Sylverscythe
Legacy Member
Ongeacht zijn moedertaal raken de TS zijn schrijfsels kant noch wal toch?
Texas/de VS is "moderner" dan België op sommige vlakken, en op andere denk je dat je terug in de tijd gaat (en dat gaat voor bijna elk land op denk ik). Uiteraard zijn taxidiensten in de VS beter uitgebouwd, je geraakt in de meeste steden nergens zonder wagen. Vraag/aanbod enzo. Niemand van de oudere generatie in BE denkt aan een Taxi als iets betaalbaar voor elke dag, in de VS is dat al decennia zo. In Brussel heb je performant openbaar vervoer, enkel 's nachts is het beperkt, iets waarvoor we ons sociaal systeem (vakbonden) kunnen danken. In de VS is nachtwerk inderdaad geen probleem, maar daar is van sociale bescherming dan ook amper sprake.
En dan de "verouderde" zaken die ik heb meegemaakt (was wel Wisconsin) als ik eens 2 min nadenk:
- Geld overschrijven online is duur en ongemakkelijk, liever nog een cheque gebruiken want dat is traditie. Mijn loon (dit was wel eerder uitzonderlijk) arriveerde zo per cheque in de bus.
- Huishuur idem, gewoon een cheque binnengooien. Bij mij ging dat dan automatisch via de bank door, hou je vast, maandelijks een cheque te printen en die op te sturen via de post...
- De volgende grote stad was op 3u rijden met de bus. Trein? Ja er was een enkel spoor voor de goederentrein, maar voor reizigers was er dus de bus.
- Ik zat in één van de weinige steden met een deftig busnetwerk, collega's uit o.a. Texas vertelden mij dat zonder auto je daar niks kon doen want een echt stadscentrum was er niet en alles was ver uit elkaar.
- Een hoop officiële documenten voor werk, belastingen, ... die op papier waren en dus met de post opgestuurd moesten worden. Social Security Number (hét nummer dat jou definieert) komt dan op een kaartje via de post met de boodschap dit niet te verliezen.
SF was soms veraf hoor.
Texas/de VS is "moderner" dan België op sommige vlakken, en op andere denk je dat je terug in de tijd gaat (en dat gaat voor bijna elk land op denk ik). Uiteraard zijn taxidiensten in de VS beter uitgebouwd, je geraakt in de meeste steden nergens zonder wagen. Vraag/aanbod enzo. Niemand van de oudere generatie in BE denkt aan een Taxi als iets betaalbaar voor elke dag, in de VS is dat al decennia zo. In Brussel heb je performant openbaar vervoer, enkel 's nachts is het beperkt, iets waarvoor we ons sociaal systeem (vakbonden) kunnen danken. In de VS is nachtwerk inderdaad geen probleem, maar daar is van sociale bescherming dan ook amper sprake.
En dan de "verouderde" zaken die ik heb meegemaakt (was wel Wisconsin) als ik eens 2 min nadenk:
- Geld overschrijven online is duur en ongemakkelijk, liever nog een cheque gebruiken want dat is traditie. Mijn loon (dit was wel eerder uitzonderlijk) arriveerde zo per cheque in de bus.
- Huishuur idem, gewoon een cheque binnengooien. Bij mij ging dat dan automatisch via de bank door, hou je vast, maandelijks een cheque te printen en die op te sturen via de post...
- De volgende grote stad was op 3u rijden met de bus. Trein? Ja er was een enkel spoor voor de goederentrein, maar voor reizigers was er dus de bus.
- Ik zat in één van de weinige steden met een deftig busnetwerk, collega's uit o.a. Texas vertelden mij dat zonder auto je daar niks kon doen want een echt stadscentrum was er niet en alles was ver uit elkaar.
- Een hoop officiële documenten voor werk, belastingen, ... die op papier waren en dus met de post opgestuurd moesten worden. Social Security Number (hét nummer dat jou definieert) komt dan op een kaartje via de post met de boodschap dit niet te verliezen.
SF was soms veraf hoor.



