Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yo-Han

Legacy Member
Time^- zei:
Ik heb een vriendin van 33, je moest eens weten hoe ver je er naast zit... :cool:

Bij de één is die aftakeling al wat sneller merkbaar dan bij de ander :)

De meeste mensen schatten me bvb 5 jaar jonger.

Tha_nOn

Legacy Member
Ace of Spades zei:
Het probleem met discussies op de internet is dat je nooit echt je slag kan thuishalen.

het probleem met discussies is dat mensen die altijd willen 'winnen'
discussies zijn niet bedoeld om gewonnen te worden

Raukaris

Legacy Member
Tha_nOn zei:
het probleem met discussies is dat mensen die altijd willen 'winnen'
discussies zijn niet bedoeld om gewonnen te worden

Jawel :p

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.

N3X4S6

Legacy Member
Raukaris zei:
Jawel :p

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.

"proberen" is het juiste woord, en soms zijde beiden te onwetend om het bij het rechte eind te hebben. Dan win je een discutie van twee onjuiste stellingen. Wat dan ?

Tha_nOn

Legacy Member
Raukaris zei:
Jawel :p

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.

neen, een discussie gaat er net over dat ge uw mening verwoordt en die duidelijk onderbouwt (en ni gewoon ik vind dat want dat is een feit :sop:)

ge hoeft elkaar niet gelijk te geven om te discussieren, zolang ge maar begrijpt waar de ander zijn mening vandaan haalt en dat enigszins deftig opgebouwd is
(het kan idd wel zijn dat een ander zijn mening u ook een andere kant van de zaak toont, maar dat betekent niet dat ge dan overtuigt wordt van zijn mening, betekent gewoon dat ge dat stuk kunt integreren in uw mening of argumenten moet zoeken over waarom dat ge dat stuk toch niet goed genoeg vindt)

edit: en volgens da vandale: discussie= uitwisselen van gedachten, impliceert nergens overtuigen lijkt mij

Raukaris

Legacy Member
N3X4S6 zei:
"proberen" is het juiste woord, en soms zijde beiden te onwetend om het bij het rechte eind te hebben. Dan win je een discutie van twee onjuiste stellingen. Wat dan ?
Juistheid van beide kanten is irrelevant. Het gaat erom dat je de andere hebt weten te overtuigen.
Tha_nOn zei:
neen, een discussie gaat er net over dat ge uw mening verwoordt en die duidelijk onderbouwt (en ni gewoon ik vind dat want dat is een feit :sop:)

ge hoeft elkaar niet gelijk te geven om te discussieren, zolang ge maar begrijpt waar de ander zijn mening vandaan haalt en dat enigszins deftig opgebouwd is
(het kan idd wel zijn dat een ander zijn mening u ook een andere kant van de zaak toont, maar dat betekent niet dat ge dan overtuigt wordt van zijn mening, betekent gewoon dat ge dat stuk kunt integreren in uw mening of argumenten moet zoeken over waarom dat ge dat stuk toch niet goed genoeg vindt)

Mijn syllabus gaat niet akkoord! Het gaat erom dat je de andere weet te overtuigen met goed opgebouwde argumenten. En dat is een feit.

Tha_nOn

Legacy Member
Raukaris zei:
Juistheid van beide kanten is irrelevant. Het gaat erom dat je de andere hebt weten te overtuigen.

als ge met dat gedacht aan discussies begint, zijt ge ook ni goed bezig ze:p

Raukaris

Legacy Member
Tha_nOn zei:
als ge met dat gedacht aan discussies begint, zijt ge ook ni goed bezig ze:p

Daar denk je ook niet aan é, je begint een discussie met het gedacht dat jij juist bent anders zou het nogal debiel zijn :p

N3X4S6

Legacy Member
Raukaris zei:
Juistheid van beide kanten is irrelevant. Het gaat erom dat je de andere hebt weten te overtuigen.

En gij gaat nog naar school ?


Mijn syllabus gaat niet akkoord! Het gaat erom dat je de andere weet te overtuigen met goed opgebouwde argumenten. En dat is een feit.

Dat wil je jezelf wijs maken yup volledig mee eens. :applause:

Raukaris

Legacy Member
N3X4S6 zei:
Dat wil je jezelf wijs maken yup volledig mee eens. :applause:

Volwassen argument en al. Duidelijk voorbeeld van iemand die geen discussies aankan. Jij weet het beter dan mijn syllabus enzo <o/. Argumentatie gebaseerd op authoriteit heyoooooooooooo.

Anarchist12911

Legacy Member
Hoe noemde die griekse school in de oudheid ook al weer die zich bezighield met puur mensen te trainen in discussies te winnen? (ongeacht de waarheid).

Bent ge nu trouwens uw cursus Logica aan het aframmelen? Indien ja, dan mag je voor mij nog eens al de verschillende vormen van argumentatie op een rijtje zetten (de goede en de verkeerde vormen). Ik ben die lijst vergeten, maar vond het wel een nuttige 'tool'. :p

Ik ben het eerder eens met tha_non ... discussies zijn een uitwisseling van informatie en hoeven niet 'competitief' te zijn (zoals al de rest in onze maatschappij).

Ace of Spades

Legacy Member
Tha_nOn zei:
neen, een discussie gaat er net over dat ge uw mening verwoordt en die duidelijk onderbouwt (en ni gewoon ik vind dat want dat is een feit :sop:)

ge hoeft elkaar niet gelijk te geven om te discussieren, zolang ge maar begrijpt waar de ander zijn mening vandaan haalt en dat enigszins deftig opgebouwd is
(het kan idd wel zijn dat een ander zijn mening u ook een andere kant van de zaak toont, maar dat betekent niet dat ge dan overtuigt wordt van zijn mening, betekent gewoon dat ge dat stuk kunt integreren in uw mening of argumenten moet zoeken over waarom dat ge dat stuk toch niet goed genoeg vindt)

edit: en volgens da vandale: discussie= uitwisselen van gedachten, impliceert nergens overtuigen lijkt mij

Dat is net hetgeen ik aan de kaak wou stellen: het is niet zo dat één van beide zeiden perse z'n gelijk moét halen, maar het gebeurt maar al te vaak dat mensen alleen hún zijde van het verhaal (willen) zien en al wat niet in hun kraam past dan maar negeren of afkraken. Dan kan je argumenteren wat je wil natuurlijk :sad:

Raukaris

Legacy Member
Commissar12911 zei:
Bent ge nu trouwens uw cursus Logica aan het aframmelen? Indien ja, dan mag je voor mij nog eens al de verschillende vormen van argumentatie op een rijtje zetten (de goede en de verkeerde vormen). Ik ben die lijst vergeten, maar vond het wel een nuttige 'tool'. :p

Ja maar ik ga ze hier echt wel niet allemaal zetten :p

N3X4S6

Legacy Member
Raukaris zei:
Volwassen argument en al. Duidelijk voorbeeld van iemand die geen discussies aankan. Jij weet het beter dan mijn syllabus enzo <o/. Argumentatie gebaseerd op authoriteit heyoooooooooooo.


Neen dat is waar, ik neem u nie au serieux. Sorry :rofl:

Tha_nOn

Legacy Member
Raukaris zei:
Mijn syllabus gaat niet akkoord! Het gaat erom dat je de andere weet te overtuigen met goed opgebouwde argumenten. En dat is een feit.


maar overtuigen mag niet een doel op zich zijn van een discussie, uiteindelijk als puntje bij paaltje komt, overtuigen de meeste discussies niemand, en het is al zeker nooit zo dat iemand van zwart opeens naar wit gaat door uw mening

(trouwens uw syllabus aanhalen als dé bron van alle waarheid is ook niet zo'n fantastisch idee ^^)

stupid_noob

Legacy Member
15/01/2009 13:39 Pakket aangeboden - bestemmeling afwezig - bericht gelaten ARDOOIE MAIL

fu post, niemand gezien, niemand gehoord en al zeker geen bericht gevonden

Anarchist12911

Legacy Member
dacuba zei:
Ik ben nu absoluut nie de juiste persoon om andere aan de tand te voelen, maar " bent ge ", is da serieus bedoelt? Gebruikt ge da int echt ook??

Ehm ja... Antwerps dialect denk ik? :p

Het was me nog niet eens opgevallen.

Raukaris zei:
Ja maar ik ga ze hier echt wel niet allemaal zetten :p

Dat zijn er toch maar een stuk of 12-18 als ik het me goed herinner? Komaan. :p

Raukaris

Legacy Member
Tha_nOn zei:
maar overtuigen mag niet een doel op zich zijn van een discussie, uiteindelijk als puntje bij paaltje komt, overtuigen de meeste discussies niemand, en het is al zeker nooit zo dat iemand van zwart opeens naar wit gaat door uw mening

(trouwens uw syllabus aanhalen als dé bron van alle waarheid is ook niet zo'n fantastisch idee ^^)

Ik heb het dan ook over de perfecte situatie, de realiteit is natuurlijk niet zo rooskleurig. Moest alles zoals in mijn syllabussen gaan :love:

@N3X4S6 :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan