Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fearofthedark

Legacy Member
Noscoped420 zei:
1 ) Proximus is verantwoordelijk tot waar de kabel het gebouw binnen komt ( dus vanuit de straat het gebouw binnen ) en dan kom je aan het zo genaamde intro punt ( vaak is dit in een kelder in een appartement bv )van daaruit is de bewonder verantwoordelijk, in een appartement noemt dit vaak de stijglijn, dit is de kabel die van het intro punt verticaal omhoog gaat en zo het appartement in op bv verdieping 1/2/3/etc, die stijgkabel valt niet onder Proximus hun verantwoordelijkheid.

Als je weet waar die kabel precies is doorgeknipt bel je best naar de klantendienst voor een duidelijk antwoord voor jou situatie.

2 ) Je moet 3 maanden geen klant zijn bij Proximus om van de actie te genieten, nu weet ik niet zeker of ze dit op naam of adres checken, dus ook dit kan je best bij hun vragen op 0800 20 800 en dan optie 3 in het menu '' ik wil klant worden ''
Ik geloof dat ik in de week had gelezen dat dit op adres werkt en niet op naam maar hou me daar niet 100% aan, je belt beter ff.


ok top,
ik vermoed dat het gewoon in het appartement zelf is overgesneden op het dakverdiep.
maar daar ben ik dus helemaal niet zeker van. Want de huidige huurders hebben gewoon telenet gekozen.

en op 2. hopelijk op adres dan :). zal een van de dagen eens contact opnemen of langs een proximus winkel gaan.
Thanks

Muscleduck

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand hier aanraders voor een bluetooth hoofdtelefoon? Zou 95% voor muziek gebruikt worden, budget is, give or take, 80-100 euro.

AKG Y50 BT, die ondersteunt AptX voor betere geluidskwaliteit via BLuetooth. Batterij gaat ook heel lang mee, je kan er mee bellen en als de batterij op is kan je hem wired gebruiken. 110 bij Bol zag ik, weggeefprijs imo.

Mr.Anderson

Legacy Member
Virtual Zone - Virtual Zone/Change U Mind

De gesproken tekst in dat lied komt uit een film, welke film? Collega en ik kunnen er maar niet opkomen.
Collega denkt Flatliners van 1990 met Kiefer Sutherland.

Heroixx

Legacy Member
Kleine vraag, wij trekken op 16 januari in ons nieuwe huurappartement. Nu is het blijkbaar zo, wist ik niet, my bad, dat er een verschil is tussen de aansluitingen van telenet, proximus en orange? Klopt dit? Ben hier echt een leek in. Is er een manier om na te gaan wat er in mijn appartementsblok ligt? (zonder te gaan kijken uiteraard)

En op praktisch vlak, zijn de wachttijden lang vooraleer er een technieker kan langskomen om alles te installeren? Als ik geen antwoord krijg op bovenstaande vraag kan ik in principe enkel wachten tot 16 januari, wanneer ik er in trek, om dit na te kijken en dan pas een afspraak te nemen?

Alvast bedankt.

Loser

Legacy Member
Heroixx zei:
Kleine vraag, wij trekken op 16 januari in ons nieuwe huurappartement. Nu is het blijkbaar zo, wist ik niet, my bad, dat er een verschil is tussen de aansluitingen van telenet, proximus en orange? Klopt dit? Ben hier echt een leek in. Is er een manier om na te gaan wat er in mijn appartementsblok ligt? (zonder te gaan kijken uiteraard)

En op praktisch vlak, zijn de wachttijden lang vooraleer er een technieker kan langskomen om alles te installeren? Als ik geen antwoord krijg op bovenstaande vraag kan ik in principe enkel wachten tot 16 januari, wanneer ik er in trek, om dit na te kijken en dan pas een afspraak te nemen?

Alvast bedankt.

De verhuurder weet toch wat er ligt? Stuur hem een mailtje met die vraag, dat lijkt me helemaal geen rare vraag.
Belgacom komt binnen via de telefoonlijn, dus als er vaste telefoon ligt, kun je Belgacom leggen.
Telenet komt binnen via de kabel. Als er kabel binnenkomt, en geen rijgnet, kun je Telenet leggen. Heb je zowel kabel als telefoonlijn, kun je dus kiezen. Maar een afspraak bij één van de twee maak je best op voorhand, op een dag kort bij de 16de, want anders zit je een weekje zonder.

Mr.Anderson

Legacy Member
Top! Merci.

We beginnen te twijfelen of hetgeen ik bedoel wel van een film is :p

Mr.Anderson

Legacy Member

Soeplepel

Legacy Member
Krijgt men geen kortingscode meer in de nieuwsbrief van Zalando? Ik heb dit nog eens geprobeerd, maar er zit geen code bij..

ashuray

Legacy Member
Ik was aant kijken voor een hbo abonnement aangezien ik game of thrones en vikings enzo wil kijken. Blijkbaar gaat dit niet in België alleen via Telenet play en wij hebben proximus. Nu zei iemand dat ik een streambox kan kopen. Hoe werkt dat precies? Moet ik dan mijn laptop hebben opstaan? En kan ik dan game of thrones met ondertiteling kijken? En is dat legaal?

Carrion

Legacy Member
ashuray zei:
Ik was aant kijken voor een hbo abonnement aangezien ik game of thrones en vikings enzo wil kijken. Blijkbaar gaat dit niet in België alleen via Telenet play en wij hebben proximus. Nu zei iemand dat ik een streambox kan kopen. Hoe werkt dat precies? Moet ik dan mijn laptop hebben opstaan? En kan ik dan game of thrones met ondertiteling kijken? En is dat legaal?

Neen :p

De meest grijze route is een vpn gebruiken en zo hbo bestellen.

Carrion

Legacy Member
Heeft met tv rechten te maken. In dit geval heeft telenet de rechten om hbo programma's in Beltië uit te zenden in handen.

Hoe hard globalisatie zich toont, op dat vlak zitten we precies nog steeds in de oudheid.

whacker

Legacy Member
Ken je niemand met telenet en play (more)?
Je kan tot 5 devices op hetzelfde abo zetten dus als jij nu de login/pwd krijgt van die persoon dan kan je dat gebruiken.
En nee dit mag niet maar het enige alternatief is zelf telenet pakken en play more wat absoluut onrealistisch is.

Voor die aansluitingen in appartementen: normaal liggen ze er allebei. Zowel kabel (coax, wat ge wellicht kent als "TV kabel") als "telefoon" (gewoon 2 draadjes die naar de typische telefoonstekker gaan of indien geen archaïsche installatie naar een RJ11 connector; dit lijkt op een netwerkkabel maar met slechts 6 "plaatskes" voor kabels en meestal 4 of 2 kabelkes maar aangesloten).
Als de woning recent gebouwd is zou het kunnen dat er gekozen is om slechts 1 van de twee te voorzien maar da's echt een uitzondering.
Telenet en Orange is via de kabel, Proximus en alle anderen zijn via de telefoondraad.

Ge kunt normaal op de site van Telenet/Proximus het adres ingeven en laten checken. Als er staat dat een aansluiting mogelijk is ligt die daar meestal al.

Voor die kerel bij wie ze de Proximuslijn hebben doorgeknipt: je kan alvast Proximus aanvragen als dat je keuze is. Het herstellen van die lijn is normaal enorm simpel. Het zou niet mogen dat dit gebeurd is voor de aftakking van je eigen appartement (dus bvb in de kelder), meestal is dat in een soort van verdeeldoosje waar ze dan de draden gewoon losgemaakt hebben. Let hier wel op want als de draden tegen elkaar kunnen komen zonder isolatie kan je storing krijgen.

kay-gell

Legacy Member
Zijn alcoholtests nog verplicht in Frankrijk? En waar kan ik dat best goedkoop kopen?
Want zuur geld voor iemand die nooit drinkt...

Yvezz

Legacy Member
kay-gell zei:
Zijn alcoholtests nog verplicht in Frankrijk? En waar kan ik dat best goedkoop kopen?
Want zuur geld voor iemand die nooit drinkt...

Alcoholtest - Een alcoholtest (éthylotest of alcooltest) is verplicht in elk voertuig (ook buitenlandse voertuigen), maar bestuurders die geen test bij zich hebben, krijgen bij een eventuele politiecontrole géén boete. Met deze test kunnen bestuurders, bij twijfel over de hoeveelheid alcohol in hun bloed, zelf bepalen of ze wel of niet in staat zijn hun voertuig te besturen. Het maximaal toegestane alcoholgehalte in het bloed is 0,5 promille (wat ongeveer overeenkomt met 0,25 milligram alcohol per liter uitgeademde lucht). Voor bestuurders die korter dan drie jaar hun rijbewijs hebben, geldt een limiet van 0,2 promille.

Bron:
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/verplicht-mee-in-de-auto

ashuray

Legacy Member
Ik heb een externe harde schijf gekocht die vandaag is toegekomen. Nu had ik daar wat opgezet maar toen ik hem in de tv(lg) stak kwam op opstaan "probleem met usb controleer usb" dus heb ik hem van nts of w/e naar fatex geformatteerd. Dan ging hij nog niet..toen las ik dat ps4 ook externe schijven kan afspelen..dus had ik hem daar ingestoken..kwam opstaan dat die geformatteerd moest worden naar iets anders dus heb ik hem dat laten doen. Dan zou ik hem terug mijn pc insteken om alles er dus terug op te zetten..mijn pc maakt het geluidje dat er iets verbonden word en in apparaten die ik de harde schijf staan maar ik kan er niets opzetten?

Oke ik heb het gevonden..Ik moest de schijf partitioneren..dat heb ik nu gedaan. Maar de ps4 gaat hem waarschijnlijk weer willen formatteren als ik hem er terug in steek?

AlexisS

Legacy Member
Ik krijg net een vriendschapsvoorstel aan via FB? Wat is het verschil met een verzoek en waarom pikt fb er juist deze persoon uit?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan