Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raukaris

Legacy Member
EazY zei:
+ het is gewoon tijdverlies :)

Dan zijn discussies irl ook tijdverlies imo.

Nog een ergernis, ze verliezen een discussie en komen dan af met "het is toch maar interwebz! Lulz on you bwaha!"

Nee!

Ace of Spades

Legacy Member
Raukaris zei:
Dan zijn discussies irl ook tijdverlies imo.

Nog een ergernis, ze verliezen een discussie en komen dan af met "het is toch maar interwebz! Lulz on you bwaha!"

Nee!

Het probleem met discussies op de internet is dat je nooit echt je slag kan thuishalen. Van zodra je met overtuigende argumenten op de proppen komt word je 1) in het beste geval genegeerd of 2) afgerekend op één pietluttig detail op basis waarvan ze dan je hele betoog menen te kunnen verwerpen of 3) in het slechtste begint men met persoonlijk doen (leeftijd erbij halen, je beginnen uitschelden enzo).

Dat neemt niet weg dat discussies op het internet niet interessant kunnen zijn, maar irl kunnen ze tenminste niet zomaar van je weglopen als je een overtuigend betoog neerzet. Op het internet is het algauw van 'aha, daar kunnen we niet tegenop, dus negeren maar die handel en doen alsof we het niet gezien hebben'. Soms beginnen ze echt náást je te praten en doen alsof je toch niet net die muur van tekst daar gezet hebt. In het slechtste geval schelden ze je uit of doen ze uit de hoogte om toch maar niet te hoeven toegeven.

Raukaris

Legacy Member
Ace of Spades zei:
Het probleem met discussies op de internet is dat je nooit echt je slag kan thuishalen. Van zodra je met overtuigende argumenten op de proppen komt word je 1) in het beste geval genegeerd of 2) afgerekend op één pietluttig detail op basis waarvan ze dan je hele betoog menen te kunnen verwerpen of 3) in het slechtste begint men met persoonlijk doen (leeftijd erbij halen, je beginnen uitschelden enzo).

Dat neemt niet weg dat discussies op het internet niet interessant kunnen zijn, maar irl kunnen ze tenminste niet zomaar van je weglopen als je een overtuigend betoog neerzet. Op het internet is het algauw van 'aha, daar kunnen we niet tegenop, dus negeren maar die handel en doen alsof we het niet gezien hebben'. In het slechtste geval schelden ze je uit om toch maar niet te hoeven toegeven.
Iemand die mij begrijpt :love:

N3X4S6

Legacy Member
Raukaris zei:
Dan zijn discussies irl ook tijdverlies imo.

Nog een ergernis, ze verliezen een discussie en komen dan af met "het is toch maar interwebz! Lulz on you bwaha!"

Nee!

Denken dat je gelijk hebt wanneer de ander gewoon het wil laten rusten of geen zin meer heeft in dat bepaald gesprek, is niet echt gelijk hebben en/of krijgen.

Nuja als je het over wiskunde hebt of bepaalde wetenschappen dan zijn de antwoorden definitief, en dan nog...
Dus alle zaken die op een bepaalde denkwijze berusten hangen van persoon tot persoon af.
Dunno of dit met ergernissen te maken heeft eig.

Maar ik erger mij in mensen die gelijk willen krijgen :p

Ace of Spades

Legacy Member
Raukaris zei:
Iemand die mij begrijpt :love:

:hug:

N3X4S6 zei:
Denken dat je gelijk hebt wanneer de ander gewoon het wil laten rusten of geen zin meer heeft in dat bepaald gesprek, is niet echt gelijk hebben en/of krijgen.

[...]

Maar ik erger mij in mensen die gelijk willen krijgen :p

Ja çava, daar kan ik goed inkomen. Het probleem is dat nogal veel mensen 'het onderwerp willen laten rusten' of 'geen zin meer hebben' als je eenmaal met overtuigende argumenten afkomt :p.

Ik vraag niet om expliciet gelijk te krijgen ofzo, ik wil gewoon dat ze erover nadenken en de andere zijden van het debat in ogenschouw nemen. Helaas zijn er veel, téveel, die alleen hún kant willen zien en de rest dan maar gaan negeren of afdoen als klinkklare nonsens enkel en alleen omdat het niet strookt met hún visie. Als je hun versie dan tegenspreekt of teveel stokken in de wielen steekt, dan worden ze boos :p.

N3X4S6

Legacy Member
Ace of Spades zei:
:hug:



Ja çava, daar kan ik goed inkomen. Het probleem is dat nogal veel mensen 'het onderwerp willen laten rusten' of 'geen zin meer hebben' als je eenmaal met overtuigende argumenten afkomt :p.

Ik vraag niet dat ze me expliciet gelijk geven ofzo, ik wil gewoon dat ze erover nadenken en de andere zijden van het debat in ogenschouw nemen. Helaas zijn er veel, téveel, die alleen hún kant willen zien en de rest dan maar gaan afkraken met alles wat er toevallig voorhanden is.


Ik meen dat je gelijk hebt

Massman

Legacy Member
Ace of Spades zei:
Het probleem met discussies op de internet is dat je nooit echt je slag kan thuishalen. Van zodra je met overtuigende argumenten op de proppen komt word je 1) in het beste geval genegeerd of 2) afgerekend op één pietluttig detail op basis waarvan ze dan je hele betoog menen te kunnen verwerpen of 3) in het slechtste begint men met persoonlijk doen (leeftijd erbij halen, je beginnen uitschelden enzo).

Dat neemt niet weg dat discussies op het internet niet interessant kunnen zijn, maar irl kunnen ze tenminste niet zomaar van je weglopen als je een overtuigend betoog neerzet. Op het internet is het algauw van 'aha, daar kunnen we niet tegenop, dus negeren maar die handel en doen alsof we het niet gezien hebben'. Soms beginnen ze echt náást je te praten en doen alsof je toch niet net die muur van tekst daar gezet hebt. In het slechtste geval schelden ze je uit of doen ze uit de hoogte om toch maar niet te hoeven toegeven.

:niceone:

Van discussies die uitdraaien op schelden probeer ik me zoveel mogelijk te distantiëren, zelfs via PM. Heb nog niet zolang geleden iemand mijn argument proberen duidelijk te maken aan de hand van twee lange PM's, waarop ik leukweg "stop met proberen interessant te zijn, arrogante zak" als antwoord kreeg. Tjah, dan houdt het voor mij op.

Ik vermoed dat de uitspraak een beetje extreem was: er zijn inderdaad een hoop interessante discussies (welja, in die discussies zijn er een aantal interessante posts) ... jammer genoeg is er ook een hoop brol.

N3X4S6 zei:
Nuja als je het over wiskunde hebt of bepaalde wetenschappen dan zijn de antwoorden definitief, en dan nog...

Niet helemaal waar; veel mensen zien de wiskunde (en exacte wetenschappen in't algemeen) als iets wat de absolute waarheid beschrijft. Echter, zelfs waarheid in de wiskunde, wat door velen aanzien wordt als de basis van de wetenschappen, wordt bepaald door de axioma's die ze bevat. Zonder een aantal uitspraken die je als waar aanneemt, kan je geen uitspraak doen over het waar zijn van afleidingen.

N3X4S6 zei:
Dus alle zaken die op een bepaalde denkwijze berusten hangen van persoon tot persoon af.

Jups, maar als je zo verder gaat redeneren kom je al snel uit op compleet irrationalisme waarin alles juist is en geen enkel argument meer valide is dan een ander. Als mens hebben we nu eenmaal de mogelijkheid om een argument als valide te beschouwen los van of het al dan niet een correcte representatie is van de werkelijkheid.

A1: kat > muis
A2: muis > olifant
=> kat > olifant

Deze redenering klopt, maar in de werkelijkheid zal je merken dat kat < olifant.

Dit volledig terzijde, btw :p.

Yo-Han

Legacy Member
Op zo zaken (als 30+ er) reageer ik niet serieus, want dan raak je alleen in oeverloze discussies verzeild :)

Killer Queen

Legacy Member
Gwiedo zei:
Hehe, aan die dingen doe ik niet meer mee. Je kan beter 6 uurtjes slapen dan 6 uur extra leren met een slaaptekort. Als je met een zombie-gevoel naar een examen gaat, verlies je sowieso meer dan 20 % van je capaciteiten (heb ik al ervaring mee gehad, spijtig genoeg) :sad:

Anyway: veel succes iedereen!

Ik ben een grote slaapfan, maar voor een examen slaap ik toch slecht
en van één nacht voel ik mij niet zombie-achtig.
De laatste dingen die ik lees weet ik nog het beste, short term zeker.

Na mijn examen krijg ik wel "m'n klop" ^^ ondertss al bijgeslapen.

En 'k zou beter vroeger beginnen idd, maar dan ontbreekt mij de stress om me er aan te zetten.

En damn, hoe langer ik geen wiskunde heb gehad, hoe idiotere berekeningen ik maak :x ik wijt het aan slaaptekort! (was na examen) Heb gelukkig m'n eigen fouten gemerkt ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan