Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
KBE zei:
Zit nu al paar dagen met die vraag in men hoofd.
Als je iets besteld vrijdag, kan het dan zijn dat je het de maandag hebt of is dit dan de dinsdag ?

Tuurlijk, afhankelijk van waar je besteld ken je het zelfs op zaterdag of zondag al hebben :p

KBE

Legacy Member
Carrion zei:
Tuurlijk, afhankelijk van waar je besteld ken je het zelfs op zaterdag of zondag al hebben :p

Aha omdat ik meestal zie staan, dinsdag in huis ( bij bol.com ) Maar geen weet van Media markt hoe dit zit, aangezien de bpost staakte vorige vrijdag ik geen weet heb dat ik het morgen zou hebben.
Vroeg me af dat die gasten dat vanavond dan gaan halen in de depot van Media Markt voor morgen te leveren, daarmee dacht ik dat het dinsdag zou zijn.

Carrion

Legacy Member
KBE zei:
Aha omdat ik meestal zie staan, dinsdag in huis ( bij bol.com ) Maar geen weet van Media markt hoe dit zit, aangezien de bpost staakte vorige vrijdag ik geen weet heb dat ik het morgen zou hebben.
Vroeg me af dat die gasten dat vanavond dan gaan halen in de depot van Media Markt voor morgen te leveren, daarmee dacht ik dat het dinsdag zou zijn.

Zijn vaak winkels die bol.com gebruiken als verkoppspunt. Bij coolblue leveren ze bv wel op zondag. Dus het is echt afhankelijk per winkel.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
men visa is geldig tot 12/18 en ik wil graag een hotel boeken via booking.com

nieuwe kaart ligt hier al wel maar op de brief staat dat ik die best kan activeren door eens te gebruiken in een automaat ofzo mja ik gebruik zelden/nooit men visa in winkels of automaten. in't verleden al is slechte ervaringen gehad met een visa door te geven die tussentijds vervallen was en vergeten om de nieuwe visa in booking in te geven.

vraag is nu of men oude visa geldig blijft tot eind december of begin december. ik veronderstel gewoon tot eind december... hotel is voor overnachting 2-3 december.

KBE

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
men visa is geldig tot 12/18 en ik wil graag een hotel boeken via booking.com

nieuwe kaart ligt hier al wel maar op de brief staat dat ik die best kan activeren door eens te gebruiken in een automaat ofzo mja ik gebruik zelden/nooit men visa in winkels of automaten. in't verleden al is slechte ervaringen gehad met een visa door te geven die tussentijds vervallen was en vergeten om de nieuwe visa in booking in te geven.

vraag is nu of men oude visa geldig blijft tot eind december of begin december. ik veronderstel gewoon tot eind december... hotel is voor overnachting 2-3 december.

Gewoon eens betaling mee doen online, doe ik altijd. Iets via aliexpress kopen en zou ook moeten in orde zijn.
Prul van een euro kopen en is in orde.
En is normaal tot eind december, de mijne is toch zo.

Tonerider

Legacy Member
waarom zijn sommige video's regiogebonden, zoals bijv. The Simpsons op fox.com? Is dit vanwege bepaalde wetten van het land of hebben ze er andere redenen voor? Want op zich is dit toch gemakkelijk te omzeilen met vpn's (waardoor ik bij fox.com trouwens telkens weer een uur gratis mag kijken).

Anoniem13

Legacy Member
Tonerider zei:
waarom zijn sommige video's regiogebonden, zoals bijv. The Simpsons op fox.com? Is dit vanwege bepaalde wetten van het land of hebben ze er andere redenen voor? Want op zich is dit toch gemakkelijk te omzeilen met vpn's (waardoor ik bij fox.com trouwens telkens weer een uur gratis mag kijken).
Als bijv. Canvas betaalt voor de rechten om The Simpsons uit te zenden dan willen zij natuurlijk geen concurrentie hebben want dan wordt er niet meer naar Canvas gekeken. Dat zijn dus geen wetten naar distributiecontracten.

Tonerider

Legacy Member
paradijsappel zei:
Als bijv. Canvas betaalt voor de rechten om The Simpsons uit te zenden dan willen zij natuurlijk geen concurrentie hebben want dan wordt er niet meer naar Canvas gekeken. Dat zijn dus geen wetten naar distributiecontracten.
bedankt voor de uitleg. Lijkt me inderdaad logisch zo.

FlameDB

Legacy Member
Ik moet bij schoonfamilie de wifi verbeteren. Ben van plan de standaard Telenet routerfunctie te behouden en te werken met tp link access points. Probleem is er komen op verschillende plaatsen in huis UTP kabels toe. Ik zou graag iets hebben om aan de ene kant (router) iets aan de kabel te hangen en dan te zoeken in huis welke UTP kabel dit is... Of omgekeerd natuurlijk. Met welk toestelletje kan dat?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Tonerider

Legacy Member
FlameDB zei:
Ik moet bij schoonfamilie de wifi verbeteren. Ben van plan de standaard Telenet routerfunctie te behouden en te werken met tp link access points. Probleem is er komen op verschillende plaatsen in huis UTP kabels toe. Ik zou graag iets hebben om aan de ene kant (router) iets aan de kabel te hangen en dan te zoeken in huis welke UTP kabel dit is... Of omgekeerd natuurlijk. Met welk toestelletje kan dat?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

https://www.allekabels.be/netwerk/netwerk_kabel_tester.html

Loser

Legacy Member
Eender welke kabeltester volstaat volgens mij wel. Hoe lang hij meegaat zal afhangen van de kwaliteit.

FlameDB

Legacy Member
Thanks. Indien iemand ervaringen heeft met specifieke modellen, hoor ik het graag. Wil nu ook niets kopen dat kapot is binnen enkele maanden :).

Ascari

Legacy Member
FlameDB zei:
Thanks. Indien iemand ervaringen heeft met specifieke modellen, hoor ik het graag. Wil nu ook niets kopen dat kapot is binnen enkele maanden :).

Kabel tester is een kabel tester. De mijne komt van Aliexpress en werkt ook heel goed. Je krijgt garantie voor iets, dus gewoon terugsturen als die kapot is.

Carrion

Legacy Member
kay-gell zei:
Content van? Was aan 't kijken voor die starter kit met Google home ook. Snap alleen niet hoe die dimmer en "bridge" aangesloten worden.

Bij die starterset van lij zat een bridge die je moet aansluiten op uw eigen netwerk. Die bridge zet dan een eigen wifi netwerk op waar die lampen zich op gaan aansluiten. Die dimmer sluit zich daar ook automatisch op aan.

Veelal zal je je lampen met uw gsm aanzetten. Je kan er ook een hoop mee automatiseren maar daar heb ik nooit naar gekeken. Tbh, ik heb ze cadeau gekregen (zonder ernaar te vragen) en zou 't anders nooit gekocht hebben. 'K vind het hatelijk om continu die lampen met m'n gsm te controleren. Als uw wifi niet werkt kan je ook niets met de functionaliteit van de lampen.

kay-gell

Legacy Member
Carrion zei:
Bij die starterset van lij zat een bridge die je moet aansluiten op uw eigen netwerk. Die bridge zet dan een eigen wifi netwerk op waar die lampen zich op gaan aansluiten. Die dimmer sluit zich daar ook automatisch op aan.

Veelal zal je je lampen met uw gsm aanzetten. Je kan er ook een hoop mee automatiseren maar daar heb ik nooit naar gekeken. Tbh, ik heb ze cadeau gekregen (zonder ernaar te vragen) en zou 't anders nooit gekocht hebben. 'K vind het hatelijk om continu die lampen met m'n gsm te controleren. Als uw wifi niet werkt kan je ook niets met de functionaliteit van de lampen.

Ah dus ge kunt die niet meer met de schakelaar aandoen gewoon dan?
Das wel klote.

Carrion

Legacy Member
kay-gell zei:
Ah dus ge kunt die niet meer met de schakelaar aandoen gewoon dan?
Das wel klote.

Uw gewone schakelaars moet je altijd aan laten staan (zodat de lampen stroom krijgen). En met die dimmerschakelaar of met uw gsm zet ge uw lampen aan. Als ge uw gewone schakelaar af en op zet gaat uw lamp ook aan in z'n default mode maar dat is ook maar omslachtig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan