Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arvin

Legacy Member
Velcro zei:
Welke minivideocamera raden jullie mij aan?

Hoe "mini" moet die zijn? Zoiets als een flip camera of eerder een handycam?
Moet je ook even nagaan waarvoor je die wil gebruiken. Sommige kunnen onder water filmen, maar daar is het geluid wel slecht van.
Als het niet teveel mag kosten, kan je eventueel een fototoestel overwegen met een filmfunctie. Tegewoordig hebben de meeste toch al een minimum resolutie van 720p (al zegt dat niet zoveel over de kwaliteit)

Als de beeldkwaliteit belangrijk is, ga je best voor een iets grotere handycam met 3 CCD's in.
Gewoon even nagaan waarvoor je het wil gebruiken en hoeveel het mag kosten.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Velcro zei:
Welke minivideocamera raden jullie mij aan?

Ik raad mensen altijd aan Panasonic of JVC als merk te kiezen voor een draagbare videocamera. Voor point-and-shoot fototoestellen Olympus of Panasonic.
Laat je niet vangen door dingen als "70x extended zoom", da's een combinatie van de digitale zoom en de optische zoom. Digitale zoom is waardeloos, optische is what you need.
Als het is om echt serieus te filmen, zie dan ook dat hij 'n "shoe adapter" heeft waar je 'n lamp op kunt zetten, en liefst ook de mogelijkheid om een externe microfoon aan te sluiten.

Velcro

Legacy Member
Arvin zei:
Hoe "mini" moet die zijn? Zoiets als een flip camera of eerder een handycam?
Moet je ook even nagaan waarvoor je die wil gebruiken. Sommige kunnen onder water filmen, maar daar is het geluid wel slecht van.
Als het niet teveel mag kosten, kan je eventueel een fototoestel overwegen met een filmfunctie. Tegewoordig hebben de meeste toch al een minimum resolutie van 720p (al zegt dat niet zoveel over de kwaliteit)

Als de beeldkwaliteit belangrijk is, ga je best voor een iets grotere handycam met 3 CCD's in.
Gewoon even nagaan waarvoor je het wil gebruiken en hoeveel het mag kosten.

iets als een Flip:)

Th1x4nG

Legacy Member
Tibokio zei:
Bedankt!

Mjah, heb zoiets nog nooit voorheen gedaan, zo afwisselen tussen 2 toestellen. Dus, kopiëren via USB-stick ofzo?

Cloud gebruiken (Dropbox is awesome als ge dezelfde bestanden wilt benaderen vanop meerdere computers)

Tibokio

Legacy Member
Michster zei:
Zou prima moeten werken.

Th1x4nG zei:
Cloud gebruiken (Dropbox is awesome als ge dezelfde bestanden wilt benaderen vanop meerdere computers)

Merci voor de replies alletwee :)

Nog een andere onnozele vraag: als ik in windows 7 op Chrome surf, neemt dat nooit het volledige scherm in. Boven de lijst waar al de tabbladen staan is er steeds een balkje (stukje van m'n bureaublad precies) van ongeveer een centimeter hoog, dat helemaal van links naar rechts over m'n scherm loopt. Is dat normaal in win7? Is btw de eerste dag dat 'k hiermee omga. Ik ben vista gewoon :p

Macdude

Legacy Member
Ik heb Vista en hier is da ook. Da ligt volgens mij niet aan Chrome maar aan u voorkeurinstellingen.

Als ge eens kijkt bij configuratiescherm > vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen > persoonlijke instellingen > kleur en vormgeving van vensters, dan staat er bij mij doorzichtigheid inschakelen aangevinkt en bij u waarschijnlijk ook.

glashelder

Legacy Member
Chrome en hier bovenaan rechts van m'n tabs gewoon een blauw balkje. Die doorzichtigheid zal niet ingeschakeld staan.

Macdude zei:
Ik heb Vista en hier is da ook. Da ligt volgens mij niet aan Chrome maar aan u voorkeurinstellingen.

Als ge eens kijkt bij configuratiescherm > vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen > persoonlijke instellingen > kleur en vormgeving van vensters, dan staat er bij mij doorzichtigheid inschakelen aangevinkt en bij u waarschijnlijk ook.

Ik vind het niet :unsure: 't Is wel in 't Engels bij mij.

Control panel > Appearance and Personalization > Personalization en dan vind ik vanalles zoals change background, change colour scheme, adjust screen resolution, change screen saver en change theme.

Bonaventura

Legacy Member
Nu dat we hier toch over camera's en dergelijke bezig zijn.

Wij hebben hier thuis een Panasonic Lumix liggen (vraag me niet welk model, maar da's niet echt belangrijk, denk ik) maar is het eigen aan die toestellen dat ze alleen in .MOV filmen? Nu is dat niet meer zo erg, aangezien ik andere video editing software heb nu, maar misschien dat het ooit nog wel eens terug vervelend wordt?

Dastardly

Legacy Member
Tibokio zei:
Hmm, bij mij hetzelfde, behalve dat er dus helemaal bovenaan het scherm een balk is waarop ik een stuk bureaubladachtergrond zie. Vreemd.. :scream:

Edit: kan het mss aan het thema dat ik heb gekozen of een ontbrekende plugin liggen?

hebt ge al gemaximaliseerd? misschien een stomme vraag, maar ik meen mij te herinneren dat het bij mij standaard ook net niet fullscreen was, maar gewoon vanboven nog wat spatie had.

anders moet je is een screenshot nemen.

Vinny

Legacy Member
Hoe kan ik instellen dat, als iemand mij gequote heeft, ik daarvan een email-notificatie krijg?

Morrissey

Legacy Member
Waarom zijn al mijn bladwijzers weg bij Chrome? :unsure: Als ik een nieuw tabblad open zijn ze er nog, maar als ik op een website surf gaan ze weg.

SIO

Legacy Member
Ik heb laptopbatterij vervangen door nieuwe, hoe kan je deze beste recycleren, KGA?

_ns_

Legacy Member
Fireflies zei:
Waarom zijn al mijn bladwijzers weg bij Chrome? :unsure: Als ik een nieuw tabblad open zijn ze er nog, maar als ik op een website surf gaan ze weg.

Das hier altijd al zo geweest ze :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan