Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 19

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Muscleduck

Legacy Member
pinoken zei:
Mwa pas op hoor, wij zijn een vrij lax land als het op zo'n dingen aankomt heb ik de indruk.

België te laks inzake politieke correctheid? :s Ik vind dat we al méér dan genoeg doen hier. Tegenwoordig krijgt alles een andere term of worden dingen vermeden omdat het toch maar eventueel misschien kwetsend zou kunnen zijn. Noem een ***** een ***** he zeg.

Hoewel, in Holland kunnen ze er ook wat van: Klachtenregen over regenboogpieten | Zappen :barf:

En OT:
1) Die van den interim schrijft "kan je u bewijs van goed gedrag en zeden binnenbrengen"
2) blijkbaar komen de SMS'en van Ago vanop dezelfde nummer als Unique :s Handig voor als ik die aan mijn contacten wil toevoegen :s NOT!

Drew

Legacy Member
Was er ook zo eens geen bullshitstorm dat sommigen het niet konden vinden dat er een kruis staat op de mijter van Sinterklaas?

Karre

Legacy Member
Drew zei:
Was er ook zo eens geen bullshitstorm dat sommigen het niet konden vinden dat er een kruis staat op de mijter van Sinterklaas?

Jep, wat ronduit dikke zever was dan ook. Het was altijd zo wel en plots zou men er tegen zijn omdat men meer voor multiculturaliteit is. Ik zie het echt nog gebeuren dat zwarte pieten zelfs niet meer mogen :p.

Dennoman

Legacy Member
Dat van die zwarte pieten is iets voor tussen dit en een paar jaar, ik ben er zeker van. Ik ben er zeker van dat die controverse al decennialang bestaat, maar de laatste jaren hoor ik er toch veel meer van dan anders.

En dat van het kruis... het is een bisschop, wat wilt ge. Stop dan als atheïstisch gezin gewoon met Sinterklaas vieren en ga gewoon rechtstreeks naar Kerstmis, zodat de Kerstman (een perfect atheïstisch figuur) de snoep en cadeau's kan komen brengen.

glashelder

Legacy Member
Moet je eens een Amerikaan vertellen over zwarte pieten :lol: Die denken direct dat we nog in de middeleeuwen zitten. Het heeft veel te maken met hun eigen cultuur en geschiedenis (slavernij en blackface), wat ze dan toepassen op ons. Hier is dat helemaal niet zo erg als je je gezicht zwart maakt voor carnaval of om zwarte piet te spelen, daar is dat very offensive.

Karre

Legacy Member
Dennoman zei:
Dat van die zwarte pieten is iets voor tussen dit en een paar jaar, ik ben er zeker van. Ik ben er zeker van dat die controverse al decennialang bestaat, maar de laatste jaren hoor ik er toch veel meer van dan anders.

En dat van het kruis... het is een bisschop, wat wilt ge. Stop dan als atheïstisch gezin gewoon met Sinterklaas vieren en ga gewoon rechtstreeks naar Kerstmis, zodat de Kerstman (een perfect atheïstisch figuur) de snoep en cadeau's kan komen brengen.

't Zou dan wel de eerste keer zijn dat men met atheïsten rekening houden. Zeker dat het niet was zodat bepaalde Moslims er geen aanstoot aan zouden kunnen geven?

Dennoman

Legacy Member
Karre zei:
't Zou dan wel de eerste keer zijn dat men met atheïsten rekening houden. Zeker dat het niet was zodat bepaalde Moslims er geen aanstoot aan zouden kunnen geven?
Groot verschil tussen (passief-agressieve) atheïsten en onverschilligen lijkt me. Veel mensen noemen zich atheïst, maar vallen eerder onder de "I don't give a shit"-categorie :p
glashelder zei:
Moet je eens een Amerikaan vertellen over zwarte pieten :lol: Die denken direct dat we nog in de middeleeuwen zitten. Het heeft veel te maken met hun eigen cultuur en geschiedenis (slavernij en blackface), wat ze dan toepassen op ons. Hier is dat helemaal niet zo erg als je je gezicht zwart maakt voor carnaval of om zwarte piet te spelen, daar is dat very offensive.
En ik zou het dan weer uiterst ironisch vinden moest ik uitgerekend van een Amerikaan de commentaar krijgen dat onze beschaving middeleeuws zou zijn :p

Uiteraard zou ik wel nog wat olie op 't vuur gooien door te zeggen: "at least we kept our negros back in the colony" :p

pinoken

Legacy Member
Muscleduck zei:
Hoewel, in Holland kunnen ze er ook wat van: Klachtenregen over regenboogpieten | Zappen :barf:

Ik snap nog altijd niet wat mensen disciminerend vinden aan zwarte piet.
Is het discriminerend omdat de zwarte mens eens moet werken?

Jezus christus, als zwarte piet er niet was hadden ze wel iets anders om op te zeuren zoals "waarom is er nooit een zwarte betrokken bij de feestdagen?". Wij kunnen het ook niet helpen dat die middeleeuwse pippo's (geen idee eigenlijk wanneer dat feest is ontstaan, but you get the picture) er een ***** van gemaakt hebben, dat is gewoon traditie.
Ik zie toch ook geen reclamaties dat sinterklaas een vrouw moet zijn?

[LRRP]

Legacy Member
xDama zei:
Hier in de buurt is het eerder de trend om een aantal wegen volledig te vernieuwen voor ettelijke miljoenen, die vervolgens een jaartje of 2 te laten liggen en ze vervolgens terug volledig af te breken voor o.a. werken aan de riolering, elektriciteit, etc... om vervolgens terug alles opnieuw te herbouwen.

+1

Zoals in buggenhout.
Ze verbreden de baan in de straat waar ik woon. 3 weken breken ze dat nieuw stuk open om een kabel voor god weet wat te leggen...

Morrissey

Legacy Member
Bezig aan onze onderzoekscompetentie economie. Tof als ze zo'n opdrachten net voor de examenperiode leggen. Vanavond proberen alles af te werken, al zal het wel een lang avondje worden vrees ik.

rscaboy

Legacy Member
Die mentaal gehandicapten op VT4, al bijna even erg als die mongool die het presenteert. Zelfs als achtergrond is VT4 een kutzender geworden.

glashelder

Legacy Member
Godverrr. Cacaoweb doet het niet meer (stopt gewoon met spelen na anderhalve minuut) en de developers zijn te luizig om uit te zoeken waarom het voor enkelen niet werkt, Illimitux werkt op basis van Cacaoweb en doet het ook niet en MegaSkipper begint nog niet eens met spelen.

pinoken

Legacy Member
rscaboy zei:
Die mentaal gehandicapten op VT4, al bijna even erg als die mongool die het presenteert. Zelfs als achtergrond is VT4 een kutzender geworden.

Och ik vind het nog wel meevallen. Dat zal ze leren vind ik nog wel een vrij interessant programma mede dankzij al de marginale kinderen die erin zitten.

Saphira

Legacy Member
Pirates of the Caribbean die blijkbaar nog 'n 5e deel krijgt ook. Waarom zorgen ze ervoor da goeie films op den duur langdradig worden? :(

rscaboy

Legacy Member
pinoken zei:
Och ik vind het nog wel meevallen. Dat zal ze leren vind ik nog wel een vrij interessant programma mede dankzij al de marginale kinderen die erin zitten.

Is dat niet van VTM? ik heb het op de quiz met die mong van het bakkersprogramma.

sevencrowns

Legacy Member
Afspreken om op cafe te gaan en mensen die altijd hopeloos te laat komen. Hier zit ik dan te koekeloeren aan den toog.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan