zarathustra zei:
Net een half uur gespendeerd met uit te leggen hoe een typische belgische voordeur werkt aan mijn vriendin haar familie
Hah, herkenbaar. Toen ik een paar maand geleden aan 't reizen was in Canada, ben ik blijven logeren bij vrienden in Quebec.
Toen we gingen slapen, vertelde die vriend mij dat hij vroeg de deur uit zou zijn, en dat we mochten doen alsof we thuis waren... en binnen en buiten mochten wanneer we wilden.
De bedoeling was dat ik overdag met mijn vriendin Quebec ging verkennen, dus vroeg ik of ik een sleutel mocht om terug binnen te raken als wij vroeger thuis zouden zijn dan hem (de voordeur had een draaiklink, dus op slot doen moet als je niet wilt dat iemand binnen komt).
Kerel bekeek mij alsof ik van een andere planeet kwam. Blijkbaar niet de gewoonte om deuren op slot te doen, er heeft namelijk toch niemand iets te zoeken in uw huis? En als er al iemand in uw huis zou binnen komen, is er genoeg sociale controle van buren enzo, dus niemand zou dat doen.
...waarop ik hem dan weer bekeek alsof hij van een andere planeet kwam.
Toch ook even moeten uitleggen hoe deuren bij ons werken, en hoe iedereen altijd zorgt dat alle deuren op slot zijn als hij het huis verlaat :')