Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poekie95

Legacy Member
Tonerider zei:
Troost u, een groot deel van degene met kinderen benijden u om uw vrijheid.

En binnen 10-20 jaar als die kinderen flink op eigen benen staan zal jij weer diegene zijn die ze benijdt omwille van al die fantastische momenten die ze hebben en het feit dat ze niet zo eenzaam zijn als ze ouder worden.

Toegegeven, het loopt niet altijd zo (drugs, financiele problemen, zelfmoord etc kunnen in de weg komen).

Tonerider

Legacy Member
Poekie95 zei:
En binnen 10-20 jaar als die kinderen flink op eigen benen staan zal jij weer diegene zijn die ze benijdt omwille van al die fantastische momenten die ze hebben en het feit dat ze niet zo eenzaam zijn als ze ouder worden.

Toegegeven, het loopt niet altijd zo (drugs, financiele problemen, zelfmoord etc kunnen in de weg komen).
nope. Je moet hier maar eens de ergernis thread doorlezen. De helft ervan gaat over broer/sus/ouders relatie.

En minder eenzaam als je oud wordt? Ga eens naar de rusthuizen en zie hoeveel mensen er vereenzamen ondanks dat ze kinderen hebben. Liever er geen hebben, dan er wel hebben en die je links laten liggen.

En binnen 20 jaar kan ik terug kijken op al die fantastische reizen die ik heb kunnen doen en al de vrijheid die ik heb gehad. en zal ik merken dat m'n vrouw en ik niet uit elkaar zijn gegroeid omdat alle aandacht altijd naar de kinderen ging, maar we samen de dingen hebben gedaan die we graag wilden doen.

Remi

Legacy Member
Poekie95 zei:
En binnen 10-20 jaar als die kinderen flink op eigen benen staan zal jij weer diegene zijn die ze benijdt omwille van al die fantastische momenten die ze hebben en het feit dat ze niet zo eenzaam zijn als ze ouder worden.

Toegegeven, het loopt niet altijd zo (drugs, financiele problemen, zelfmoord etc kunnen in de weg komen).

Wat je niet hebt, kan je niet missen. Dus ik betwijfel of je als kinderloze volwassene gaat terug kijken om momenten die je had kunnen hebben met kinderen. En eenzaamheid heb jezelf in de hand, als je nog omgaat met vrienden, zal je zeker niet eenzaam zijn.

Poekie95

Legacy Member
Remi zei:
Wat je niet hebt, kan je niet missen. Dus ik betwijfel of je als kinderloze volwassene gaat terug kijken om momenten die je had kunnen hebben met kinderen. En eenzaamheid heb jezelf in de hand, als je nog omgaat met vrienden, zal je zeker niet eenzaam zijn.

Inderdaad, maar als je omgaat met vrienden (tenzij je heel selectief bent daarin) zal je hen ook horen vertellen over hun kinderen en zal je hen er ook veel mee bezig zien. En dan ben jij diegene die er niet over kan meepraten omdat die er geen heeft...

Zoals ik al zei, als je een piekuurtrein neemt (niet die die op zondag rijdt), dan praten ze in de tweede klasse over 2 zaken. 's Avonds praten ze over hun verlof, hoeveel verlofdagen ze nog hebben, naar waar ze op reis gaan, tips en tricks om minder uren te moeten werken. Maar 's morgens praten ze over hun kinderen.

Ik zou me er zelf iig niet goed bij voelen als ik constant mensen daarover bezig zie en hoor en dat ik dat zelf moet missen.

Tonerider

Legacy Member
Poekie95 zei:
Inderdaad, maar als je omgaat met vrienden (tenzij je heel selectief bent daarin) zal je hen ook horen vertellen over hun kinderen en zal je hen er ook veel mee bezig zien. En dan ben jij diegene die er geen heeft...

Zoals ik al zei, als je een piekuurtrein neemt (niet die die op zondag rijdt), dan praten ze in de tweede klasse over 2 zaken. 's Avonds praten ze over hun verlof. 's Morgens praten ze over hun kinderen.

Ik zou me er zelf iig niet goed bij voelen als ik constant mensen daarover bezig zie en hoor en dat ik dat zelf moet missen.
maar hoe praten ze over hun kinderen?

als je alles zou moeten missen waar dat anderen over praten dan ga je nooit gelukkig zijn.

Poekie95

Legacy Member
Tonerider zei:
maar hoe praten ze over hun kinderen?

als je alles zou moeten missen waar dat anderen over praten dan ga je nooit gelukkig zijn.

Ja maar ze praten niet over veel zaken hoor, ze praten maar over 2 zaken (mss nu ook wel nog over de verkiezingen etc maar veel stelt dat niet voor). Ga het eens gaan controleren op een P-trein. 's Morgens kinderen, 's avonds verlof.

Verlof krijgt ge hoe dan ook. Kinderen daarentegen...

Tonerider

Legacy Member
als man kan je nog tot aan je dood kinderen krijgen; er vanaf geraken echter ...

Poekie95

Legacy Member
Dat is waar.

Iig het is wel het voordeel dat ge als man wat langer kunt uitstellen dan als vrouw. Als man dooft uw vuur immers niet uit.

Ik reken daar toch ook wel op want als ik afstudeer zal ik eind de 20 zijn en daarna denk ik niet dat ik er meteen al zou willen aan beginnen.

xDama

Legacy Member
Poekie95 zei:
Zoals ik al zei, als je een piekuurtrein neemt (niet die die op zondag rijdt), dan praten ze in de tweede klasse over 2 zaken. 's Avonds praten ze over hun verlof, hoeveel verlofdagen ze nog hebben, naar waar ze op reis gaan, tips en tricks om minder uren te moeten werken. Maar 's morgens praten ze over hun kinderen.

Ik zou me er zelf iig niet goed bij voelen als ik constant mensen daarover bezig zie en hoor en dat ik dat zelf moet missen.

Bij mij ligt iedereen zowel 's morgens als 's avonds te knorren op de trein. Waarschijnlijk door de uitgebreide nachtrust dankzij hun familiale sleur ;) Ik hoor maar weinig familiaal gezever op de trein. Vooral veel geroddel all-round gezaag. Maar als het dan over kinderen of het opvoeden ervan gaat, ben ik vaak bijzonder blij dat ik er geen wil hebben.

Tonerider zei:
En binnen 20 jaar kan ik terug kijken op al die fantastische reizen die ik heb kunnen doen en al de vrijheid die ik heb gehad. en zal ik merken dat m'n vrouw en ik niet uit elkaar zijn gegroeid omdat alle aandacht altijd naar de kinderen ging, maar we samen de dingen hebben gedaan die we graag wilden doen.

+1

Poekie95

Legacy Member
xDama zei:
Bij mij ligt iedereen zowel 's morgens als 's avonds te knorren op de trein. Waarschijnlijk door de uitgebreide nachtrust dankzij hun familiale sleur ;) Ik hoor maar weinig familiaal gezever op de trein. Vooral veel geroddel all-round gezaag. Maar als het dan over kinderen of het opvoeden ervan gaat, ben ik vaak bijzonder blij dat ik er geen wil hebben.

Dan had jij een trein met aangenamer volk want mijn ervaringen met P-treinen is dat 2de klasse een lawaai van jewelste is, vooral idd afkomstig van het type roddelvrouw die, merkbaar, over alles kan meepraten. Slapen lijkt me al moeilijk daarin (ook met telefoons die constant afgaan met "JA IK ZIT OP DE TREIN HE" tot gevolg etc).

De onderwerpen snap ik nochtans wel. Ze hebben 's morgens hun kinderen nog gezien en ermee gesproken, en in de trein reflecteren ze daarover alvorens "de knop om te draaien". Dan 's avonds weten ze weer dat ze hun job en hun sleur kotsbeu zijn en praten ze over verlof alvorens "de knop weer om te draaien".

Het zijn beiden ook easy onderwerpen waar ge lang, veel en oppervlakkig over kunt vertellen zonder teveel van uw ziel te moeten prijsgeven.

Poekie95

Legacy Member
Remi zei:
Vader slachtoffer E314: dood 7 jongeren was vermijdbaar

Wait, whut... iemand anders de schuld gaan geven? Als dat een manier van verwerken is...

Was recent hier ook al ter sprake nav dat busongeluk in Zwitserland met al die kindjes. Daar willen de ouders nu ook dat er extra onderzoeken gebeuren naar de chauffeur.

Het is eigen aan de mens, en aan het verwerkingsproces, om een schuldige te willen vinden voor de dood van zijn kind. Door iemand aan te wijzen die ook overleden is, bespaar je een hele pijnlijke rechtszaak. Of die person al dan niet schuldig is doet er dan nog weinig toe, want hierna belandt de zaak meestal in de vergeetput.

Edit: hoewel ze hier naast de overleden chauffeur als dader ook de politie als "meewerkende factor" proberen aan te duiden wat nog iets anders is. Iig dat met de politie zal niet pakken, dat kan ik nu al garanderen.

SwagYolo

Legacy Member
Poekie95 zei:
Was recent hier ook al ter sprake nav dat busongeluk in Zwitserland met al die kindjes. Daar willen de ouders nu ook dat er extra onderzoeken gebeuren naar de chauffeur.

Het is eigen aan de mens, en aan het verwerkingsproces, om een schuldige te willen vinden voor de dood van zijn kind. Door iemand aan te wijzen die ook overleden is, bespaar je een hele pijnlijke rechtszaak. Of die person al dan niet schuldig is doet er dan nog weinig toe, want hierna belandt de zaak meestal in de vergeetput.

Zo is dat inderdaad

Poekie95

Legacy Member
sharpshot zei:
Jup, om maar de schuld te kunnen afwenden van hun "opvoeding". Ik zelf heb altijd geleerd van niet met iemand zat mee te rijden (of die niet in orde is voor één of andere reden) en in nood kan ik mijn ouders altijd contacteren om thuis te raken.

Dat zal hen ook wel aangeleerd geweest zijn. Maar ge weet toch hoe dat gaat: passagiers zijn zelf ook al beschonken en hun beoordelingsvermogen is aangetast, chauffeur die zegt "ik zal heel voorzichtig rijden, er zal niets gebeuren, ik heb nog al gereden als ik gedronken had en ik heb daar geen last van", het is koud buiten of het regent, uw vrienden stappen ook in en porren u aan, etc.

sharpshot

Legacy Member
zou mijn mening toch niet veranderen hoor, maar bon, ze waren allemaal in fout en de chauffeur nog het meeste, maar om dan buitenstaanders te moeten aanwijzen als schuldige is gewoon zielig. Hoe meer ik zo'n stoten zie hoe meer ik (andere) ouders begin te haten en me eigenlijk afvraag waarom ze aan kinderen begonnen.

Poekie95

Legacy Member
sharpshot zei:
zou mijn mening toch niet veranderen hoor, maar bon, ze waren allemaal in fout en de chauffeur nog het meeste, maar om dan buitenstaanders te moeten aanwijzen als schuldige is gewoon zielig. Hoe meer ik zo'n stoten zie hoe meer ik (andere) ouders begin te haten en me eigenlijk afvraag waarom ze aan kinderen begonnen.

Ik ga akkoord met uw mening maar ik zou u toch eens willen zien als het uw kleine was.

Ouders hebben de naam van alle ratio te laten vallen en het emotionele volop te laten spelen als het plots HUN kleine is.

sharpshot

Legacy Member
Poekie95 zei:
Ik ga akkoord met uw mening maar ik zou u toch eens willen zien als het uw kleine was.

Ouders hebben de naam van alle ratio te laten vallen en het emotionele volop te laten spelen als het plots HUN kleine is.
Ik vind dat op dat vlak mijn ouders altijd correct geweest zijn (hoewel ik dat soms op die momenten niet zo vond). Beide kanten van het verhaal horen en dan zelf mening op vormen of gepast straffen. Nu is het meer de mode als hun kleine een lui arrogant en dom kind is om dan de school/leraar te beschuldigen ervan, als hij verslaafd is de schuld doorschuiven naar de politie terwijl ze zelf kunnen straffen of ingrijpen etc...

Zelf nooit deze behandeling gehad en ik hoop dat ik het later ook zo ga kunnen doorvoeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan