Archief - Eindwerk Elektriciteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tomas_be

Legacy Member
Ik weet dus echt niet wat doen als eindwerk elektriciteit
iemand die een ideee heeft ? tis op beroepsniveao voor de mensen die zich afvragen

Kermit

Legacy Member
en gij dacht dat wij dat wel even in uw plaats gingen beslissen dan?

Bontus

Legacy Member
Een militair wapen gebaseerd op een lineaire motor.

Kweetnie, misschien bestaat het wel.

CommunityLeader

Legacy Member
Maak een dompelmachine met 3 bakjes, praktisch simpel uitvoeren en niet al teveel denkwerk :)

Nefbrethilion

Legacy Member
conversie van een analoog naar een digitaal signaal door middel van een smith trigger

draadloze overdracht van vermogen door spoelen

transistoren + toepassing van digitale elektronica

elektromagnetische golven

etc etc

CommunityLeader

Legacy Member
Nefbrethilion zei:
conversie van een analoog naar een digitaal signaal door middel van een smith trigger

draadloze overdracht van vermogen door spoelen

transistoren + toepassing van digitale elektronica

elektromagnetische golven

etc etc
ja tuurlijk laat hem anders een schakeling maken waarbij hij 90° van een sinus afkapt en de piekwaarde meteen gebruikt om een serie leds naar de klote te helpen :D

Peyote

Legacy Member
Ik had een menginstallatie gemaakt voor frisdrank , dus 2 soorten siroop en een leiding met water dus dan kon je kieze welke soort frisdrank vervolgens liep er water in de mixer en dan de siroop deze mixte een bepaalde tijd en ging naar ofwel een afvaltank (eventueel ook voor het spoelproces) en anders naar de vulmachine.
Dit natuurlijk gesimuleerd (bord met lampjes en switchkes) en alle kleppen en ventielen en de motor op een grote wand geplaatst . Dit alles gestuurd met een plc

^MystiQ

Legacy Member
Stancke zei:
de elektrische stroombaan? :unsure:

Kan het nog debieler ? :doh:


Threadstarter, doe misschien iets in verband met een domoticasysteem ? Het kan een mooie ervaring zijn en dezer dagen wordt er toch meer en meer gebruikt gemaakt van domotica.

CommunityLeader zei:
ja tuurlijk laat hem anders een schakeling maken waarbij hij 90° van een sinus afkapt en de piekwaarde meteen gebruikt om een serie leds naar de klote te helpen :D

No offense maar ksnap je punt niet want dat is eigenlijk een heel simpele schakeling, faseaansnijding met triacs ..

Darth-Falcon

Legacy Member
Math'ke zei:
Kan het nog debieler ? :doh:


Threadstarter, doe misschien iets in verband met een domoticasysteem ? Het kan een mooie ervaring zijn en dezer dagen wordt er toch meer en meer gebruikt gemaakt van domotica.



No offense maar ksnap je punt niet want dat is eigenlijk een heel simpele schakeling, faseaansnijding met triacs ..

tis middelbaar, geen hoger onderwijs.

gulle hebt precies nie gelezen dat hem van beroeps is en dus prolly hoogstens huisinstallaties kan leggen + relais en motoren kan aansluiten.

domotica is geen slecht id.

Bontus

Legacy Member
Pomp die automatisch een ketel vult/leegt als een die op een bepaald niveau komt en stopt als die op een ander niveau komt.
met relais en vlotterkes

Yen

Legacy Member
Voor mijn GIP (EIT TSO) heb ik een verticaal producttransportsysteem (aka een goederen lift) gemaakt.
Met PLC, frequentieomvormer, sensoren, veiligheidsrelais, persluchtcilinders, ventiel eiland, 3fasige asynchrone motor, mechanische rem, ...

^MystiQ

Legacy Member
Yen zei:
Voor mijn GIP (EIT TSO) heb ik een verticaal producttransportsysteem (aka een goederen lift) gemaakt.
Met PLC, frequentieomvormer, sensoren, veiligheidsrelais, persluchtcilinders, ventiel eiland, 3fasige asynchrone motor, mechanische rem, ...

No offense maar zoiets is te hoog gegrepen op beroeps niveau :)

CommunityLeader

Legacy Member
Math'ke zei:
Kan het nog debieler ? :doh:


Threadstarter, doe misschien iets in verband met een domoticasysteem ? Het kan een mooie ervaring zijn en dezer dagen wordt er toch meer en meer gebruikt gemaakt van domotica.



No offense maar ksnap je punt niet want dat is eigenlijk een heel simpele schakeling, faseaansnijding met triacs ..
staat er niet beroeps?
:ironic:

^MystiQ

Legacy Member
CommunityLeader zei:
staat er niet beroeps?
:ironic:

Denk je dat ik dat niet gelezen heb ? Ik snap gewoon je punt er niet van, het is en blijft een heel simpele schakeling, niet voor iemand van het beroeps want die zien dat niet maar wel voor mij. Maar net omdat ze het niet leren is het nen reden te meer dat uw post daaromtrent op gene bal trekt :)

CommunityLeader zei:
ook bs, ligt eraan in welke school je zit.

Ja, da zal wel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan