Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oij

Legacy Member
Nog iemand problemen met Argenta Internetbankieren?
Site gaat verschrikkelijk traag om dan uiteindelijk toch niet te kunnen aanmelden.:sop:

Tonerider

Legacy Member
Oij zei:
Nog iemand problemen met Argenta Internetbankieren?
Site gaat verschrikkelijk traag om dan uiteindelijk toch niet te kunnen aanmelden.:sop:
hier ook. Staat op de site zelf dat ze technische problemen hebben.

a143290

Legacy Member
Oij zei:
Nog iemand problemen met Argenta Internetbankieren?
Site gaat verschrikkelijk traag om dan uiteindelijk toch niet te kunnen aanmelden.:sop:

Is dat niet de normale gang van zaken bij internetbankieren van Argenta? :p

Alteration

Legacy Member
Alteration zei:
Is er iemand die aardig wat afweet over Diverse inkomsten (belastingaangifte) en ik kan PM'en?

Of waar kan ik informatie inwinnen over Personenbelasting, met name die toevallige inkomsten?

Oij

Legacy Member
Sdc zei:
hier ook. Staat op de site zelf dat ze technische problemen hebben.

Aah, oke. Had ik niet gezien.;)

a143290 zei:
Is dat niet de normale gang van zaken bij internetbankieren van Argenta? :p

Bwa, eerlijk gezegd heb ik nog niet echt mogen klagen eigenlijk.:p

MrKend54l

Legacy Member
a143290 zei:
Iemand een idee wat ongeveer de maandelijkse/jaarlijkse onderhoudskosten zijn van een klein/middelgroot bedrijfsnetwerk?

Het bestaat uit 18 switches, 6 routers en 8 servers. Totale kost van de hardware: ongeveer 30.000-40.000 USD. (volgens Amazon :p)
*edit: pak nu nog 50.000 USD als we bekabeling, UPS'en, PC's,... etc meerekenen

Ik zou totaal niet weten wat daar van onderhoudskosten aan kunnen zijn hoor. Je koopt het aan en installeert het en klaar is kees.
En als er iets kapot gaat moet dat vervangen worden.

Kandul

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik zou totaal niet weten wat daar van onderhoudskosten aan kunnen zijn hoor. Je koopt het aan en installeert het en klaar is kees.
En als er iets kapot gaat moet dat vervangen worden.

Want softwarematige problemen en updates komen nooit voor?

MrKend54l

Legacy Member
Kandul zei:
Want softwarematige problemen en updates komen nooit voor?

Dat is iets anders. Een netwerkbeheerder betaal je gewoon per maand en hij zorgt ervoor dat het netwerk werkt. Dat is dan effectief een "onderhoudskost". Dus alle software problemen lost hij op.

En software updates zijn natuurlijk nodig. Maar deze zijn niet altijd betalend. En hardware updates voer je ook niet elk jaar uit. Dit doe je pas bij echte veroudering van de hardware.

Morrissey

Legacy Member
Alteration zei:
'k Heb eerder iemand in persoon nodig die kan antwoorden op een specifieke vraag.
Al kwam uw link al min of meer van pas.

Post die gewoon hier, misschien dat ik kan helpen maar je bent wat te vaag.

JohnnyricoMC

Legacy Member
MrKend54l zei:
Dat is iets anders. Een netwerkbeheerder betaal je gewoon per maand en hij zorgt ervoor dat het netwerk werkt. Dat is dan effectief een "onderhoudskost". Dus alle software problemen lost hij op.

En software updates zijn natuurlijk nodig. Maar deze zijn niet altijd betalend. En hardware updates voer je ook niet elk jaar uit. Dit doe je pas bij echte veroudering van de hardware.

Bij industriële hardware kunnen softwareupdates wel geld kosten.

a143290

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik zou totaal niet weten wat daar van onderhoudskosten aan kunnen zijn hoor. Je koopt het aan en installeert het en klaar is kees.
En als er iets kapot gaat moet dat vervangen worden.

Firewallregels updaten, die pc's patchen, ip routes onderhouden,...

Katoom

Legacy Member
Alteration zei:
Ik vraag mij gewoon af hoe het daarmee zit. In hoeverre dat dat allemaal moet aangegeven worden op je belastingsbrief. Iedereen heeft af en toe wel eens wat extra inkomen:

- Onderzoeken aan de UGent bijvoorbeeld
- Iets dat met winst verkocht wordt
- Iemand dat eens iets extra geeft, omdat ik hem iets voorschiet op PayPal
- De bomma bijvoorbeeld die eens iets toestopt voor een verjaardag, nieuwjaar, etc...
- Gewonnen weddenschap op Unibet,...
- Invullen van enquêtes, e-mailklikken,...
- Klein mannen die auto's gaan wassen
- Iemand die donaties krijgt op zijn blog/website/...
- Winst met Google Ads
- Mensen die tickets doorverkopen bijvoorbeeld. Of verkoop in het algemeen
- Studenten met een project en ze worden vergoed
- ....

Moet men dat nu allemaal gaan bijhouden in een bestandje en aangeven op uw belastingformulier?
Goe zot zeker? :unsure:

Tonerider

Legacy Member
hangt veel af van regelmaat.
als je iets op 2dehands of ebay verkoopt moet je dat niet aangeven. Start je hier een handeltje in dan eigenlijk wel.Niet dat ze het kunnen controleren.
Winst met google ads zou als inkomen kunnen worden beschouwd.
gokken, verjaardag, paypal voorschieten ed moet je niet aangeven

Morrissey

Legacy Member
Alteration zei:
Moet men dat nu allemaal gaan bijhouden in een bestandje en aangeven op uw belastingformulier?

Goed zot inderdaad :D. Normaal gezien moet je aangeven wat op papier terug te vinden is. Dus verkoop jij een ticket door met winst, geen kat die dat kan weten. Met huizen is dan weer iets anders, omdat je op meerwaarde normaal vrij zwaar belast zal worden.

Maar om zo alles té precies bij te gaan houden, dat is verre van nodig. En vergeet niet, op bv. gewonnen weddenschappen van Unibet heb je eigenlijk al belastingen betaald bij het innen van het geld, dat zit ingerekend in uw potentiële winst.

jakobhc

Legacy Member
Kheb dringend een foto nodig van een 'syndroom-van-downer'(wil niemand beledigen;)) met een helm, als iemand da weet zitten:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan