Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 31

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

?therapy?

Legacy Member
Ik vind de naam van een nummer niet. :/
Zo ne kerel die in wat gebroken Engels zit te zingen, vrij bekend normaal. :p

glashelder

Legacy Member
Ben ik nu de enige die zo'n moeite heeft met Youtube-comments te lezen? De volgorde waarop die staan is totaal niet logisch en het is bijna onmogelijk om een 'gesprek' te volgen, waarbij de ene dus op de ander reageert. Dan zie je wel 'in reply to' maar dan moet je al die username gaan zoeken en hopelijk op de juiste comment terecht komen. Ze mogen daar toch eens wat overzichtelijkheid en logica in steken hoor. Ik mis zoveel drama :sad:

glashelder

Legacy Member
Je hebt een punt.

Maar de tijd die ik bespaar door geen moeite te steken in die comments te zoeken en te lezen, steek ik wel weer hier of op een andere loze site :unsure: Zoals eventjes op 4 dagen het ganse MegaTokyo-archief uit lezen :sad:

Tonerider

Legacy Member
glashelder zei:
Ben ik nu de enige die zo'n moeite heeft met Youtube-comments te lezen? De volgorde waarop die staan is totaal niet logisch en het is bijna onmogelijk om een 'gesprek' te volgen, waarbij de ene dus op de ander reageert. Dan zie je wel 'in reply to' maar dan moet je al die username gaan zoeken en hopelijk op de juiste comment terecht komen. Ze mogen daar toch eens wat overzichtelijkheid en logica in steken hoor. Ik mis zoveel drama :sad:
achter de 'in reply to' staat de naam en daar achter 'show comment'. Zo moeilijk is dat toch niet?

Recipe4hate

Legacy Member
glashelder zei:
Ben ik nu de enige die zo'n moeite heeft met Youtube-comments te lezen? De volgorde waarop die staan is totaal niet logisch en het is bijna onmogelijk om een 'gesprek' te volgen, waarbij de ene dus op de ander reageert. Dan zie je wel 'in reply to' maar dan moet je al die username gaan zoeken en hopelijk op de juiste comment terecht komen. Ze mogen daar toch eens wat overzichtelijkheid en logica in steken hoor. Ik mis zoveel drama :sad:

Als ze letterlijk op iemand replyen, kan je het hele gesprek openklikken?

Hawk

Legacy Member
Een taak die tegen vanavond klaar moet zijn, yay! :s
Niets anders kunnen doen dat dat op een zaterdag

/logs off

Recipe4hate

Legacy Member
Even mijn gal spuwen:

Mijn tante kwam daarstraks vragen of de mp4-speler die ze had goed was voor mijn zusje. Daarna kwam ze vragen of de netbook die ze overwoog goed was voor mijn neefje.

Mijn ergernis is tweevoud: ten eerste koopt ze serieus dure spullen voor iedereen (soms koopt ze zelfs als er iets in aanbieding om het dan niet te gebruiken -zo heeft ze 4 gsm's liggen). Ze heeft dan ook een BMW, werkt maar halftime en moet een kleine 3000 aan belastingen (ziekenkas) teruggeven dit jaar. The fuck?

Anderszijds zijn de kinderen van mijn tante rotverwend. Mijn 2 neefjes (de jongste is 7) hebben Desktop pc, een tablet, een PSP, een WII, elk een smartphone enz.
Ze kunnen er absoluut niet mee overweg. Ik zie vaak hun PSP ergens in de zetel bij mijn oma liggen. Nu is de tablet kapot omdat de jongste de lader er zo bruut heeft ingeknald dat de stekker intern is afgebroken!
Mijn zusje heeft ze dan minecraft leren kennen en nu wil de jongste dat ook en daarvoor zou hij dan een netbook krijgen omdat dat een toetsenbord heeft...
De oudste (een dochter van 15) helpt jaarlijks een gsm naar de knoppen en vindt dat het nu tijd is voor een iPhone. (aja want daarop kan je idd beter SMS'n en facebook kijken dan op eender andere telefoon).

Ik ben bijna uit mijn krammen geschoten op mijn tante omdat die even gek is als de kinderen.
Ze zou voor Sinterklaas of Kerstmis beter een action man of een voetbal geven, zodat die ventjes nog wat kunnen spelen... En ipv altijd op die spelletjes te hangen zou ze die beter eens een goed boek in hun handjes duwen...

Ik klink hier misschien als een oude conservatieve wrek, maar weet dat ik wel technisch aangelegd ben en ook redelijk was multimedia heb. Ik ben er echter 24 en heb degelijk werk (in die sector) en zij zijn 7, 13 en 15...

Li1quid

Legacy Member
Dat programma's/games folders in 'My Documents' zet :angry: Ik wil daar een mooi overzicht van MIJN DOCUMENTEN en niet van programma config files.

Cadiuro

Legacy Member
Li1quid zei:
Dat programma's/games folders in 'My Documents' zet :angry: Ik wil daar een mooi overzicht van MIJN DOCUMENTEN en niet van programma config files.

Dees is eigenlijk inderdaad bij mij ook al vaak een ergernis geweest.

Recipe4hate

Legacy Member
Li1quid zei:
Dat programma's/games folders in 'My Documents' zet :angry: Ik wil daar een mooi overzicht van MIJN DOCUMENTEN en niet van programma config files.

Daar vind je ze nog terug en kan je overzicht houden. De meesten plaatsen ook zaken in %appdata%. Hou dat maar eens bij!

Selderijstok

Legacy Member
Maten naar Swedish House Maffia, vriendin die moet werken, boodschappen gedaan...what to do :unsure: :sop:

Tonerider

Legacy Member
Sdc zei:
ae10000-adapter die elke keer dat pc opnieuw opstart terug geïnstalleerd moet worden.
Dat is begonnen na een update van windows zelf. Kan ik weer gaan uitzoeken wat het juist is en heb er geen goesting voor.
vervolg: update verwijderd, geen probleem meer met de adapter, maar nu krijg ik melding dat ik geen legitieme windows blijk te hebben: :angry: Is dit een techniek om mensen naar win8 te doen overschakelen? Tzal eerder Ubuntu worden dan, zenne :rage:

Muscleduck

Legacy Member
Li1quid zei:
Dat programma's/games folders in 'My Documents' zet :angry: Ik wil daar een mooi overzicht van MIJN DOCUMENTEN en niet van programma config files.

Wie zet zijn documenten nu in 'mijn documenten' :p

Dennoman

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Tjah, het wordt de mensen ook veel te gemakkelijk gemaakt. Op uw geld letten is er eigenlijk zo goed als niet meer bij en als het dan toch terug knalt in hun gezicht kunnen ze in de schuldbemiddeling en dan is het van ochgot en ochgeire en dat het toch eigenlijk erg is dat dat kan in deze maatschappij.

Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met het feit dat we minder en minder met cash betalen. Cash zie je effectief verdwijnen en je voelt je portemonnee letterlijk dunner worden. Ik merk dat altijd wanneer ik winkel of uitga: als ik weet dat ik met mijn kaart kan betalen, zal ik automatisch meer uitgeven. Dat elektronisch saldo is iets abstracts: ik zie het niet verdwijnen, dus lijkt het alsof ik het niet heb. Als ik echter in mijn portemonnee moet duiken is het een heel ander verhaal en let ik veel beter op mijn geld.

Kopen op internet of gewoon betalen met plastiek is dan ook zo'n vergif omdat veel mensen gewoon niet beseffen dat dat geld ook effectief van uw rekening verdwijnt of op uw schuldenberg terecht komt.

Ik ken ook zo'n mensen via mijn ouders, die al jaren gewoonweg op het randje van bankroet leven. Ooit hebben ze zelfs gepraat over het huis te moeten verkopen omdat hun renovatie- en koopzucht hen zo diep in de schulden had gewerkt. Hoe ze telkens weer uit die put kruipen, weet ik niet. Ik begin te vermoeden dat ze eigenlijk eens een Lotto of Win For Life hebben gewonnen en dat gewoon heel goed verstopt houden.

e.House

Legacy Member
Dat heeft niet te maken met het 'verdwijnen' van cash geld wel met de veranderde leefomgeving waarin het neoliberaal model het egoïstisch en het individuele karakter bij veel mensen aanwakkert en mensen aanzet om met elkaar te concurreren. Vele proberen zich dan te vergeefs te conformeren met de "rest".
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan