Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Savage zei:
lol? 900 man? Ik zit aan 35 ofzo waarvan 4 waar ik nog heel af en toe es mee praat.
:woohoo:

Spectre zei:
Idem. Olifanten doden om die bende idioten te voeden.

Commissar12911 zei:
En blijkbaar is er hier dan een onenigheid over waar die grens juist moet liggen.

Ik ben één en al voor discipline (met mijn eigen militaire achtergrond was het moeilijk geweest anders), maar de discipline moet gerechtvaardigd en gestaafd kunnen worden.
Het wordt duidelijk.

Stancke zei:
Ik lag zo zalig in m'n bed, tot ik moest opstaan :(

Ja ik ook :sad:

EagleEye

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Grmbl..

Nergens op de portaalsite/toledo/mailing uurroosters te vinden van wanneer onze examens starten (of gedaan zijn) en lokaalindeling.
Na een halfuur zoeken, op het portaal de nieuwtjes afgaan en bij het nieuwtje komen over Examenroosters. Dan opent ge dat en staan er enkel in welke examens op welke dag zijn. No shit dat ik dat al wist. Maar het beste van al: in een of ander worddocument, weggemoffelt in een of ander nieuwtje staat dan wel vanalles.

Djees, azo een websitecomplex maken, maar de uurroosters en lokaalindeling eropzetten gaat dan weer niet.

En dan de recentste ergernis: morgen Excel en Word examen. Ik pak mijn schrift Word vat en pak direct de laatste oefening vast, vanaf dat ge dat beziet krijgde gewoon al geen zin meer om te leren.. zo simpel. Anderzijds is Excel nog wel lastig.

Morgen gewoon zien dat Word goed gaat zekers, en punten pakken waar mogelijk op Excel en dan geraken we er wel. Powerpoint had 'k al zo goed als alles op alles (hopelijk dan bij Word ook). Excel kunnen ze ergens heel ver weg in de diepte steken.
Maar gelukkig kun je alles relativeren: na deze zware slag heb je eindelijk je diploma in Microsoft Office!

Iemand

Legacy Member
Raukaris zei:
:lol: Stoer en al :) Als iedereen zo'n houding zou hebben amai.
En again: Als jij op uw werk tegen u baas zegt "Ik doe dat niet" nadat hij u een opdracht geeft, gaat die dat laten gebeuren?

En ik zou dat zelf niet doen, maar die leraar is in zijn volste recht om uw klein mannen dan straf te geven, en dan mag jij klagen zoveel je wil ;) En als ze dan hun straf niet maken, komen er zwaardere sancties, gewoon omdat ze hun boekjes niet willen kaften :lol:

Kerels zoals u zorgen ervoor dat al die klein mannen zo'n grote bek opzetten en alleen maar doen waar ze zin in hebben. Ik denk dat nog veel meer ouders akkoord gaan dat die kinders juist een beetje discipline en een goed afgebakende omgeving nodig hebben.

/edit Mondig zijn is dik ok en moet aangemoedigd worden maar er zijn grenzen.

Hoeveel kinderen kaften zelf hun boek denk je nu?
Als je voor zo'n dingen al straf gaat geven :'). Het komt toch op de ouders. Mijn kinderen zullen nooit straf moeten schrijven voor zo'n domme dingen, en dat was hier niet anders.

Ik heb enkel straf gehad in het derde en vierde leerjaar.
3e moest ik straf schrijven omdat ik een taak vergeten maken was (niet moeten maken van mn pa),
4e moest ik op de gang staan omdat ik een te grote mond had 'ok'. Op die leeftijd...

Ik mag stellen dat ik een zeer fatsoenlijke leerling was, ik gaf wel mijn mening en die druiste vaak in tegen de leerkracht, maar de school mag ook een forum zijn om de ontwikkeling van sociale en retorische vaardigheden op te bouwen.

Probleem met veel leerkrachten uit het lager is dat ze denken dat ze de man zijn omdat ze 3 jaar hogeschool hebben gevolgd en belangrijk zijn in de schoolgemeenschap waar ze rondhuppelen.

Daardoor voelen ze zich enorm machtig tov kleine kindjes jonger dan 12. Uiteraard zijn ze verrast als iemand dan commentaar heeft op een stelling van hen.

Raukaris

Legacy Member
Iemand zei:
Hoeveel kinderen kaften zelf hun boek denk je nu?
Als je voor zo'n dingen al straf gaat geven :'). Het komt toch op de ouders. Mijn kinderen zullen nooit straf moeten schrijven voor zo'n domme dingen, en dat was hier niet anders.

Ik heb enkel straf gehad in het derde en vierde leerjaar.
3e moest ik straf schrijven omdat ik een taak vergeten maken was (niet moeten maken van mn pa),
4e moest ik op de gang staan omdat ik een te grote mond had 'ok'. Op die leeftijd...

Ik mag stellen dat ik een zeer fatsoenlijke leerling was, ik gaf wel mijn mening en die druiste vaak in tegen de leerkracht, maar de school mag ook een forum zijn om de ontwikkeling van sociale en retorische vaardigheden op te bouwen.

Probleem met veel leerkrachten uit het lager is dat ze denken dat ze de man zijn omdat ze 3 jaar hogeschool hebben gevolgd en belangrijk zijn in de schoolgemeenschap waar ze rondhuppelen.

Daardoor voelen ze zich enorm machtig tov kleine kindjes jonger dan 12. Uiteraard zijn ze verrast als iemand dan commentaar heeft op een stelling van hen.

Lager onderwijs interesseert mij niet. En zoals ik zei mondig zijn moet aangemoedigd worden maar er zijn grenzen. Leerkrachten zijn ook belangrijk in hun scholengemeenschap. Maar ik daar niet weer met u in discussie over gaan :p Ieder zijn mening maar uiteindelijk doet de leraar toch zijn zin. Er worden daar ook uren didactiek en al rond gegeven dus 99% wat een "goeie" authoritaire leerkracht doet zal zijn recht zijn (al is het daarom niet de beste oplossing ofc).

Ik ken ook niemand die leerkracht wilt worden omdat ze kicken op de macht over pubers :wtf: er zullen wel een paar zijn maar ik ben er al niet bij :p Het is gewoon een feit dat je een basis van gezag moet kunnen leggen om deftig les te geven.

Iemand

Legacy Member
Raukaris zei:
Lager onderwijs interesseert mij niet. En zoals ik zei mondig zijn moet aangemoedigd worden maar er zijn grenzen.
Ik veronderstel dat straf krijgen voor je boek niet te kaften, lager onderwijs is? :)

Er zijn inderdaad grenzen.
Maar je mag wel je mening verkondigen, zolang je iemand anders niet persoonlijk aanvalt imo.

En oja, uw vergelijking met een werkomgeving slaat op niet veel.
De verantwoordelijkheid van een volwassene is niet dezelfde als die van een kind.

Dennoman

Legacy Member
Zucht... opnieuw de hele sfeer thuis die me serieus op de zenuwen werkt.

Zelfs nu de feestdagen voorbij zijn zit ons ma volledig in de stress omwille van MIJN examens. Begrijpelijk natuurlijk, maar het is echt vreselijk irritant hoe ze gewoon recht in mijn gezicht liegt wanneer ze zegt dat ze zal "proberen" minder gestresseerd te zijn, want ge moogt er gewoon donder op zeggen dat ze de morgen daarop weer "subtiele hints" begint te geven dat ik niet aan het studeren ben. Plezant ze, echt.

Ben blij dat ik weer 2 dagen uit al die miserie weg ben.

Iemand

Legacy Member
spray-bunny zei:
Bij moest dat ook nog in't middelbaar:lol:.
Wij moesten die kaften, maar moesten nooit straf schrijven als dat niet gebeurd was ^^

Gewoon een punt ofzo afgetrokken van uw totaal op 20 :')

Dennoman

Legacy Member
Iemand zei:
Gewoon een punt ofzo afgetrokken van uw totaal op 20 :')
Wat op zich uiteraard ook debiel is volgens de logica van velen hier.
Punt is gewoon dat veel mensen hier de grote Jan uithangen, maar 9 kansen op 10 in het echt heel braafkes hun strafwerk geschreven zouden hebben en op school aankomen met gekaft boek.

Ik denk dat er bij ons ook punten afgetrokken werden. Nu, dat is te snappen voor boeken die je in bruikleen had van de school (mogen niet beschadigd worden), maar mijn werkschriften kaftte ik (al dan niet) naar eigen goeddunken. Heb daar ooit eens een veel te lange discussie over gehad met leerkracht geschiedenis na een examen en ze gaf me gelijk :)

Raukaris

Legacy Member
Iemand zei:
Ik veronderstel dat straf krijgen voor je boek niet te kaften, lager onderwijs is? :)

Er zijn inderdaad grenzen.
Maar je mag wel je mening verkondigen, zolang je iemand anders niet persoonlijk aanvalt imo.

En oja, uw vergelijking met een werkomgeving slaat op niet veel.
De verantwoordelijkheid van een volwassene is niet dezelfde als die van een kind.
Aangezien het hier gepost is ga ik er vanuit dat het in het middelbaar is gebeurd.

Een mening verkondigen ok. Iemand niet beledigen ok. Maar je moet uw mening wel grondig onderbouwen, anders is ze waardeloos en juist daar hebben veel kinderen problemen mee..

En over die vergelijking, secundair is uiteindelijk een voorbereiding op het latere leven. En een volwassen persoon moet niet zien dat zijn boeken gekaft zijn maar wel dat zijn opdrachten gedaan zijn, juist zoals dat in het secundair moet. Dus ik vind dat wel steek houden :p
Iemand zei:
Wij moesten die kaften, maar moesten nooit straf schrijven als dat niet gebeurd was ^^

Gewoon een punt ofzo afgetrokken van uw totaal op 20 :')

Mja dat is ook een soort van straf hé :p Allez een consequentie van uw acties. Dit mag trouwens niet, tenzij het een soort apart puntensysteem van attitudes is die geen invloed heeft op uw eindtotaal (of amper).

dibo

Legacy Member
Iemand zei:
En oja, uw vergelijking met een werkomgeving slaat op niet veel.
De verantwoordelijkheid van een volwassene is niet dezelfde als die van een kind.
En hoe "leert" een kind verantwoordelijkheid te dragen?

Savage

Legacy Member
door in't leger te gaan! Oh nee, da zou discipline zijn. Of nee ... hmm... moeilijke dinsdagmorgend :/

Iemand

Legacy Member
Raukaris zei:
Aangezien het hier gepost is ga ik er vanuit dat het in het middelbaar is gebeurd.

Een mening verkondigen ok. Iemand niet beledigen ok. Maar je moet uw mening wel grondig onderbouwen, anders is ze waardeloos en juist daar hebben veel kinderen problemen mee..

En over die vergelijking, secundair is uiteindelijk een voorbereiding op het latere leven. En een volwassen persoon moet niet zien dat zijn boeken gekaft zijn maar wel dat zijn opdrachten gedaan zijn, juist zoals dat in het secundair moet. Dus ik vind dat wel steek houden :p


Mja dat is ook een soort van straf hé :p Allez een consequentie van uw acties. Dit mag trouwens niet, tenzij het een soort apart puntensysteem van attitudes is die geen invloed heeft op uw eindtotaal (of amper).

Oh, ik dacht dat het enkel op het lager sloeg omdat het me een enorm ridicule straf leek, 4 paginas voor een boek niet te kaften. :)

dibo zei:
En hoe "leert" een kind verantwoordelijkheid te dragen?

Alleszins niet door boeken te kaften in het lager, waarover ik dacht dat het ging.

pietje666

Legacy Member
Arifiene zei:
:woohoo:


Idem. Olifanten doden om die bende idioten te voeden.


Het wordt duidelijk.



Ja ik ook :sad:


Die mensen hebben gewoon honger?? als ze t nu doen voor t ivoor ok dan ist ni goed maar als ze doden om te eten jah...

Savage

Legacy Member
Iemand zei:
Oh, ik dacht dat het enkel op het lager sloeg omdat het me een enorm ridicule straf leek, 4 paginas voor een boek niet te kaften. :)



Alleszins niet door boeken te kaften in het lager, waarover ik dacht dat het ging.

True, want ik denk dat de meeste kinderen de boeken door de ouders laten kaften, althans zo was dat toch toen ik jong was :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan