Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Careless zei:
Is inderdaad raar. Ik weet dat ik hem liever hier terug gehad zou hebben en ik vind het behoorlijk rot dat hij gestorven is, maar echt verdriet blijk ik hier niet te hebben. Nu ja, kan nog altijd komen. Was zoals toen mijn tante stierf. In het begin had ik ook geen verdriet omdat ik het gewoon niet besefte dat ik haar nooit meer ging zien en opeens kreeg ik dan een krak.
Heb ik meestal ook, al kwam het verdriet toen we onze hond moesten laten inslapen wel wat sneller dan bij overleden familieleden.

Ik zal nooit vergeten hoe ik verslagen in de deuropening stond te kijken naar onze hond die stilletjes aan het wegglijden was. Een grote, trotse reu, geveld door de ouderdom en zienderogen vermagerde omdat hij niet meer kon/wilde eten. Ik weet zelfs nog welk glas ik in mijn hand had toen, daar drink ik dan nu ook niet meer uit :sad:

chimairaa

Legacy Member
KiPpIe zei:
En de kleine ergernissen blijven zich maar opstapelen...
Daarjuist aan tafel liet mijn moeder de pot die uit de microgolf kwam uit haar handen glijden en viel hij op tafel. Resultaat: Ik helemaal onder de (hete) stoofvleessaus :angry:.
Dan andere trui aangedaan en mij beneden in de zetel geploft. (ja ik ben lui)
Spijtig genoeg niet goed genoeg uitgekeken en recht op het "kaske" gaan zitten, en nu doet mijn staartbeentje zeer :(

Hopen dat het rap morgen is voor jou :p

Preske

Legacy Member
Careless zei:
En mijn hond is gestorven :(. Redelijk bekakt gevoel om opeens die beest zo kwijt te zijn na 14 jaar. Al moet ik zeggen, ik had het verdriet mij zwaarder voorgesteld. Toen we met hem naar de veearts gingen had ik nochtans verdriet omdat ik hem ging kwijt zijn. Nu dat het zo ver is blijk ik haast geen verdriet te hebben, of het is gewoon nog niet goed doorgedrongen tot mij.
Dennoman zei:
Heb ik meestal ook, al kwam het verdriet toen we onze hond moesten laten inslapen wel wat sneller dan bij overleden familieleden.

Ik zal nooit vergeten hoe ik verslagen in de deuropening stond te kijken naar onze hond die stilletjes aan het wegglijden was. Een grote, trotse reu, geveld door de ouderdom en zienderogen vermagerde omdat hij niet meer kon/wilde eten. Ik weet zelfs nog welk glas ik in mijn hand had toen, daar drink ik dan nu ook niet meer uit :sad:

:hug:

Sileced`

Legacy Member
Het is weeral eens hetzelfde lieke thuis, men kleine (kut) zus is er weeral eens in geslaagd om de boel hier thuis flink te verzieken. Als er een woordenwisselingen is tussen mijn ouders zit altijd, maar dan ook altijd zij er voor iets tussen. :angry: Met als resultaat, dat mijn moeder zichzelf weeral eens van alles de schuld geeft. Volgens haar geeft ook mijn vader er haar de schuld van. Ergens is het haar schuld wel, want zei is wel degene die haar uiteindelijk alles toelaat, terwijl dat mijn vader het meestal anders wil. Waardoor zij haar respectloos karakter heeft ontwikkelt tegenover iedereen behalve haar vriendje. Ook had mijn vader natuurlijk wat meer kunnen aandringen vroeger. Mijn vader die natuurlijk niet buigt voor haar manier van doen van mijn kleine zus en bijgevolg bijna op springen staat. Hoewel er nu al regelmatig een flinke woordenwisseling is tussen hem en mijn kleine zus. Mijzelf, zowel als mijn grootouders weten dat het mijn kleine zus haar schuld is. Maarja, nu is het te laat. Dat kind haar egoïsme is zo ontwikkeld en zal toch nooit veranderen. Als zij maar alles perfect heeft en kan doen wat ze wil, ten koste van alles. Dat mijn ouders er nu akkoord met zijn of niet. Zei men pa gisteren tegen mijn moeder dat hij het geen week niet meer uit houd, het zal plezant worden precies en ik dacht dat alle shit voorbij was sinds dat mijn echte ouders gescheiden waren. NOT! :(

Als dat het hier nog lang zo gaat duren, bol ik het af denk ik van het moment dat ik afstudeer dit jaar. Geen goesting om weer alles opnieuw te beleven van vroeger. Wetende dat mijn ouders altijd perfect gelukkig waren zolang mijn kleine zus er geen roet in het eten kwam gooien. Ik heb nu eindelijk een vader waar ik op kon rekenen, met praten en iets met kon gaan doen. Dat kind is dan amper 16, ze heeft ergens veel geluk dat ze een meiske is. *zucht*

Tha_nOn

Legacy Member
kzou zeggen, confronteer gij uw zus er nekeer mee dat haar gedrag erover is en serieus wa dingen verziekt (maar op een stille rustige, duidelijke manier + als ze eraan wil werken moet het langs beide kanten komen, stel samen nieuwe regels op of iets dergelijks)

Nooby4Ever

Legacy Member
Tha_nOn zei:
kzou zeggen, confronteer gij uw zus er nekeer mee dat haar gedrag erover is en serieus wa dingen verziekt (maar op een stille rustige, duidelijke manier + als ze eraan wil werken moet het langs beide kanten komen, stel samen nieuwe regels op of iets dergelijks)

inderdaad en als dat niet werkt laat haar eens ferm tegen de lamp lopen op een of andere manier, en het zal er dan wel dik tegen zitten maar haar ego zal ook een flinke deuk hebben. Vergeet niet dat het ook kan komen door de pubertijd... niet dat ze daarom alles mag.

fireflymr

Legacy Member
Sileced` zei:
Het is weeral eens hetzelfde lieke thuis, men kleine (kut) zus is er weeral eens in geslaagd om de boel hier thuis flink te verzieken. Als er een woordenwisselingen is tussen mijn ouders zit altijd, maar dan ook altijd zij er voor iets tussen. :angry: Met als resultaat, dat mijn moeder zichzelf weeral eens van alles de schuld geeft. Volgens haar geeft ook mijn vader er haar de schuld van. Ergens is het haar schuld wel, want zei is wel degene die haar uiteindelijk alles toelaat, terwijl dat mijn vader het meestal anders wil. Waardoor zij haar respectloos karakter heeft ontwikkelt tegenover iedereen behalve haar vriendje. Ook had mijn vader natuurlijk wat meer kunnen aandringen vroeger. Mijn vader die natuurlijk niet buigt voor haar manier van doen van mijn kleine zus en bijgevolg bijna op springen staat. Hoewel er nu al regelmatig een flinke woordenwisseling is tussen hem en mijn kleine zus. Mijzelf, zowel als mijn grootouders weten dat het mijn kleine zus haar schuld is. Maarja, nu is het te laat. Dat kind haar egoïsme is zo ontwikkeld en zal toch nooit veranderen. Als zij maar alles perfect heeft en kan doen wat ze wil, ten koste van alles. Dat mijn ouders er nu akkoord met zijn of niet. Zei men pa gisteren tegen mijn moeder dat hij het geen week niet meer uit houd, het zal plezant worden precies en ik dacht dat alle shit voorbij was sinds dat mijn echte ouders gescheiden waren. NOT! :(

Als dat het hier nog lang zo gaat duren, bol ik het af denk ik van het moment dat ik afstudeer dit jaar. Geen goesting om weer alles opnieuw te beleven van vroeger. Wetende dat mijn ouders altijd perfect gelukkig waren zolang mijn kleine zus er geen roet in het eten kwam gooien. Ik heb nu eindelijk een vader waar ik op kon rekenen, met praten en iets met kon gaan doen. Dat kind is dan amper 16, ze heeft ergens veel geluk dat ze een meiske is. *zucht*

geef eens een concreet voorbeeld?

protnie

Legacy Member
massey-ferguson zei:
Ik vond dat gewoon zo raar,
Ge staat op en dan meteen op de pc.
Dan moet ge al goed verslaafd zijn.
(voor school is het te begrijpen)
In het weekend, ja waarom niet?
Ik kom wakker, ouders slapen nog (ben altijd heel wat vroeger wakker dan hun) dus kruip ik achter de pc tot rond 9u30.
Toch niets mis mee :/

Stabby

Legacy Member
protnie zei:
In het weekend, ja waarom niet?
Ik kom wakker, ouders slapen nog (ben altijd heel wat vroeger wakker dan hun) dus kruip ik achter de pc tot rond 9u30.
Toch niets mis mee :/

Hoe komt het dat ik het bericht dat je quote niet kan terugvinden? Ik wou graag de context zien.

Sileced`

Legacy Member
Confrontatie heb ik al meerdere keren gedaan, net zoals mijn ouders, grootouders en mijn echte vader. Ge moogt dan op een volwassene manier proberen te praten met haar, want ja ze wil volwassen behandelt worden en zijn. Het draait altijd bij haar dan uit op roepen en tieren, ook blijf je normaal praten. Kortom drama, die voed haar precies daarmee.

Dat is het erge aan heel de zaak, ik zou zelf niet meer weten hoe ik haar kan duidelijk maken dat ze respect moet opbrengen voor onze ouders.

Ik denk dat het voor regels nu al lang te laat is, maar ik zal het idee eens doorspelen thuis. Bedankt.

fireflymr zei:
geef eens een concreet voorbeeld?

Zij mag van mijn ouders zowat elke week weg behalve tijdens de examens. Dit laatste is nog maar sinds examens van kerstmis ingevoerd. Dus weg op zaterdag naar haar vriendje, zij blijft daar dan zo gezegd op een apparte kamer daar slapen. Zondag avond komt ze dan terug thuis. Zondag was mijn oudste zus van Nederland op bezoek met haar vriend en hun baby. Mijn jongste zus komt binnen zonder iets te zeggen en schuift onmiddelijk aan tafel aan. Het eerste wat uit haar mond komt is geef mij de limonade eens tegen mij. Mijn oudste zus haar vriend zegt dan hallo tegen haar, ze zegt gewoon koelweg terug tegen hem alleen hallo. Na het eten pakt ze haar bord op en steekt het in de vaatwasser. Wat al wonderbaarlijk is want meestal wordt het gewoon gedropt op het keuken eiland. Vervolgens gaat ze recht naar boven. Lijkt onozel maar mijn ouders zijn gewoon simpel weg gesteld op een eenvoudig hallo als ge binnen komt, bijgevolg negeert ze ook compleet mijn vader (stiefvader). Diene mens klopt elke dag wel 12h, dus vind ik het alles behalve vreemd dat die op wat respect rekent.

Nooby4Ever

Legacy Member
Als ik dit lees is ze of boos op dat moment of kan ze je stiefvader niet af, en omdat je ma hem leuk vind, kan ze je ma ook niet af.

=> Heeft ze de scheiding van je echte ouders goed doorgemaakt ?

ps: Don't kill me if i'm rong...

RemcoB

Legacy Member
Al die lange quotes hier... ;D
Ik heb een halfuur moeten doen eer 'k deze pagina kon lezen. xD

Sileced`

Legacy Member
Nooby4Ever zei:
Als ik dit lees is ze of boos op dat moment of kan ze je stiefvader niet af, en omdat je ma hem leuk vind, kan ze je ma ook niet af.

=> Heeft ze de scheiding van je echte ouders goed doorgemaakt ?

ps: Don't kill me if i'm rong...

Valt weinig door te maken aan, zij heeft daar niet veel van beseft. Ze was nog veel te jong om de dingen die toen gebeurd zijn nog te herinneren, ze had zelfs op bepaalde momenten zelfs geen flauw benul van bepaalde zaken.

Nu lijkt het er wel op ja dat ze hem niet af kan. Maar in het begin wel, die heeft meer voor ons gedaan in die 6 jaar dan onze echte vader in gans ons leven. :s Mijn moeder kan ze wel af, als ze die ook zo zou gaan behandelen spreekt hier niemand thuis nog tegen haar.

Fré_

Legacy Member
dilemma

aan de ene kant wil ik vroeg gaan slapen vanavond
aan de andere kant wil ik temptation island zien

Stabby

Legacy Member
Mijn ergernis: Temptation Island. Mijn broer wilt daar altijd naar zien. Wat een zeverprogramma.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik krijg nooit iets :cry:

en da dinge nooit zijn wa ge verwacht :sad:

en kwil taart met slagroom :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan