Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bubba

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Zo een website hangt ook extreem ervan af hoe '' slecht '' je ziet, als dat bv -2 ofzo is allemaal geen probleem en zal je wel een montuur + glazen opleveren voor 50 euro, maar van het moment dat je op -6 of erger zit en die glazen moeten dubbel verdund worden of je zit met visbokalen en heel die zever heb je daar toch geen bril voor 40 euro want al die behandelingen op glazen is ook extra werk dus extra kost. idem met bv multifocale glazen, dan zie ik op die website meteen al prijzen vanaf 139 euro.

Maar als je zicht niet heel slecht is en je moet gewoon standaard glazen zonder een hoop behandelingen dan zal je daar wel een bril hebben voor 40-50 euro.

Als je inderdaad naar multifocaal gaat enzo dan zal de prijs ook verhogen, maar dat is bij opticien/pearle/hand anders/... toch ook zo?

Tailball

Legacy Member
Gray zei:
Ik weet niet hoe oud je juist bent, waarschijnlijk ga je nog naar school?
Maar ik heb al redelijk wat gezien in mijn leven... mensen die hun hele leven hard gewerkt en geinvesteerd hebben in hun huis en dan opeens "nieuwe buren" krijgen met een hele dierentuin en 0 respect voor de andere buren. (en dan heb ik het niet over iets banaals als een kat die in de tuin rondloopt, maar ernstige lawaaihinder (ook snachts))

resultaat: zware gezondsheidsklachten, 1lid van het gezin is er zelf volledig onderdoor gegaan, advocaat, gerechtskosten....

maar uiteindelijk blijven de buren foert zeggen, politie, gemeente willen niet mee en het gerecht al niet veel beter.

er komt geen oplossing uit de bus.. en uiteindelijk zijn ze moeten verhuizen wat uiteindelijk nog vele 10.000'den euros erbovenop heeft gekost. (en ze hadden het al niet breed)
dus JA, als je met de rug tegen de muur wordt gezet is dat een oplossing die te overwegen is, uitermate jammer voor de dieren maar het is een oplossing en een veel goedkopere dan verplicht moeten verhuizen of er zelf aan onderdoor gaan.

Wat heeft mijn leeftijd er mee te maken dat gij een onschuldig dier wilt vergiftigen?
Ik studeer al 10 jaar niet meer en woon ook op "de boerenbuiten".
Met zo'n repliek blijf ik bij mijn standpunt: achterlijk. Hier mag ik gerust een infra voor krijgen.

bassie82

Legacy Member
Gray zei:
Ik weet niet hoe oud je juist bent, waarschijnlijk ga je nog naar school?
Maar ik heb al redelijk wat gezien in mijn leven... mensen die hun hele leven hard gewerkt en geinvesteerd hebben in hun huis en dan opeens "nieuwe buren" krijgen met een hele dierentuin en 0 respect voor de andere buren. (en dan heb ik het niet over iets banaals als een kat die in de tuin rondloopt, maar ernstige lawaaihinder (ook snachts))

resultaat: zware gezondsheidsklachten, 1lid van het gezin is er zelf volledig onderdoor gegaan, advocaat, gerechtskosten....

maar uiteindelijk blijven de buren foert zeggen, politie, gemeente willen niet mee en het gerecht al niet veel beter.

er komt geen oplossing uit de bus.. en uiteindelijk zijn ze moeten verhuizen wat uiteindelijk nog vele 10.000'den euros erbovenop heeft gekost. (en ze hadden het al niet breed)
dus JA, als je met de rug tegen de muur wordt gezet is dat een oplossing die te overwegen is, uitermate jammer voor de dieren maar het is een oplossing en een veel goedkopere dan verplicht moeten verhuizen of er zelf aan onderdoor gaan.

dan zou je ook moeten weten dat ze nooit plots koeien in een tuin gaan zetten in een woonwijk ;)

Sylverscythe

Legacy Member
Gray zei:
Ik weet niet hoe oud je juist bent, waarschijnlijk ga je nog naar school?
Maar ik heb al redelijk wat gezien in mijn leven... mensen die hun hele leven hard gewerkt en geinvesteerd hebben in hun huis en dan opeens "nieuwe buren" krijgen met een hele dierentuin en 0 respect voor de andere buren. (en dan heb ik het niet over iets banaals als een kat die in de tuin rondloopt, maar ernstige lawaaihinder (ook snachts))

resultaat: zware gezondsheidsklachten, 1lid van het gezin is er zelf volledig onderdoor gegaan, advocaat, gerechtskosten....

maar uiteindelijk blijven de buren foert zeggen, politie, gemeente willen niet mee en het gerecht al niet veel beter.

er komt geen oplossing uit de bus.. en uiteindelijk zijn ze moeten verhuizen wat uiteindelijk nog vele 10.000'den euros erbovenop heeft gekost. (en ze hadden het al niet breed)
dus JA, als je met de rug tegen de muur wordt gezet is dat een oplossing die te overwegen is, uitermate jammer voor de dieren maar het is een oplossing en een veel goedkopere dan verplicht moeten verhuizen of er zelf aan onderdoor gaan.

Vind ik toch maar scheef. Als je niet bereid bent koeien te vergiftigen omdat ze "overlast" veroorzaken (gebaseerd op de TS zijn posts zijn die aanhalingstekens op hun plaats) ben je jong en naïef ofzo?

Dat jij eens een straf geval hebt meegemaakt wil niet zeggen dat die raad bij de eerste de beste thread moet worden bovengehaald, want ik denk toch echt wel dat er meer dieren worden vergiftigd omdat bepaalde mensen kleinzerig en verzuurd zijn, in plaats van omdat ze mentaal eronderdoor gaan na zware overlast.

sneax

Legacy Member
kay-gell zei:
Ik woon tegenover een kerkhof, zalig rustig. Kijk wel vanuit mijn keuken/eetkamer, living en slaapkamer daar binnen. Was wel ff wennen :lol:

Mijn metje zaliger, meter Titin, die zat voor haar laatste jaren in een rusthuis. Naast het rusthuis was het kerkhof, er was wel een haag maar in de herfst schoot er van die haag niet veel over dus dan zat meter Titin hele dagen op de grafzerken te zien. En we maakten dan mopjes "ja meter Titin, tis al da gemakkelijk is hé, gewoon door't venster, recht de put in!". Ze kon er een beetje mee lachen :)

Powerwing

Legacy Member
Ik word sinds een week bijna elke dag gebeld door meerdere vaste nummers uit de omgeving Brussel (02), op m'n GSM én m'n vaste lijn.
Op m'n GSM tijdens het werk, maar staat altijd op stil dus ik hoor het niet. Deze week 's avonds 2 keer op m'n vaste lijn, maar ik stond net in de keuken, de eerste keer te laat, de tweede keer bij het opnemen na ongeveer 7 beltonen bleef het stil aan de andere kant van de lijn. Nooit een bericht op de voicemail (zo belangrijk zal het dus wel niet zijn...).
Heb via Google geprobeerd de nummers te achterhalen maar op elke site waar je 'omgekeerd' kan zoeken, krijg ik de melding dat de nummers onbekend zijn.

Weet er iemand eventueel nog een manier om een nummer te achterhalen, bvb. een welbepaalde site?
Tenzij het een privénummer is...

Edit : heb me daarnet ingeschreven op dncm.be, duurt blijkbaar 5 dagen vooraleer je nummer op de lijst komt te staan. Als 't effectief voor reclamedoeleinden is, zou 't moeten stoppen dan. Zoniet, dan beter een melding bij de politie doen, zeker?

Klets

Legacy Member
Ik begrijp iedereen die hier op reageert "Had je maar niet naast een weilandschap moeten gaan wonen met koeien op".

Even ter verduidelijking:
De wei was er eerst, en de koeien waarschijnlijk ook, hoewel er al veel beestjes in de wei achter ons hebben gestaan.
Nu, wij/onze buren, hebben een vrij diepe tuin met een omheining rond. Tot vorig jaar ervaarden wij absoluut geen probleem met de dieren die op het weilandschap stonden. Natuurlijk hoorde je ze, maar het veroorzaakte absoluut geen overlast.

Echter vorig jaar, hebben mijn 'lastige' buren het weilandschap geërfd, nadien hebben zij ervoor gekozen om hun omheining tegen de kant van het weilandschap af te breken en zo dus hun weilandschap 'uit te breiden' tot midden hun tuin. Toen ze did deden, stonden er nog wat paarden op maar deze vormden absoluut geen probleem. Sinds kort zijn er dus koeien op hun weilandschap gezet en komen deze tot, inderdaad, het midden van hun tuin en aldus dichter bij onze woning.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat het ligt aan het feit de buren pas 's namiddags wakker worden en dan pas hun koeien eten geven. Hoewel ik het toch impressionant vind dat zij überhaupt kunnen slapen tot in de namiddag. En dan nog de onbegrijpelijke dagen dat ze 's avonds ook loeien?

Ik heb hier alvast super tips gekregen en zal hier ook mee aan de slag gaan!

Hartelijk bedankt!

Anoniem13

Legacy Member
Powerwing zei:
Onbekend nummer...
Het was een poging waard.

9/10 kans dat het een Indiër is van de lokale Microsoftafdeling om te vertellen dat je met een virus zit en dat zij je problemen kunnen oplossen. Ze bellen dan gewoon vanaf een vals, zogezegd lokaal telefoonnummer en de politie gaat daar niks tegen doen. Er worden meerdere nummers tegelijk opgebeld en als jij dan wat later opneemt, dan is hij/zij al in gesprek met een ander slachtoffer. Opnemen en wat met hun voeten spelen, ze verwijderen je telefoonnummer dan wel.

Powerwing

Legacy Member
paradijsappel zei:
9/10 kans dat het een Indiër is van de lokale Microsoftafdeling om te vertellen dat je met een virus zit en dat zij je problemen kunnen oplossen.....
Opnemen en wat met hun voeten spelen, ze verwijderen je telefoonnummer dan wel.

Ik werk op Mac, dat wordt lachen :D

Noscoped420

Legacy Member
Bubba zei:
Als je inderdaad naar multifocaal gaat enzo dan zal de prijs ook verhogen, maar dat is bij opticien/pearle/hand anders/... toch ook zo?

Uiteraard, wou gewoon even aanhalen dat de prijs op die site ook afhangt van de sterkte en behandeling van de glazen, iets als -6 of erger moet al dubbel verdund worden etc of je glazen zijn zo dik als je duim, dan zal de bril ook al geen 40 euro meer zijn.

Multifocaal heb ik gelukkig niet nodig, bij hans Anders etc heb je trouwens geregelde deals zodat glazen een fixed prijs hebben, en ontspiegeling etc is normaal zowiezo gratis.

DSK

Legacy Member
Meestal probeer ik met het nummer gewoon in Google in te typen.
Anders kan je 1207.be ook eens proberen, werkt soms wel.

Googke

Legacy Member
Misschien wat raar om te vragen, maar bon. M'n moeder en haar broers en zussen hebben het huis te koop gezet na het overlijden van m'n opa. Er zijn echter aanbiedingen geweest van allochtonen en vooral m'n moeder wil het niet aan hun verkopen.

Hier in de buurt zijn veel huizen gekocht of gehuurd waar allochtonen in wonen en het wordt erbarmelijk slecht onderhouden. Nette typische Vlzamse verkavelingen worden opeens voortuinen vol onkruid, rommel en eeuwig buitenhangende was, dat soort beelden.

Gezien m'n moeder altijd haar passeert is de emotionele binding groot met haar ouderlijke huis.

Tuurlijk is dit discriminatie, maar welke geldige redenen kan m'n aanhalen om iets niet te verkopen?

Remake

Legacy Member
Googke zei:
Misschien wat raar om te vragen, maar bon. M'n moeder en haar broers en zussen hebben het huis te koop gezet na het overlijden van m'n opa. Er zijn echter aanbiedingen geweest van allochtonen en vooral m'n moeder wil het niet aan hun verkopen.

Hier in de buurt zijn veel huizen gekocht of gehuurd waar allochtonen in wonen en het wordt erbarmelijk slecht onderhouden. Nette typische Vlzamse verkavelingen worden opeens voortuinen vol onkruid, rommel en eeuwig buitenhangende was, dat soort beelden.

Gezien m'n moeder altijd haar passeert is de emotionele binding groot met haar ouderlijke huis.

Tuurlijk is dit discriminatie, maar welke geldige redenen kan m'n aanhalen om iets niet te verkopen?

Geldige reden? Er lijkt me geen verkoopplicht te zijn, dus hoef je ook geen reden aan te geven.

Soeplepel

Legacy Member
Googke zei:
Misschien wat raar om te vragen, maar bon. M'n moeder en haar broers en zussen hebben het huis te koop gezet na het overlijden van m'n opa. Er zijn echter aanbiedingen geweest van allochtonen en vooral m'n moeder wil het niet aan hun verkopen.

Hier in de buurt zijn veel huizen gekocht of gehuurd waar allochtonen in wonen en het wordt erbarmelijk slecht onderhouden. Nette typische Vlzamse verkavelingen worden opeens voortuinen vol onkruid, rommel en eeuwig buitenhangende was, dat soort beelden.

Gezien m'n moeder altijd haar passeert is de emotionele binding groot met haar ouderlijke huis.

Tuurlijk is dit discriminatie, maar welke geldige redenen kan m'n aanhalen om iets niet te verkopen?

Bieden ze onder de vraagprijs? Anders kan dat een geldig excuus zijn

Googke

Legacy Member
Soeplepel zei:
Bieden ze onder de vraagprijs? Anders kan dat een geldig excuus zijn

Dat is al voorgevallen of dat ze het gewenste bedrag bieden. Ze zeggen dan dat ze gaan overleggen (zijn met 7 ) en uiteraard laten ze niks meer weten. Als er controles zijn weet ik niet hoelang ze dit kunnen volhouden.

hydrotherion

Legacy Member
Waelvis zei:
Kga niet iedereen quoten, maar alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb de bril sinds afgelopen donderdag in m'n bezit. (Het is een Emporio Armani).

M'n huidige zonnebrillen zijn er van 5 a 10€ van AliExpress. Dus een zonnebril op sterkte zal me wel wat kosten aangezien ik een montuur zal moeten aankopen. Kheb al eens rondgekeken in de optiek waar ik m'n bril van heb, en de zonnebrillen die daar hangen die mij bevallen zijn er van minstens 250€.
Al eens bij Ace and Tate gaan zien? Online shop maar ze hebben ook een winkel in Antwerpen en Gent als je hun brillen wilt bekijken in RL.

https://www.aceandtate.com/be/men-sunglasses

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

Stimpy

Legacy Member
sneax zei:
Mijn metje zaliger, meter Titin, die zat voor haar laatste jaren in een rusthuis. Naast het rusthuis was het kerkhof, er was wel een haag maar in de herfst schoot er van die haag niet veel over dus dan zat meter Titin hele dagen op de grafzerken te zien. En we maakten dan mopjes "ja meter Titin, tis al da gemakkelijk is hé, gewoon door't venster, recht de put in!". Ze kon er een beetje mee lachen :)

hehe



:unsure:

kay-gell

Legacy Member
Ik moet binnenkort tot achter Keulen ergens rijden.
Hoe kan ik zeker zijn op welke stukken autobahn ik onbeperkt hard mag rijden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan