Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D--Amo

Legacy Member
GuntherDW zei:
ik wil denk ik zelfs nieteens meer tellen :p
als ge al zolang op het net zit kijkte niet meer op 1 minder of meer, vooral niet als ge een lange tijd heb zitten gamen of op anime fora zit :p

Dat staat er zo gewoon boven hoor, hoef je niet te tellen.. :p

KizZamP-

Legacy Member
?therapy? zei:
Strafwerk omdat men boek niet gekaft was... :wtf:
Moet ge daarvoor in het 6de middelbaar zitten? oO

Maar kom, 4 bladzijden is niets. Snel ffkes maken -_-"

Welja ik vandaag ook. 't gaat over Van Beveren :p

Der waren dus 3 methodes; equatiemethode, contributiemethode, en grafische methode. Ik had de equatiemethode en grafische methode gemaakt, dat is 5 minuten werk ofzo. Ik had de contributiemethode niet gemaakt omdat het enige verschil 3 keer de letter "x" was die er gewoon in voor komt BOVENOP de equatiemethode dus is het praktisch hetzelfde.

En geeft die kalle mij toch wel niet 5 oefeningen straf zeker... En 't ergste van al is dat diegene die zeveren dat het thuis ligt, of diegenen die zeggen dat ze het niet gemaakt hebben, moeten ook 5 oefeningen maken, terwijl ik de moeite deed en het gewoon nutteloos vond om die contributiemethode op te schrijven die 100% leek op de equatiemethode.

'k ging da vrouwmens bijna een lap geven miljaar stom wijf.

GuntherDW

Legacy Member
di massimo zei:
Dat staat er zo gewoon boven hoor, hoef je niet te tellen.. :p

sommige mensen gebruiken geen "live messenger", omdat ze bv geen windows draaien :p *hint*
en dan nog wil ik het niet weten al kan ik het snel nakijken

Killer Queen

Legacy Member
Carrion zei:
alle, k zal ze ma opwarme :p

k heb niks beters te doen voor de moment dusja :p ma nog ma iets meer dan 2 weken da ze da kunnen doen :p en daarna nog een week voor iedereen die gebuisd is en dan zulle we der wel zijn zekers :p

Rare ^^

Ik ken er veel voor wie ijskoude voeten tegen je lijf een ergernis zouden zijn hoor :D

Savage

Legacy Member
GuntherDW zei:
ik wil denk ik zelfs nieteens meer tellen :p
als ge al zolang op het net zit kijkte niet meer op 1 minder of meer, vooral niet als ge een lange tijd heb zitten gamen of op anime fora zit :p

Ik heb een week of twee terug nog es ICQ geinstalleerd na zowat 7jaar in ongebruik te zijn vervallen. Ik kan me 3/4 niet meer herinneren van de mensen die er op staan en degenen die ik me er wel van herinner, zijn echt wel nostalgisch lang geleden. :)

Anarchist12911

Legacy Member
Raukaris zei:
Leraar moet les geven en om les te geven moet de klas luisteren. Als hij dus zo'n ongehoorzaamheid laat gebeuren valt zijn gezag weg en gaat hij op de lange duur niets meer te zeggen hebben.

Boeken kaften = zien dat uw boeken gekaft zijn of gevolgen dragen :)

En als alle leerlingen zich zo laten zouden doen als u, dan moeten de leerkrachten binnenkort zelfs geen les meer geven. (Omdat er toch niemand iets over zou durven zeggen.)

Raukaris

Legacy Member
Commissar12911 zei:
En als alle leerlingen zich zo laten zouden doen als u, dan moeten de leerkrachten binnenkort zelfs geen les meer geven. (Omdat er toch niemand iets over zou durven zeggen.)

Onzin, ik weet uit mijn stages dat als je niet direct de controle neemt je het mag vergeten. En er zijn er toch altijd een paar die het niet doen, maar dan moeten ze de gevolgen dragen, dat is toch logisch? Anders doet niemand meer wat de leraar vraagt buiten de enkele strevers.

Als jij op uw werk tegen u baas zegt "Ik doe dat niet" nadat hij u een opdracht geeft, gaat die dat laten gebeuren?

En moesten alle leerlingen opeens doen wat de leerkrachten vragen dan zouden ze nog les blijven geven, leerplannen enzo, controles van de inspectie en al.

/edit Sommige leerkrachten geven zelfs graag les, the horror!

KIA_Killer

Legacy Member
Grmbl..

Nergens op de portaalsite/toledo/mailing uurroosters te vinden van wanneer onze examens starten (of gedaan zijn) en lokaalindeling.
Na een halfuur zoeken, op het portaal de nieuwtjes afgaan en bij het nieuwtje komen over Examenroosters. Dan opent ge dat en staan er enkel in welke examens op welke dag zijn. No shit dat ik dat al wist. Maar het beste van al: in een of ander worddocument, weggemoffelt in een of ander nieuwtje staat dan wel vanalles.

Djees, azo een websitecomplex maken, maar de uurroosters en lokaalindeling eropzetten gaat dan weer niet.

En dan de recentste ergernis: morgen Excel en Word examen. Ik pak mijn schrift Word vat en pak direct de laatste oefening vast, vanaf dat ge dat beziet krijgde gewoon al geen zin meer om te leren.. zo simpel. Anderzijds is Excel nog wel lastig.

Morgen gewoon zien dat Word goed gaat zekers, en punten pakken waar mogelijk op Excel en dan geraken we er wel. Powerpoint had 'k al zo goed als alles op alles (hopelijk dan bij Word ook). Excel kunnen ze ergens heel ver weg in de diepte steken.

Anarchist12911

Legacy Member
Als één van mijn kinderen ooit 4 bladzijden straf moeten schrijven omdat ocharme een boek niet gekaft is, dan zal ik eens direct controle komen nemen over de leraar. :p

Bij deze weze u gewaarschuwd, voordat u uw "directe controle" spelletjes gaat uitvoeren op kinderen. Ik ben er gerust van dat ik niet de enigste ouder zou zijn, die zijn klein mannen niet op stang zou willen laten jagen voor pietluttigheden.

straf omdat huiswerk niet gemaakt is, of omwille van echt wangedrag? okee
straf schrijven omdat een boek niet gekaft is? nee

Gavin

Legacy Member
Ik slaap in de kamer recht onder het dak. Sinds 1u vannacht heeft het ijs op dat dak (noordelijke kant dan ook nog) besloten beetje bij beetje te smelten en de niet gesmolten stukken van het van het dak te laten glijden ... wat een lawaai dat dat geeft in mijn kamer. Waarschijnlijk ga ik me verschrikken als ik in mijn bed lig aangezien ik het al hoor tot in de living! :unsure:

Raukaris

Legacy Member
Commissar12911 zei:
Als één van mijn kinderen ooit 4 bladzijden straf moeten schrijven omdat een ocharme een boek niet gekaft is, dan zal ik eens direct controle komen nemen over de leraar. :p

Bij deze weze u gewaarschuwd, voordat u uw "directe controle" spelletjes gaat uitvoeren op kinderen. Ik ben er gerust van dat ik niet de enigste ouder zou zijn, die zijn klein mannen niet op stang zou willen laten jagen voor pietluttigheden.

:lol: Stoer en al :) Als iedereen zo'n houding zou hebben amai.
En again: Als jij op uw werk tegen u baas zegt "Ik doe dat niet" nadat hij u een opdracht geeft, gaat die dat laten gebeuren?

En ik zou dat zelf niet doen, maar die leraar is in zijn volste recht om uw klein mannen dan straf te geven, en dan mag jij klagen zoveel je wil ;) En als ze dan hun straf niet maken, komen er zwaardere sancties, gewoon omdat ze hun boekjes niet willen kaften :lol:

Kerels zoals u zorgen ervoor dat al die klein mannen zo'n grote bek opzetten en alleen maar doen waar ze zin in hebben. Ik denk dat nog veel meer ouders akkoord gaan dat die kinders juist een beetje discipline en een goed afgebakende omgeving nodig hebben.

/edit Mondig zijn is dik ok en moet aangemoedigd worden maar er zijn grenzen.

Anarchist12911

Legacy Member
En blijkbaar is er hier dan een onenigheid over waar die grens juist moet liggen.

Ik ben één en al voor discipline (met mijn eigen militaire achtergrond was het moeilijk geweest anders), maar de discipline moet gerechtvaardigd en gestaafd kunnen worden.

Raukaris

Legacy Member
Commissar12911 zei:
En blijkbaar is er hier dan een onenigheid over waar die grens juist moet liggen.

Ik ben één en al voor discipline (met mijn eigen militaire achtergrond was het moeilijk geweest anders), maar de discipline moet gerechtvaardigd en gestaafd kunnen worden.

Mja het punt is waar je de grens trekt. Het is ook niet universeel en ik ga akkoord dat de specifieke leerkracht hier heel streng is maar het is nog altijd zijn recht.

Zoiets komt ook vaker voor bij jongere leerkrachten, onzekerheid kan je gemakkelijk bedekken met strengheid. Voorbeeld stellen voor de rest als het ware, en zo leren we het effectief.

Killer Queen

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Grmbl..

Nergens op de portaalsite/toledo/mailing uurroosters te vinden van wanneer onze examens starten (of gedaan zijn) en lokaalindeling.
Na een halfuur zoeken, op het portaal de nieuwtjes afgaan en bij het nieuwtje komen over Examenroosters. Dan opent ge dat en staan er enkel in welke examens op welke dag zijn. No shit dat ik dat al wist. Maar het beste van al: in een of ander worddocument, weggemoffelt in een of ander nieuwtje staat dan wel vanalles.

Djees, azo een websitecomplex maken, maar de uurroosters en lokaalindeling eropzetten gaat dan weer niet.

En dan de recentste ergernis: morgen Excel en Word examen. Ik pak mijn schrift Word vat en pak direct de laatste oefening vast, vanaf dat ge dat beziet krijgde gewoon al geen zin meer om te leren.. zo simpel. Anderzijds is Excel nog wel lastig.

Morgen gewoon zien dat Word goed gaat zekers, en punten pakken waar mogelijk op Excel en dan geraken we er wel. Powerpoint had 'k al zo goed als alles op alles (hopelijk dan bij Word ook). Excel kunnen ze ergens heel ver weg in de diepte steken.

Look at it on the bright side.
De site was wél online.
En we weten dat dat geen evidentie is :p

Me is vroeg op voor osteo, straks totter ik daar in slaap.
En dan later nog eens boven m'n cursus ^^

GMotha

Legacy Member
Is't overal wat ontdooit etc... gaan ze ff filekes rijden:sop:
Een stuk snelweg waar ze anders altijd door vliegen (zelfs als het glad is) en nu opeens gaan ze even een opstoppingske veroorzaken.

Pred

Legacy Member
dieje facteur hier maakt het toch bont. ipv aan te bellen als 'm een pakske heeft, zet 'm dat gewoon ergens rondom het huis. Elke keer ergens anders. Zonder eerst aan te bellen. Just kijk ik door het raam en zie ik daar een pak in de regen staan. In de week deed ik een rolluik omhoog en er kwam een pakje tevoorschijn dat daar op de vensterbank staat. :) Nu allemaal goed en wel, ma bel dan eerst aan hé, kzal wel opendoen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan