Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whacker

Legacy Member
Pak eens gewoon mobile data en waze?
Ge gaat uren uitsparen aan in de file staan. Die 5 euro aan mobiele data per maand zal er dan wel af kunnen zeker? :D

Skid

Legacy Member
Heeft iemand een idee? Wou starbucks giftcard doen maar bestaat precies niet.
Het is voor een vrouwelijke vriend.

Pan

Legacy Member
Skid zei:
Heeft iemand een idee? Wou starbucks giftcard doen maar bestaat precies niet.
Het is voor een vrouwelijke vriend.
Een vriendin dus...
De mogelijkheden zijn eindeloos. Bijna alle grote webshops hebben digitale kadobonnen.
Google 'egift vriendin' en ge krijgt heel wat resultaten.

Ohm

Legacy Member
Skid zei:
Heeft iemand een idee? Wou starbucks giftcard doen maar bestaat precies niet.
Het is voor een vrouwelijke vriend.

Koop iets en laat het inpakken met een tekst erbij en stuur het op naar haar adres?

xIO3Y

Legacy Member
Skid zei:
Heeft iemand een idee? Wou starbucks giftcard doen maar bestaat precies niet.
Het is voor een vrouwelijke vriend.

Misschien een giftcard van ICI PARIS XL?
Kan je volgens mij ook online via mail laten bezorgen.

TooChé

Legacy Member
Op kerstavond is er bij de familie altijd een soort 'quiz/spelletje' om te bepalen wie er zijn cadeau'tje mag openen. Don't ask ...
Dit jaar moet mijn vriendin dat wat regelen en zou ze soort van spelletje doen, waarbij iedereen een zin krijgt op papier, die hij een andere 'moet' doen uitspreken.
Beetje gemanipuleerd, zodat de kinderen & dementerende grootouders een iets makkelijkere opdracht hebben.

bvb
Tante Lou krijgt de zin : " 't is gebeurd ". En vanaf dat iemand anders dan haar die zin uitspreekt , mag Lou haar cadeau'tje opendoen.
Ge kunt er natuurlijk zeer ver in gaan door een zin te geven: Club Brugge wint volgend jaar de Champions League (--> onmogelijk)
Dus het moet doenbaar bliiven.

Mijn vraag nu, we hebben al 15tal zinnetjes die van toepassing zijn, maar nog een 10tal tekort. Graag vrij algemene uitspraken. (bvb : het zal niet sneeuwen op oudejaar deze keer)
Iemand nog wat inspiratie bitte? :)

Tonerider

Legacy Member
TooChé zei:
Op kerstavond is er bij de familie altijd een soort 'quiz/spelletje' om te bepalen wie er zijn cadeau'tje mag openen. Don't ask ...
Dit jaar moet mijn vriendin dat wat regelen en zou ze soort van spelletje doen, waarbij iedereen een zin krijgt op papier, die hij een andere 'moet' doen uitspreken.
Beetje gemanipuleerd, zodat de kinderen & dementerende grootouders een iets makkelijkere opdracht hebben.

bvb
Tante Lou krijgt de zin : " 't is gebeurd ". En vanaf dat iemand anders dan haar die zin uitspreekt , mag Lou haar cadeau'tje opendoen.
Ge kunt er natuurlijk zeer ver in gaan door een zin te geven: Club Brugge wint volgend jaar de Champions League (--> onmogelijk)
Dus het moet doenbaar bliiven.

Mijn vraag nu, we hebben al 15tal zinnetjes die van toepassing zijn, maar nog een 10tal tekort. Graag vrij algemene uitspraken. (bvb : het zal niet sneeuwen op oudejaar deze keer)
Iemand nog wat inspiratie bitte? :)

Bekende reclameslogan en bekende oneliners van tv-programma's

Waelvis

Legacy Member
whacker zei:
Ken je niemand met telenet en play (more)?
Je kan tot 5 devices op hetzelfde abo zetten dus als jij nu de login/pwd krijgt van die persoon dan kan je dat gebruiken.
En nee dit mag niet maar het enige alternatief is zelf telenet pakken en play more wat absoluut onrealistisch is.
Hier even op inpikken..

Is er een mogelijkheid om via Yelo beeld op een TV te krijgen? Casten via Chromecast bvb gaat niet.
Browser op de (smart-)TV werkt ook niet.


Enige optie die ik zie is via een laptop met HDMI-kabel?
Maar er zijn al 5 apparaten geregistreerd (waaronder mijn vaste PC die te ver van de TV staat)

Mix

Legacy Member
Waelvis zei:
Hier even op inpikken..

Is er een mogelijkheid om via Yelo beeld op een TV te krijgen? Casten via Chromecast bvb gaat niet.
Browser op de (smart-)TV werkt ook niet.


Enige optie die ik zie is via een laptop met HDMI-kabel?
Maar er zijn al 5 apparaten geregistreerd (waaronder mijn vaste PC die te ver van de TV staat)

Yelo via je chromecast op je tv werkt wel hoor.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-play-streamen-via-google-chromecast-en-apple-airplay/

Frammekewies

Legacy Member
Bestaat er een apparaat met een harde schijf en usb poort waar je muziek kan opzetten, kan organiseren, sorteren en afspelen? Een soort grote mp3 speler/bibliotheek zeg maar. De ps3 heeft dit maar ik erger mij eraan dat het doorspoelen maar op 1 snelheid kan. Kent er iemands beter maar vergelijkbaar?

rsc

Legacy Member
Bestaan er ergens leggings voor mannen? Onlangs in de Decathlon geweest maar dat die hadden dat enkel voor vrouwen. En die zijn altijd te kort.

Op heel koude dagen zou ik dus 2 broeken willen dragen; 1 legging en daarover een normale broek.

Tonerider

Legacy Member
Frammekewies zei:
Bestaat er een apparaat met een harde schijf en usb poort waar je muziek kan opzetten, kan organiseren, sorteren en afspelen? Een soort grote mp3 speler/bibliotheek zeg maar. De ps3 heeft dit maar ik erger mij eraan dat het doorspoelen maar op 1 snelheid kan. Kent er iemands beter maar vergelijkbaar?
hangt er van af hoe je het bedoelt.
- mp3 speler (duh), maar eigenlijk zijn die dingen duur voor de capaciteit van flash dat het maar heeft
- een mediaplayer/rasberry waar je dan een hdd aansluit en via tv/tablet bedient
- een nuc:: https://www.amazon.de/dp/B01N6SG8DP/ref=psdc_427954031_t3_B01MSZTD8N
- pc/laptop/netbook
rsc zei:
Bestaan er ergens leggings voor mannen? Onlangs in de Decathlon geweest maar dat die hadden dat enkel voor vrouwen. En die zijn altijd te kort.

Op heel koude dagen zou ik dus 2 broeken willen dragen; 1 legging en daarover een normale broek.

koop u thermisch ondergoed? vb: https://www.decathlon.be/nl/p/warme...pdry-900-zwart-blauwe-tailleband/_/R-p-165251

RealFlub

Legacy Member
rsc zei:
Ja net, maar daar is wifi voor nodig. In dat geval werkt Maps ook. Maar als ik op de baan ben, heb ik geen wifi en moet ik het dus doen met alleen locatie aan te zetten. En net dan werkt maps niet meer, ondanks ik een offline kaart heb gedownload.

Dus ik bedoelde een gps met offline kaart.
Maps.me, al weet ik niet of die navigatie goed is. Wel de kaarten op voorhand via de wifi downloaden (hoeft maar 1malig, enkel later wat updates van die mappen)

Frammekewies

Legacy Member
Tonerider zei:
hangt er van af hoe je het bedoelt.
- mp3 speler (duh), maar eigenlijk zijn die dingen duur voor de capaciteit van flash dat het maar heeft
- een mediaplayer/rasberry waar je dan een hdd aansluit en via tv/tablet bedient
- een nuc:: https://www.amazon.de/dp/B01N6SG8DP/ref=psdc_427954031_t3_B01MSZTD8N
- pc/laptop/netbook

[/url]
Bedankt voor je antwoord.
Een laptop is niet ideaal vind ik. Ik heb graag iets zoals een ps3. Een afstandsbediening, een TV & het apparaat met de harde schijf en usb poort. Ik ga eens kijken naar die nuc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan