Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Destel

Legacy Member
kiewitcity zei:
Ik vertrouw het toch niet zo goed.
Mijn ma heeft gene PayPal ,en die krijgt ook geregeld v die codes op hare gsm aan.
Iemand heeft uw ma haar gsm-nr ingegeven en om de zoveel tijd vraagt iemand z’n account om het gsm-nr te bevestigen?

Sinds een paar maand komen mijn Paypal-codes ook toe van gewone gsm-nummers die slechts een paar cijfers van elkaar verschillen.

(Een dief heeft er niets aan om u een fake code te sturen hé, in het ergste geval geraakt uw account tijdelijk geblokkeerd en dat kunnen ze ook gewoon doen door x aantal keer een fout wachtwoord in te geven.)

Maar zoals altijd: als ge iets niet vertrouwd, verander uw wachtwoord onmiddellijk (en nergens 2x hetzelfde gebruiken).

Fredddy

Legacy Member
D3l1b1t zei:
Waar is dit het best gedaan?

Of indien iemand met wat vrije tijd.
Betreft 2 autobatterijen van wiesbaden duitsland tot Mol

Sgoe ik pak die morge mee.

Deckard

Legacy Member
Muscleduck zei:
De stront bewaren in een kruiwagen en als ge een schone lading hebt, heel die lading in 1 keer op zijn dorpel storten. Of ergens een kruiwagen koeienmest halen.

Zucht. Ik heb tijd noch goesting om er zoveel tijd en gedoe in te steken. Ik stel gewoon een vraag of er iemand ervaring heeft met een bepaald apparaat. Ondertussen heb ik 3 totaal nutteloze antwoorden gekregen. Hopeloos.

Destel

Legacy Member
Deckard zei:
Zucht. Ik heb tijd noch goesting om er zoveel tijd en gedoe in te steken. Ik stel gewoon een vraag of er iemand ervaring heeft met een bepaald apparaat. Ondertussen heb ik 3 totaal nutteloze antwoorden gekregen. Hopeloos.
Meeste van die apparaten zijn goed om dieren te pesten terwijl het probleem naast de hond loopt. Vraag eens aan uw wijkagent om langs te gaan?

Heb ooit eens in iemand z'n tuin een paal met een bordje met een tekst gezien (iets in de trant van 'dank u buurman'). Aan die paal hingen allemaal zakjes met hondenpoep. Ook een manier zeker? :D

Feignasse

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Sinds ik bij Proximus zit komen al mijn codes van bv PlayStation of tickets van De Lijn ook van 047x nummers en bij elk ticket of code een ander 047x nummer, dus Proximus nummers.
bij Telenet was dat niet, dus zo vreemd lijkt het niet als die van 049x komen als je bij Orange zit.

Tonerider zei:
Bij mij komen de laatste 2 codes ook telkens van een ander gsm nummer (nog anders dan de uwe)

Ok bedankt.

Selderijstok zei:
Waar kopen bedrijven als ze iets nodig hebben van IT materiaal of wat hardware? Extra schermen ofzo... Centralpoint?

Lyreco is ook wel gekend

Shyheim

Legacy Member
Deckard zei:
Zucht. Ik heb tijd noch goesting om er zoveel tijd en gedoe in te steken. Ik stel gewoon een vraag of er iemand ervaring heeft met een bepaald apparaat. Ondertussen heb ik 3 totaal nutteloze antwoorden gekregen. Hopeloos.

Ondanks ik het er wel mee eens ben dat hier iets strenger mag gemodereerd worden, vraag ik me af wat je dan precies had verwacht als antwoord?

Ligt toch volledig aan je buurman die een gigantische eikel is om zijn hond voor uw deur te laten kakken. Meest efficiënte lijkt mij dus om die er inderdaad op aan te spreken ipv op zoek te gaan naar een “apparaat dat honden zou weren”.

Enfin, dat zegt toch de dierenliefhebber in mij.

kiewitcity

Legacy Member
Destel zei:
Iemand heeft uw ma haar gsm-nr ingegeven en om de zoveel tijd vraagt iemand z’n account om het gsm-nr te bevestigen?

Sinds een paar maand komen mijn Paypal-codes ook toe van gewone gsm-nummers die slechts een paar cijfers van elkaar verschillen.

(Een dief heeft er niets aan om u een fake code te sturen hé, in het ergste geval geraakt uw account tijdelijk geblokkeerd en dat kunnen ze ook gewoon doen door x aantal keer een fout wachtwoord in te geven.)

Maar zoals altijd: als ge iets niet vertrouwd, verander uw wachtwoord onmiddellijk (en nergens 2x hetzelfde gebruiken).

Zou niet weten wie, niemand gebruikt PayPal enkel ik..en doe dat nooit via sms..

Tibokio

Legacy Member
Ik ga binnenkort verhuizen. Vul ik als startdatum voor mijn contract van elektriciteit en gas de datum in dat ik de meterstanden opschrijf samen met de huidige bewoner van het appartement (31 januari) of de datum dat ik intrek in het appartement (1 februari)?

Destel

Legacy Member
Tibokio zei:
Ik ga binnenkort verhuizen. Vul ik als startdatum voor mijn contract van elektriciteit en gas de datum in dat ik de meterstanden opschrijf samen met de huidige bewoner van het appartement (31 januari) of de datum dat ik intrek in het appartement (1 februari)?
De datum waarop je de meterstanden noteert normaal gezien, maar veel maakt het niet uit ;)

Sylverscythe

Legacy Member
Wij hebben basic internet en door wat te veel netflix zitten we nu even op smallband.

Wat vreemd is dat we nu via deze verbinding bv. niets kunnen opzoeken op de NMBS-app (error:forbidden) en de Duolingo-app geen geluid heeft. Is dat via één of ander protocol dat geen toegang krijgt ofzo?

Anoniem13

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Wij hebben smallband en door wat te veel netflix zitten we nu even op smallband.

Wat vreemd is dat we nu via deze verbinding bv. niets kunnen opzoeken op de NMBS-app (error:forbidden) en de Duolingo-app geen geluid heeft. Is dat via één of ander protocol dat geen toegang krijgt ofzo?
Niet noodzakelijk. Hoogstwaarschijnlijk een timeout omdat de gegevens te traag binnenkomen en dan geven ze maar een foutmelding.

Soeplepel

Legacy Member
Matthias92 zei:

Ha, ik heb die gekocht vorige week :) Had dan nog eens 146 euro aan ecocheques.

Denk wel dat een goeie deal is want vrienden die'k ken hebben 600+ euro betaald voor een 50 inch tv dus die waren verwonderd dat zo weinig is. Plus het is van Phillips.

Het enige dat mij stoort, en had er niet bij stilgestaan, het is geen Android tv dus ge kunt er geen apps opzetten. (Spotify staat er niet op).

Chaebol

Legacy Member
Het afgelopen jaar betaald ik voor mijn elektriciteit en gas omgerekend 57 EURO per maand als alleenstaande in een appartement (ca 60-75). Ik woon sinds enkele maanden samen en ondertussen ook een was/droogmachine gekocht plus partner die de verwarming wel vaker opzet. Dat mijn rekening volgend jaar een stuk hoger zal zijn, is logisch, maar wat is normaal gemiddeld kostprijs voor elektriciteit en gas voor twee personen, wonend op appartement?

DwightSchrute

Legacy Member
Als proximus internet en tv komt installeren in een nieuw huis bij een nieuwe klant, leveren ze dan router + internetkabel + tvkabel mee?

Ascari

Legacy Member
DwightSchrute zei:
Als proximus internet en tv komt installeren in een nieuw huis bij een nieuwe klant, leveren ze dan router + internetkabel + tvkabel mee?

Ja, maar een modem i.p.v. een router.

MrKend54l

Legacy Member
DwightSchrute zei:
Wat is het verschil? Moet ik nog iets extra kopen dan?
Wat wil je juist bereiken? Een apart gescheiden netwerk? Of gewoon internet op meerdere bekabelde toestellen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan