Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mulan

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Wtf... das toch vreemd dat ze dat niet controleren

Ja... Maar ook verstaanbaar. Stel dat ik me vandaag buiten sluit. Hoe kan ik dat bewijzen, dat ik daar woon? Naar het stadhuis gaan om een bewijs? Ik zal rap naar binnen lopen om mijn identiteitskaart te gaan halen! Oh... Wait... ;)

zarathustra

Legacy Member
Mulan zei:
Ja... Maar ook verstaanbaar. Stel dat ik me vandaag buiten sluit. Hoe kan ik dat bewijzen, dat ik daar woon? Naar het stadhuis gaan om een bewijs? Ik zal rap naar binnen lopen om mijn identiteitskaart te gaan halen! Oh... Wait... ;)

Moet je niet altijd uw identiteitsbewijs bij hebben buitenshuis?

Mulan

Legacy Member
zarathustra zei:
Moet je niet altijd uw identiteitsbewijs bij hebben buitenshuis?

Nog nooit jezelf per ongeluk buiten gesloten? ;)

En ook enkel relevant als je jezelf buiten zou sluiten tijdens de openingsuren van het stadhuis, daarbuiten kan je helemaal niets bewijzen want je adres staat al lang niet meer vermeld op je ID of rijbewijs.

Ik kan in dit geval ook geen waterdicht controlesysteem bedenken...

zarathustra

Legacy Member
Mulan zei:
Nog nooit jezelf per ongeluk buiten gesloten? ;)

nee.. ik zou niet weten hoe ik dat zou doen :p

En ook enkel relevant als je jezelf buiten zou sluiten tijdens de openingsuren van het stadhuis, daarbuiten kan je helemaal niets bewijzen want je adres staat al lang niet meer vermeld op je ID of rijbewijs.

Ik kan in dit geval ook geen waterdicht controlesysteem bedenken...

En het was ook maar een stomme opmerking, ik zie ook niet echt hoe je dat waterdicht kan oplossen.

zarathustra

Legacy Member
Mulan zei:
Meest klassieke manier is de brievenbus gaan legen en de voordeur die toewaait ;)

Fair enough, het concept voordeur zoals in België is hier niet echt zo vaak voorkomend dus ik was dat vergeten :p

Tonerider

Legacy Member
Mulan zei:
Nog nooit jezelf per ongeluk buiten gesloten? ;)

En ook enkel relevant als je jezelf buiten zou sluiten tijdens de openingsuren van het stadhuis, daarbuiten kan je helemaal niets bewijzen want je adres staat al lang niet meer vermeld op je ID of rijbewijs.

Ik kan in dit geval ook geen waterdicht controlesysteem bedenken...

Even bij de buren informeren?

Mulan

Legacy Member
zarathustra zei:
Fair enough, het concept voordeur zoals in België is hier niet echt zo vaak voorkomend dus ik was dat vergeten :p

Kan ik me wel inbeelden.
Voordeur dicht gewaaid én geen klink?
Oh wel... *kuier op het gemakske naar de achterdeur die nooit op slot is* ;)

Mulan

Legacy Member
Tonerider zei:
Even bij de buren informeren?

Dan moeten je buren je al kennen én thuis zijn. Ook niet waterdicht dus. Zeker den dag van vandaag waar mensen hun buren vaak niet kennen.

Tonerider

Legacy Member
Mulan zei:
Dan moeten je buren je al kennen én thuis zijn. Ook niet waterdicht dus. Zeker den dag van vandaag waar mensen hun buren vaak niet kennen.

Maar waar ga je dan bellen als je jezelf hebt buiten gesloten?

zarathustra

Legacy Member
Mulan zei:
Kan ik me wel inbeelden.
Voordeur dicht gewaaid én geen klink?
Oh wel... *kuier op het gemakske naar de achterdeur die nooit op slot is* ;)

Net een half uur gespendeerd met uit te leggen hoe een typische belgische voordeur werkt aan mijn vriendin haar familie :p

Mulan

Legacy Member
Tonerider zei:
Maar waar ga je dan bellen als je jezelf hebt buiten gesloten?

Dat vraag je aan iemand. Ofwel of jij mag bellen, ofwel of de ander wil bellen. (zelf ene op 13 minuten wandelen én ouders met reserve sleutel in de buurt ;p)

strijkkeiZer?

Legacy Member
Die vraag kwam omdat de buurtpolitie deze week opstond bij de schoonouders.
En daar was een koppel op verlof geweest en toen ze terugkwamen was er ingebroken en stak de factuur van de slotenmaker in de deur.

En als je dan hier leest dat er geen controle vereist is, dan is dat eigenlijk een “goeie” manier om in te breken dus...

Tonerider

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Die vraag kwam omdat de buurtpolitie deze week opstond bij de schoonouders.
En daar was een koppel op verlof geweest en toen ze terugkwamen was er ingebroken en stak de factuur van de slotenmaker in de deur.

En als je dan hier leest dat er geen controle vereist is, dan is dat eigenlijk een “goeie” manier om in te breken dus...

Je moet daarna wel de slotenmaker vermoorden want die kan je gezicht beschrijven

Five-seveN

Legacy Member
Tonerider zei:
Je moet daarna wel de slotenmaker vermoorden want die kan je gezicht beschrijven

Ik zou die slotenmaker aanklagen voor inbraak en hem een factuur terug sturen.

Shyheim

Legacy Member
zarathustra zei:
Net een half uur gespendeerd met uit te leggen hoe een typische belgische voordeur werkt aan mijn vriendin haar familie :p

Hah, herkenbaar. Toen ik een paar maand geleden aan 't reizen was in Canada, ben ik blijven logeren bij vrienden in Quebec.

Toen we gingen slapen, vertelde die vriend mij dat hij vroeg de deur uit zou zijn, en dat we mochten doen alsof we thuis waren... en binnen en buiten mochten wanneer we wilden.
De bedoeling was dat ik overdag met mijn vriendin Quebec ging verkennen, dus vroeg ik of ik een sleutel mocht om terug binnen te raken als wij vroeger thuis zouden zijn dan hem (de voordeur had een draaiklink, dus op slot doen moet als je niet wilt dat iemand binnen komt).

Kerel bekeek mij alsof ik van een andere planeet kwam. Blijkbaar niet de gewoonte om deuren op slot te doen, er heeft namelijk toch niemand iets te zoeken in uw huis? En als er al iemand in uw huis zou binnen komen, is er genoeg sociale controle van buren enzo, dus niemand zou dat doen.
...waarop ik hem dan weer bekeek alsof hij van een andere planeet kwam.

Toch ook even moeten uitleggen hoe deuren bij ons werken, en hoe iedereen altijd zorgt dat alle deuren op slot zijn als hij het huis verlaat :')

Bramstep

Legacy Member
Hey allen,

wat is de goedkoopste manier om een pakje van ongeveer 2kg en normaal formaat van Nederland in België te krijgen?
PostNL kan dit voor €10 (en van België naar Nederland voor €8,5).

Vroeger hadden we Kiala dat dit voor €4,5 deed dacht ik.

Iemand tips?

Bedankt

Mulan

Legacy Member
Bramstep zei:
Hey allen,

wat is de goedkoopste manier om een pakje van ongeveer 2kg en normaal formaat van Nederland in België te krijgen?
PostNL kan dit voor €10 (en van België naar Nederland voor €8,5).

Vroeger hadden we Kiala dat dit voor €4,5 deed dacht ik.

Iemand tips?

Bedankt

Ik laat vanuit nl altijd via dpd verzenden via een parcelshop naar een parshelshop, maar weegt doorgaans meer ;) komt op 9.5 tot 10kg

Ascari

Legacy Member
Bramstep zei:
Hey allen,

wat is de goedkoopste manier om een pakje van ongeveer 2kg en normaal formaat van Nederland in België te krijgen?
PostNL kan dit voor €10 (en van België naar Nederland voor €8,5).

Vroeger hadden we Kiala dat dit voor €4,5 deed dacht ik.

Iemand tips?

Bedankt

Denk dat PostNL één van de goedkopere is. DHL en FedEx enzo zijn echt duur. Moest toen op eigen kost een pakketje terugsturen naar China en was zelfs maar €25 t.o.v. €100 bij DHL.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan