Archief - Domiciliëring

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Starrk

Legacy Member
Toen ik vandaag wat rekeninguittreksels ging halen bij de bank kwam ik dit tegen op een van hen:

DOMICILIERING
<Naam>
MEDEDELING:
<nummers - nummers 3letters>

-29.99&#8364;

Nu heb ik opgezocht wat een domiciliëring is maar ik kan me maar niet inbeelden dat dit van mijn rekening gegaan is...Natuurlijk kan niemand hier bij de exacte feiten helpen maar misschien kan iemand exact uitleggen wat een domiciliëring is en waarom het van mijn rekening gegaan zou kunnen zijn zonder dat ik me ook maar iets herinner.

Ik gebruik deze kaart enkel maar om te betalen in winkels dus ik heb geen abonnement lopen whatsoever, noch kan het iets met de post te maken hebben (Hoewel...Ik werd onlangs een formulier van ECI shop onder de neus geduwd en ik heb de info ingevuld. Thuis echter, heb ik op de site gelezen dat je elke 3 maand verplicht bent een inkoop te doen, iets wat niet op die paperassen stond, noch aan mij verteld werd. Ik heb dus per aangetekende zending mijn 'abonnement' opgezegd...Maar dat kan er toch niets mee te maken hebben?)...Ik tast dus wat in het duister :p

PS: Ook de naam op het uittreksel zegt me helemaal niets...Het ziet er frans uit :x. Ik weet niet of ik de naam hier mag posten, wat de reden ook moge zijn, indien dat wel mag dan doe ik het wel.

Ondertussen ook de al bestaande threads aangaande het onderwerp gelezen en ik snap nu wel wat het begrip is...maar nog steeds heb ik geen idee waarom er 30&#8364; van mijn rekening is...

Morgen eens naar de bank gaan zal de enige oplossing zijn?

exo

Legacy Member
Een domiciliëring is een overschrijving die door een schriftelijk akkoord van uwer wegen automatisch gebeurd.

Je telefoon rekening kan bijvoorbeeld via domi. betaald worden.

Dat wil dus zeggen dat elke maand (of andere bepaalde periode) er een bepaald bedrag (vast of variabel) van je rekening afgaat.

Arifiene

Legacy Member
Onmiddellijk naar de bank gana of via pc banking uw domiciliering stopzetten.
Enneh, dat van ECI zou ik toch maar eens goed bekijken, want dat zijn echt rippers. Al veel klachten gehoord van vrienden waarbij ik als 'bemiddelaar' ben opgetreden voor hen tegen ECI. Ook heb ik zelf al dvd's gekregen en daarna een rekening (ik heb nooit iets besteld). Later bleek dat het voor iemand uit mijn straat was. Ik heb een mail gezonden via de site, en de dag erna had ik telefoon. Ik heb pertinent geweigerd te betalen en duidelijk gemaakt dat ik er niets mee wilde te maken hebben of dat ik het direct zou voorleggen aan Test-aankoop. Probleem opgelost. Ge moet een rappe tong hebben bij die mannen. Ze hadden zelfs mijn nichtje van 9 een abbonement aangesmeerd via de telefoon. Een gepeperde aangetekende brief heeft toen wel geholpen (kon ook niet anders, ze was 9 en niet bekwaam om dergelijke aankopen te doen...).
Check dat van ECI dus toch maar eens goed hoor...
Zowieso altijd goed lezen wat ge tekent. Als er in hun 'paperassen' nix vermeld werd over die 3-maandelijkse aankoop noch over 'algemene verkoopsvoorwaarden' kunnen ze u niet verplichten trouwens...

Starrk

Legacy Member
Moest ECI mij dat aanrekenen zou er dan niet staan:

DOMICILIERING
ECI NV (ofzo). Nu staat er gewoon M. Jefferson Catteaux.

Dit moet een misverstand zijn. Die naam slaat echt alles.

Emerxill

Legacy Member
Als ge pc-banking hebt kunt ge al uw domicilieringen die ge hebt lopen zien. Daar hangt meestal een domicilieringsnr aan.
Die kunt eventueel vergelijken.
Anders ens langs de bank gaan, die kunnen u meestal wel helpen.
Voor een domiciliering moet ge zoiezo ergens uw handtekening gezet hebben (elektronisch of op papier).

punk

Legacy Member
Naar de bank gaan en vragen hoe dit kan. Wss zal volgende maand krak hetzelfde gebeuren als ge er niets aan doet -_-'

Killer Queen

Legacy Member
kan je dan van de details van die betaling niets afleiden?

dat ECI kan wel zijn
zelfs alsje dat opzegt kan het zijn dat je 'abo' nog twee jaar blijft lopen omdat je het eerst zo ondertekend hebt.
En als jij niets bestelt dan sturen ze je een standaard pakket op
(wat duurder kan zijn dan iets wat je zelf zou kiezen)
Nu van ECI ben ik niet zeker, maar dat is alleszins het algemene principe dat door zo'n.. 'bedrijven' wordt toegepast

passero

Legacy Member
ik heb indertijd ook zo'n abo gehad van eci... heb een aantal overschrijvingen gekregen maar nooit betaald... veel herinneringen gekregen maar nooit iets gedaan. uiteindelijk zijn ze gestopt met sturen :)

Starrk

Legacy Member
Het blijkt uiteindelijk van The Phone House te zijn.

Vandaag eens gebeld naar de helpdesk en ze kunnen me er daar niet mee helpen, noch kunnen ze dat in de winkel...Nou sta ik daar ff mooi mee.

Toch kan ik me niet herinneren ooit iets van hen getekend te hebben. Ik ben er zelf zeer zeker van.

Ondertussen wel die domiciliëring laten stop zetten en morgen nog eens naar de bank vragen wat ik evt. kan doen.

TippedTerox

Legacy Member
exo zei:
Een domiciliëring is een overschrijving die door een schriftelijk akkoord van uwer wegen automatisch gebeurd.

Je telefoon rekening kan bijvoorbeeld via domi. betaald worden.

Dat wil dus zeggen dat elke maand (of andere bepaalde periode) er een bepaald bedrag (vast of variabel) van je rekening afgaat.

Een domiciliëring is het automatisch betalen van facturen of lening. Een vast bedrag = bestendige opdracht op een regelmatig tijdstip (kan ook betaald worden voor facturen vb. huur die elke 5e van de maand moet gestort worden).

ManhunteR

Legacy Member
DekadeZ zei:
Het blijkt uiteindelijk van The Phone House te zijn.

Vandaag eens gebeld naar de helpdesk en ze kunnen me er daar niet mee helpen, noch kunnen ze dat in de winkel...Nou sta ik daar ff mooi mee.

Toch kan ik me niet herinneren ooit iets van hen getekend te hebben. Ik ben er zelf zeer zeker van.

Ondertussen wel die domiciliëring laten stop zetten en morgen nog eens naar de bank vragen wat ik evt. kan doen.

nu ge dees zegt, mijn vriendin heeft da ook es gehad, volgens mij hebde daar ooit es ne gsm gekocht en zonder daze het u vroegen hebbe ze een verzekering afgesloten voor u direct ne nieuwe te geven indien den uwe kapot zou gaan. Mijn vriendin had da toen geweigerd ma op een of ander manier hadde ze toch geld afgetrokken van haar rekening

in mijn geval is da opgelost geworden (mits wa woede), kweet ni of dit bij u het geval ook is, ma kweet alleszins da zoiets kan gebeuren

Arifiene

Legacy Member
ManhunteR zei:
nu ge dees zegt, mijn vriendin heeft da ook es gehad, volgens mij hebde daar ooit es ne gsm gekocht en zonder daze het u vroegen hebbe ze een verzekering afgesloten voor u direct ne nieuwe te geven indien den uwe kapot zou gaan. Mijn vriendin had da toen geweigerd ma op een of ander manier hadde ze toch geld afgetrokken van haar rekening

in mijn geval is da opgelost geworden (mits wa woede), kweet ni of dit bij u het geval ook is, ma kweet alleszins da zoiets kan gebeuren
Hm, ik heb dat ook gehad bij phone house.
K heb toen dat kind die achter de toonbank stond echt haar kop afgebeten (want twas zij die me men contract gegeven had), en ik had nerges toestemming voor gegeven, stond er letterlijk op. Wat goochelen met juridische termen en het woord 'uw supervisor' en twas in orde. Kheb ook onmiddellijk die domiciliering stopgezet; en énorm veel miserie gehad om die eerste 'rekening' terug te krijgen. Ik had op dat moment iets van 'als die koe nu nie rap zwijgt steek k da contract in haar gat'. K ben nog nooit zo kwaad geweest in een winkel :p. In ieder geval hadden de mensen achter mij alles gehoord en afgezien van de (dure :p) gsm die ze wouden kopen. Ha :p

NeFerMeTu

Legacy Member
Arifiene zei:
Hm, ik heb dat ook gehad bij phone house.
K heb toen dat kind die achter de toonbank stond echt haar kop afgebeten (want twas zij die me men contract gegeven had), en ik had nerges toestemming voor gegeven, stond er letterlijk op. Wat goochelen met juridische termen en het woord 'uw supervisor' en twas in orde. Kheb ook onmiddellijk die domiciliering stopgezet; en énorm veel miserie gehad om die eerste 'rekening' terug te krijgen. Ik had op dat moment iets van 'als die koe nu nie rap zwijgt steek k da contract in haar gat'. K ben nog nooit zo kwaad geweest in een winkel :p. In ieder geval hadden de mensen achter mij alles gehoord en afgezien van de (dure :p) gsm die ze wouden kopen. Ha :p

Ook voorgehad. Ik koop een gsm daar, komen ze af met "hier even tekenen, dat is voor uw verzekering". Niet om gevraagd, zij proberen het me terloops aan te smeren en doen ze pissig omdat ik het niet wil tekenen. :ironic:
Nuja, bij hun moest ik toch nog iets tekenen, bij Proximus hoeft dat blijkbaar al niet.

Anyway, als je nooit toestemming gegeven hebt voor die domiciliering, hetgeen ze op de bank moeten kunnen nakijken, is er geen probleem want dan hebben ze geen poot om op te staan.

Arifiene

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Anyway, als je nooit toestemming gegeven hebt voor die domiciliering, hetgeen ze op de bank moeten kunnen nakijken, is er geen probleem want dan hebben ze geen poot om op te staan.

Idd, maar het is de administratieve rompslomp die je hebt om die betaling(en) terug te krijgen die zo te ontzien is...

NeFerMeTu

Legacy Member
Arifiene zei:
Idd, maar het is de administratieve rompslomp die je hebt om die betaling(en) terug te krijgen die zo te ontzien is...

Ja, meestal willen ze het op je saldo bij hun zetten zodat je verplicht wordt daar iets te kopen. Terugstorten gaan ze in eerste instantie altijd weigeren.
De aanhouder wint uiteindelijk, maar het is soms lang aanhouden...

calimero

Legacy Member
mijn vriendin hebben ze zo n verzekering + abonnement ook eens gelapt sindsien ga ik bij belcompany, waar ze toch iets eerlijker zijn. De oplossing was een aagetekende brief sturen naar die verzekeringsmaatschappy.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan