Archief - De mysterieuze "hemeltje god .. wat was me dat" thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cycloon

Legacy Member
Razyr zei:
Ik heb er gehad rond mijn tien jaar en vorig jaar ook denk ik. Nu heb ik al lang geen dromen meer gehad die ik mij herinnerde dus ook geen lucide.

Hier ook zo ongeveer. Kheb dat wel niet lang gehad. Ik had echt door dat ik aan het dromen was en kon zo min of meer kiezen of ik wou verder dromen of niet. Maar zo lang heeft dat eigenlijk niet geduurd. Daarna eigenlijk nog zelden gedroomd, poor me :(

The H!ve

Legacy Member
Devid36 zei:
ik heb toen ik 8-9 jaar was ofzo eens gedroomt dat ik snachts uit mijn bed ging en naar beneden ging en daar zag ik onze kat die plots veranderde in een heks en zei 'ik ben 'mars' niet, ik ben een heks!' en ik ben toen naar boven gerend en ik wist dat dit een droom was! en ik klopte om mijn bed (in de droom) om mezelf wakker te maken en ben dan ook wakker geworden

tijdje erna heb ik nog zo'n droom gehad waarin ik wist da ik droomde en tegen mezelf zei dak ik men ogen moet sluiten en als ik ze weer opendeed was ik wakker en was ik in men kamer

kan iemand dat verklaren? weten dat je droomt in je droom?


hah ik heb dat ook
ik kon in mijn droom dan altijd op een escapetoets drukken en dan was ik weer wakker.

Razzia

Legacy Member
Was een keer aant dromen en was in men droom zwaar pissed off geworden (waarom is personal buisness :p). Ik wist dat ik aan het dromen was en zei tegen mezelf: Dit is gewoon klotezever, ik word wakker. En voila, wakker was ik. ^^

Oja, de thread starter zei iets over een verhaal van 2 mannen in een grot. Heb dat gelezen, engste wa ik ooit in men heel leven gelezen heb..

link: http://web.archive.org/web/20050117173007/www.dougaustin.com/tlcaves/pdf/Thefearofdarkness.pdf

PDF file, want zijn originele site is offline gehaald.

Karre

Legacy Member
Vroeger had ik ook lucide dromen, ik wou dat ik er nu nog steeds had :sad:.

kakature

Legacy Member
Careless zei:
Vroeger had ik ook lucide dromen, ik wou dat ik er nu nog steeds had :sad:.

Gewoon op trainen, ze komen wel terug. Ik heb er nog steeds en I love it :p

Rbn001

Legacy Member
Heb vandaag iets meegemaakt, misschien niet zo mysterieus maar 'k verschoot toch wel

Ik ging eergisteren naar Oostende. Toen we op een terras zaten, zat een vrouw voor ons en die zat mij precies voortdurend aan te staren. Nu ga ik vandaag naar tielt en wie kom ik daar tegen .. :p ? Was wel efkes verschieten :)

bloodoo

Legacy Member
Razzia` zei:
Was een keer aant dromen en was in men droom zwaar pissed off geworden (waarom is personal buisness :p). Ik wist dat ik aan het dromen was en zei tegen mezelf: Dit is gewoon klotezever, ik word wakker. En voila, wakker was ik. ^^

Oja, de thread starter zei iets over een verhaal van 2 mannen in een grot. Heb dat gelezen, engste wa ik ooit in men heel leven gelezen heb..

link: http://web.archive.org/web/20050117173007/www.dougaustin.com/tlcaves/pdf/Thefearofdarkness.pdf

PDF file, want zijn originele site is offline gehaald.

over wat gaat dat verhaal zowat in het kort ?

blackman

Legacy Member
kakature zei:
Gewoon op trainen, ze komen wel terug. Ik heb er nog steeds en I love it :p

Ik ben nu 15 jaar en ik heb constant lucide dromen, echt mottig eigenlijk want ik heb echt dagen dat ik niet goed slaap aangezien ik dan ineens om 4 uur 'snachts wakker wordt omdat ik gewoon niet verder wil in die droom.

Wat ik doe om mijn controle te trainen in mijn dromen is dit: Een motocross baan inbeelden en je moet die steeds op de zelfde manier afleggen, maar op de een of andere manier MOET mijn geest altijd verschillende salto's uitvoeren...Ik terg dan mezelf tot ik gewoon rustig over die baantjes rijdt en langzaam aan voel ik dat ik steeds meer controle krijg over mijn droom. Raar maar waar.

Ik kan me nog 1 droom supergoed herrineren, en dat was echt een 'o-m-g-w-t-f ik ga hier sebiet in mijn broek doen'-moment.
Ik was 12 en ik had juist een boek gelezen( De zilveren Citadel), en in dat boek komen apocalyptische soldaten voor die eigenlijk bij "ons" gewoon gekleed zijn in lange regenfrakken, ik droom die nacht dus van dat boek en ik schiet echt ineens recht uit mijn bed, puur van de angst. Ik loop naar de andere kant van het huis waar het enige raam dat goed zicht biedt op de straatkant staat, en WTF ZIE IK DAAR? Een grote brede kerel in een regenjas die echt snel kwam aangewandeld. Amai, maar toch had ik echt schrik ze.:p
Puur toeval natuurlijk, maar echt op die moment werd ik volgens mij echt lijkbleek...

PureFun

Legacy Member
Razzia & bloodoo zei:
Oja, de thread starter zei iets over een verhaal van 2 mannen in een grot. Heb dat gelezen, engste wa ik ooit in men heel leven gelezen heb..

over wat gaat dat verhaal zowat in het kort ?

De ts had het volgens mij over "Ted the caver", een verhaal over de ontdekking van een grot met wat foto's in blogvorm. De pdf-link lijkt over iets anders te gaan gezien de ts ook foto's vermeldt. Vind de originele site niet meteen terug maar google levert vele hits waaronder http://www.angelfire.com/trek/caver/ .

Een ander mystery/horror/thriller verhaal ook in blogvorm kan je vinden op http://www.dionaea-house.com/ .

Tenslotte nog even vermelden dat de thread een dt-extravaganza is, hopelijk ligt dit aan de losse schrijfstijl gepaard gaande met het beschrijven van dromen en niet aan een causaal verband tussen 2 andere dingen.

Fatalix

Legacy Member
Ik heb dat dus nog nooit gehad.
Maar zit nu op lucidipedia etc te zien...damn wat zou ik dat graag willen hebben/meemaken.

pfff

Razzia

Legacy Member
PureFun zei:
De ts had het volgens mij over "Ted the caver", een verhaal over de ontdekking van een grot met wat foto's in blogvorm. De pdf-link lijkt over iets anders te gaan gezien de ts ook foto's vermeldt. Vind de originele site niet meteen terug maar google levert vele hits waaronder http://www.angelfire.com/trek/caver/ .

Een ander mystery/horror/thriller verhaal ook in blogvorm kan je vinden op http://www.dionaea-house.com/ .

Tenslotte nog even vermelden dat de thread een dt-extravaganza is, hopelijk ligt dit aan de losse schrijfstijl gepaard gaande met het beschrijven van dromen en niet aan een causaal verband tussen 2 andere dingen.

Awel ja, die PDF die ik gepost heb is toch ted the caver ^^ Maar u link is beter, aangezien die de foto's erbij heeft.

Pokkeneng verhaal zne :)

@bloodoo: Gaat over 2 maten die een grot gevonden hebben, en die beginnen te verkennen. Dan begint er crazy shit te gebeuren. Zeer goed geschreven.

edit: Die Dionaea House is ook wel nice zeg :D

The H!ve

Legacy Member
scowcroft zei:
IT-nerd, vergis ik me? :P

lol
totaal niet.
ik game nooit.

maar toch heb ik dat in mijn dromen ^^

en dat caveverhaal is echt subliem.
ook hoe het eindigt..
op zijn site was het laatste wat hem geschreven had in 2001 geloofek en sindsdien niets meer van gehoord omdat hem terug ging naar de spooky cave ^^

pitbull46 :
Heb al teveel meegemaakt

zoals...?

IIcon

Legacy Member
zal het vanmiddag wel eens allemaal neertypen :) Pm me anders eens rond 11.30u zodat ik het niet vergeet :)

EagleEye

Legacy Member
Lucide dromen enzo heb ik al een tijd niet meer, maar het raarste wat ik onlangs heb meegemaakt is het horen van heel eigenaardige geluiden in de buurt, rond 3 uur 's nachts. Alsof iemand een groot PA systeem aangesloten heeft op een slechte draagbare radio, veel gekraak en gepiep.

Na enkele nachten was ik nogal nieuwsgierig geworden, omdat het geblaf van de onrustige honden in de buurt mij wakker hielden. Ben dus op mijn fiets gestapt en richting geluid gereden. Ik kom aan de spoorweg, en in de alomtegenwoordige duisternis is er opeens een zee van licht: onderhoudswerken aan het spoor van de NMBS. :ironic:

Flauw hoor, zo'n oorverdovend en raar geluid van zoiets dom... :p

IIcon

Legacy Member
Awél, kzal eens beginnen mét m'n verhaaltjes:

1ste: M'n ma leg soms een kaarten om in de toekomst te kijken en dergelijke.
2de: Ik zelf ( kweetnie echt hoe het komt ) kan soms dingen voelen aankomen bvb: Als er een liedje op de radio speeld, komt het redelijk veel voor dat ik het volgende liedje al kan meezingen in m'n hoofd zonder te weten en te horen wat het zal zijn..
Ook kan ik zeggen ( als m'n ma weg is of eender wie in mijn buurt dat ik ken ) wanneer de persoon thuiskomt bvb: zat bij een vriendin, ik zei je ma is opweg en is hier over 2 minuuten. Wie was er daar binnen de 2 minuten? Haar ma.
Ook hier heb ik het al meermaals had, terwijl mijn broer hier jointje rookt ( ma mag da ni weten ) zeg ik, kvoel da ma ier binnen minuutje is: Wie komt er binnen? Onze ma.. Heb dit al 5-tal x kunnen zeggen tegen hem voor dat hij betrapt zou worden, dus puur toeval en gokken kan je het niet echt noemen.
Dus das al m'n eerste rare punt: dak dingen kan aanvoelen wat er zou gebeuren ofzo, weet ik het veel...

3de: Ik geloof wél in die geesten en vormen dat sommige zien of horen. Heb zelf al nare dingen meegemaakt zoals hier in m'n huis waar ik nog maar een jaartje woon:

Ik zette hier nog maar 1 voet binnen en voelde mij al niet op m'n gemak, wilde naar boven wandelen, keek naar boven, voelde echt iets slechts boven zitten en k'durfde de eerste 2 weken echt niet naar boven. Eenmaal we verhuisd waren ( ik slaap beneden ) hoorde ik echt de eerste dag/nacht vreemde geluiden zoals: gefluit, gebonk enz.. Niet dat ik daar bang van ben, maar vond het wél wat vreemd. De volgende dag zat ik en m'n broertje met de Xbox te spelen s'avond rond 23u. Plots hoorden we echt een soort van 'duivelstem' roepen van Whaaaaa. belde m'n broer wakker om te vragen of hij het mss niet was: twas hem niet. Riep m'n ma wakker: twas haar ook niet. Broertje durfde niet meer naar boven, dus maar met 2 in 1-persoonsbed geslapen. Tot nu toe weet ik nog ni wat het was, maar tkwam van boven, da weet ik zeker, en zoals vermeld had ik al raar gevoel over boven..
Ook waren al de deuren eens dicht ( Lees: Boven, Lees: 4 Deuren ) toen we vertrokken naar bellewearde. Iedereen was mee dus er was niemand thuis. We kwamen terug van uitstap, ging m'n ma naar boven zegt ze: die deuren waren toch allemaal dicht? Ik zeg ja. Dusja, zo zieje maar.. Maar die nacht zelf nog, hoorde m'n ma snachts iets bonken op de deur en ging de deur ook vanzelf open. Ze stond op en deed hem dicht ( ze zei dat het echt bonken waren met de kneukels zoals wij op de deur zouden kloppen ).

Toen mijn opa gestorven was, sliep ik eens bij m'n pa waar het urnetje staat met een restje as van opa in ( Lees: ouders zijn gescheiden ) Ik zat op PC toen m'n pa in de douche zat. Ik voelde echt iets naars achter mij, gelijk ier iemand echt bij die urne en fotootje stond ) kdraai mij om, niemand. Pa komt uit de douche gevlogen, en zei op het moment dak zo'n vreemd gevoel had, dat hij opa hoorde vragen hoe het was met de kinderen ( ik dus en m'n broers ) en hoe we het stelden op school/werk enz.. Wél iets vreemds..

Mijn pa is Dus stunter bij de WestCoastStunters van west-vlaanderen ( Lees: oa: jantje starboy, m'n pa is Rossi van brugge ). Toen hij zn' Christ deed met z'n CBR600rr ( is op het zadel staan met beide voeten terwijl moto vooruit bolt aan hoge snelheid ) Zat m'n pa verstrikkeld in een camionspoor, moto begon te wiebelen en pa wilde er van springen maar voet bleef hangen aan stuur en hij viel met z'n hoofd recht op de grond. Ik zag het gebeuren en liep er onmiddelijk naartoe, het was alsof hij dood was want hij bleef liggen en bewoog niet ( Lees: Bewusteloos ) Ik voelde aan z'n pols: polsslag had hij. Het heeft zeker 2 minuten geduurd eer dat hij terug bijkwam en kon vertellen waarom het zolang duurde: Hij zei dat hij gelijk viel in een diepe put, recht op opa ( was maandje geleden toen opa gestorven was zoals hierboven vermeld ). Hij viel recht op z'n rug, en zag alleen de achterkant van z'n hoofd, m'n zen typische grijze haren en z'n lievelingspull. Hij vertelde dat het echt een zalig gevoel had, en toen hij bijkwam, was het alsof gij weggetrokken werd van hem, maar wilde niet echt lossen, Gelukkig is hij terug gekomen. Maar vond hte ook wél vreemd, pa dat niet echt geloofd in zo'n dingen, die nu plots zoiets ziet???..

Ook heefd m'n ma al paar keer haar Neef gezien die naast haar ligt dan in haar bed ( Neef is op 13 jarige leeftijd gestorven aan kanker ). Hijzelf is doorzichtig en ligt daar in een grijz/blauwe schijn naast haar.. Ook heeft ze in ons vroegere huis ( Lees: Boerderij in zwevezele ) snacht toen ze wakker werd een boerenjongetje leunend met z'n elleboog naast de tv zien staan..

Zo dat was het dan voor tmoment..

ahja, nog 1 iets, paar jaar terug kwam mijn moeder en ik eens thuis, we hoorden de radio spelen boven ( Lees: Wekker ). Toen we boven aankwamen keek ik waarom die radio speelde. Ik zag dus het volgende: Radio speelde zonder dat de pries ( Lees: Stopcontact ) en er zaten geen batterijen in.. Na 5 minuten stopte hij met spelen.. nja, je zie maar wat je gelooft of niet :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan