Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whacker

Legacy Member
Of dat hij het weet of niet doet toch weinig ter zake?
Als hij haar vader is moet hij haar erkennen, point final.
Is er nog steeds geen DNA test gebeurd in feite?

FlatSix

Legacy Member
whacker zei:
Of dat hij het weet of niet doet toch weinig ter zake?
Als hij haar vader is moet hij haar erkennen, point final.
Is er nog steeds geen DNA test gebeurd in feite?

De koning heeft nog niet eens DNA afgegeven. Dan nog duurt het een hele tijd eer dat bekend is. Ik zie hem echt nog wel zeggen het niet te doen, en daarmee dan impliciet zeggen dat het wel zo is maar zonder bewijs.

En heel dat gedoe "nee het gaat me enkel om erkenning", madame is rijk, maar wie zegt er nee tegen een paar miljoen? Een dotatie is in elk geval uitgesloten.

Ohm

Legacy Member
Waar komen ineens al die rode spruiten, purperen bloemkolen, zwarte wortels, etc... ineens vandaan?

rsc

Legacy Member
Soeplepel zei:
is het "dat ik gemist wordt" of "dat ik gemist word" ?

Ben normaal goed in grammatica, maar dit deed mij twijfelen omdat ik dacht "ik word gemist", maar op Google zie ik -dt
"ik word, jij wordt, hij wordt"...

''Word ik? Word jij? Wordt hij''?

Zeg aub nooit meer dat je goed bent in grammatica.

Soeplepel

Legacy Member
rsc zei:
"ik word, jij wordt, hij wordt"...

''Word ik? Word jij? Wordt hij''?

Zeg aub nooit meer dat je goed bent in grammatica.

Ik ben massa's goed in grammatica.

whacker

Legacy Member
xTwL- zei:
De koning heeft nog niet eens DNA afgegeven. Dan nog duurt het een hele tijd eer dat bekend is. Ik zie hem echt nog wel zeggen het niet te doen, en daarmee dan impliciet zeggen dat het wel zo is maar zonder bewijs.

En heel dat gedoe "nee het gaat me enkel om erkenning", madame is rijk, maar wie zegt er nee tegen een paar miljoen? Een dotatie is in elk geval uitgesloten.
Mja madam is rijk omdat ze bekend is door dit hele gedoe.
Die haar "kunst" zou m.i. een heel pak minder verkopen als ze niet om de paar maanden in de media kwam met haar verhaal.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Ik ben opgestaan en het is/was fris in huis.
Nu blijkt er foutcode 29 op de vaillant ketel te staan...
reset helpt voor+- 2 min...

Iemand enig idee?(brecht ofzo?)

(Ps. Ik heb al een bericht gestuurd naar de neef van men vriendin, deze werkt voor een install/repair bedrijf van cv/sanitair.)

zarathustra

Legacy Member
Ohm zei:
Waar komen ineens al die rode spruiten, purperen bloemkolen, zwarte wortels, etc... ineens vandaan?

Gewoon varianten die al eeuwen bestaan maar nooit commercieel succesvol waren

Musk

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Ik ben opgestaan en het is/was fris in huis.
Nu blijkt er foutcode 29 op de vaillant ketel te staan...
reset helpt voor+- 2 min...

Iemand enig idee?(brecht ofzo?)

(Ps. Ik heb al een bericht gestuurd naar de neef van men vriendin, deze werkt voor een install/repair bedrijf van cv/sanitair.)

Ik dacht dat dit iets te maken heeft met het uitgaan van de vlam tijdens bedrijf. Iets met uw gastoevoer denk ik?

KBE

Legacy Member
Mensen die technisch tekenaar zijn of mensen kennen die dit doen van beroep ?
Ik zou graag weten dat die personen ook mee werken in de atelier van hout / metaal bv.

Aangezien ik wil veranderen van job en mij omscholen naar dit mocht ik eens intake gesprek doen bij een interim.
Op de vacature stond, omscholing tot technisch tekenaar en klein beetje kennis van autocad (ik veronderstel dat je aan der hand wel ging leren )
Blijkt dat je gewoon moet kunnen lassen en mee werken in de atelier ipv te tekenen. Ale hun uitleg was, je moet ervaring hebben als lasser voor te kunnen tekenen.

Ik ben wel verbaasd dat ze dit vragen eigenlijk voor een tekenaar.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Tonerider zei:

Musk zei:
Ik dacht dat dit iets te maken heeft met het uitgaan van de vlam tijdens bedrijf. Iets met uw gastoevoer denk ik?

Alvast thanks beide.

De link die je post had ik ook al gevonden, maar cru gesteld zegt de link steeds: “bel nen reparateur”(ik heb hem gesmst
emoji23.png
)

Enig idee hoe ik zelf de gastoevoer kan testen?(veilig)

Studeren in een koud huis is niet alles :( en men ochtend douche zal nu ook ni gaan
emoji23.png

Tonerider

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Enig idee hoe ik zelf de gastoevoer kan testen?(veilig)

door dat over te laten aan een hersteller. :p
gas of electriciteit zijn nu toch wel twee dingen waar ge niet moet aan beginnen prutsen als ge er niets van kent, imo

strijkkeiZer?

Legacy Member
Dat vermoede ik al.
Al had ik wel “gevonden” als ge een gasfornuis hebt kunde testen of daar nog gas uitkomt.

Wie weet was er nog zoiets “simpel” heh :D

Verder dan zulke “trukjes” durf ik ook niet gaan, zoals je zegt blijf je er best vanaf als je er niets van kent

utred?

Legacy Member
Dat zijn allemaal leugens van de vakmanlobby. Gewoon met een schroevendraaier beginnen prutsen aan alles dat ietwat kan bewegen. Op den duur zal het wel werken.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Ale, den tech is geweest.
We zouden een volledige nieuwe afvoer vanaf de ketel tot bovenaan het dak moeten laten steken...
Blijkbaar nu ergens een scheurtje waardoor hij uitlaatgassen aanzuigt ipv zuurstof.

Als hij zuurstof meten en dan de ketel aanzetten zakte het zuurstof percentage idd wel enorm =/

Hij schat zo’n 1200€ kosten :(

Pompi

Legacy Member
KBE zei:
Mensen die technisch tekenaar zijn of mensen kennen die dit doen van beroep ?
Ik zou graag weten dat die personen ook mee werken in de atelier van hout / metaal bv.

Aangezien ik wil veranderen van job en mij omscholen naar dit mocht ik eens intake gesprek doen bij een interim.
Op de vacature stond, omscholing tot technisch tekenaar en klein beetje kennis van autocad (ik veronderstel dat je aan der hand wel ging leren )
Blijkt dat je gewoon moet kunnen lassen en mee werken in de atelier ipv te tekenen. Ale hun uitleg was, je moet ervaring hebben als lasser voor te kunnen tekenen.

Ik ben wel verbaasd dat ze dit vragen eigenlijk voor een tekenaar.

De tekenaars Beton/Hout/Metaal die ik ken die komen nooit in het atelier hoor..
Kan me inbeelden dat dat voordelen bied; dat gij geen knooppunten tekent waarvan de lasser denkt "ja da kan ik nie ni me mijn baguette zenne" maar een verplichting is het zeker niet.

Carrion

Legacy Member
Op m'n vorig werk (metaal) kwamen de tekenaars ook nooit in de atelier behalve voor eventuele opvolging.

Avilowca

Legacy Member
Weet iemand waarom diesel plots zo veel duurder is als benzine? Tot voor kort waren de twee gelijk in prijs zoals dat ook werd voorzien door de verhoging van de accijnzen.

Maar sinds 10 dagen is diesel soms tot 15cent per liter duurder?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan