaal/... dan de twee die jij opsomt.

Imo ga je beter eens op kijkstages/loop je eens mee in werk dat je denkt te interesseren.

Galip Kurum, één van de drie moordenaars van agente Kitty Van Nieuwenhuysen, krijgt in de gevangenis nog altijd van een invaliditeitsuitkering, schrijft de krant Het Nieuwsblad. De uitkering werd hem toegekend nadat hij in 1999 bij een overval op een postkantoor een politiekogel in de rug kreeg. N-VA wil een wetsvoorstel indienen dat uitkeringen van gevangenen opschort.
Nourredine Cheikni en Galip Kurum, twee van de drie latere moordenaars van Kitty Van Nieuwsenhuysen pleegden op 7 april 1999 een overval op een postkantoor in Lodelinsart. Toen het duo op de vlucht sloeg, met amper een buit van 250 euro, liepen ze recht in de armen van de politie. Er vielen schoten en Kurum werd in de rug geraakt, Cheikni kon ontkomen.

Kurum werd invalide en werkongeschikt verklaard. Hij kreeg voor zijn rugblessure een invaliditeitsuitkering toegekend, die hij ook na zijn aanhouding en zelfs na zijn veroordeling in de zaak-Kitty bleef ontvangen. Wie een uitkering krijgt van het ziekenfonds, blijft die genieten als hij in de gevangenis zit. Er is dus geen systeem waar justitie meldingsplicht heeft naar de ziekteverzekering toe. De verzekering of het uitbetalende ziekenfonds moet het maar op eigen initiatief te weten komen.

Volgens N-VA-kamerlid Nadia Sminate weet noch de ziekteverzekering noch justitie hoeveel gevangenen zo'n uitkering krijgen. "Aangezien gevangenen kost en inwoon krijgen van de gemeenschap, is er geen enkele reden om hun uitkering door te betalen", vindt Sminate. Het kamerlid heeft een wetsvoorstel klaar dat die uitkering opschort tijdens een celstraf en een voorlopige hechtenis. Na afloop van de straf, moet de ziekteverzekering opnieuw de gezondheid van de betrokkene beoordelen vooraleer hij zijn uitkering kan terugkrijgen

:oink:
Dat het wetvoorstel maar rap erdoor komt. Over de dubbele familienamen kunnen ze wel een volledige hetse maken, maar over noodzakelijkere wetten word er niet gepraat/gestemd.

kil911ler

Legacy Member
Rizla+ zei:
Heb al lang door dat als ik niet heel mijn leven in een of andere rotwinkel wil werken, ik volgend jaar wel hogeschool ga moeten doen. Maar als men mij vraagt welk beroep ik later wil uitoefenen, heb ik echt geen flauw idee.

De enige 2 criteria die ik heb zijn iets waarbij ik onder de mensen kom, en iets met veel afwisseling. That's it.
Zou al denken in de sociale richting, maar wat moet ik me voorstellen bij 'Sociaal-cultureel werk", of "Maatschappelijke advisering"..

Het ding is dat die keuze echt wel definitief is, maar ik het helemaal niet zeker weet.
Geen idee welke hogeschool je voor ogen hebt, maar in Gent bv zijn die 2 richtingen die je opgesomd hebt, afstudeerrichtingen in de richting Sociaal Werk. Het diploma voor beide is gewoon 'Maatschappelijk Assistent' (kan soms ook zijn dat de afstudeerrichting op het diploma vermeld wordt).

Maatschappelijke Advisering kan sociaal-juridische dienstverlening, bemiddeling (geen schuldbemiddeling), ombudswerk, vakbonden, ... zijn.
Hoewel elke afstudeerrichting te maken heeft met recht, is deze meer toegespitst op dit thema.

Sociaal-Cultureel Werk (SCW) is een ruimer veld en heeft vele sectoren waaronder bv jeugdwerk, samenlevingsopbouw & buurtwerk, SCW met volwassenen, sociaal-artistieke projecten, werken met minderheden, basiseducatie, cultureel erfgoed, ...
SCW kenmerkt zich (bij ons toch) door te werken met/voor groepen ipv mensen individueel te benaderen en te behandelen (zoals bij Maatschappelijk Werk)

Ik ben student Sociaal Werk aan de Hogeschool Gent, dus ik weet in zeer grote lijnen hoe het bij ons zit. Ik heb ook wat kennis over onze concurrent Artevelde Hogeschool en die hebben bv 5 afstudeerrichtingen ipv 4 (zoals bij ons). Maar elke school is echt anders. Katho Kortrijk heeft bv Sociaal-Juridische Dienstverlening als afstudeerrichting. Al te zien welke invulling de school gebruikt, maar kan interessant zijn om in het achterhoofd te houden als je je concreet wil gaan informeren bij studenten. Hoewel we allemaal later Maatschappelijke Assistenten gaan worden, merk ik wel grote verschillen in accenten door de school waar men opleiding gevolgd heeft.


En qua werkgelegenheid. Sociaal Werk is super ruim, je vindt ze echt overal. Bij de overheid, in vzw's, bij de flikken, justitie, zorgsector, ... Maar dit is geen garantie natuurlijk op werk. Je kan werk vinden, maar dit hangt echt af van de sector waarin je zoekt.
Zo ken ik er veel die snel werk gevonden hebben in hun sector, maar zo ken ik er ook die al bijna een jaar afgestudeerd zijn en nog altijd werk aan het zoeken zijn. Tis allemaal e beetje te zien vanuit welke context ge vertrekt en naartoe wilt gaan.


Ma neem gerust de tijd om je te informeren. We zijn nog net geen april, dus ge hebt wat tijd zat tegen dat het zover is ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan