Archief - Center Parcs in Lommel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

clubje

Legacy Member
Hallo,

dit jaar wouden we met onze vriendengroep (gemiddelde leeftijd: 18) eens samen op reis gaan. Omdat het onze eerste keer is, wouden we het rustig aandoen en in het binnenland blijven. Als het goed gaat kunnen we volgend jaar uitkijken naar een iets verdere reis.

We kozen voor Center Parcs in Lommel, 5 dagen. Klinkt misschien saai, maar nogmaals: we wouden het niet te ver zoeken voor de eerste keer.

Mijn vraag nu: wat is er te doen in Lommel en omstreken? Natuurlijk heb je de 'activiteiten' zelf in Center Parcs (kun je daar uitgaan 's avonds?).
Maar wat is er te doen in omgeving? Ligt Center Parcs ver weg van het centrum? Kun je 'uitgaan' in Lommel, tijdens de week? Zijn er leuke mountainbike parcours?

Graag wat tips van mensen die er al geweest zijn of die er wonen.

alvast merci!

grtz

GaMe®

Legacy Member
Stancke zei:
Maasmechelen Village?

Dunno ofdat daar bijligt ofniet:s
Ik denk ni da da interessant is voor 18 jarige jongens hoor :p
Dat zijn gewoon winkels van merkkledij enzo.. En een cinema :unsure:

the boogyman

Legacy Member
Uitgaan? :p Maak een kampvuurke,enkele bakskes drank en nodig wa mensen uit die ge daar leert kennen=> fun verzekerd! :woohoo:

clubje

Legacy Member
the boogyman zei:
Uitgaan? :p Maak een kampvuurke,enkele bakskes drank en nodig wa mensen uit die ge daar leert kennen=> fun verzekerd! :woohoo:

Naar het schijnt zijn ze streng in Center Parcs, en mag je geen lawaai maken na 10 u?

Hannibal

Legacy Member
Wij gingen/gaan ook altijd naar Centerparcs. Het probleem met Centerparcs is dat het meestal redelijk afgelegen ligt tov van het stads centrum. Op het domein zelf is ook wel iets te doen: bowlen, cafeeke etc...

Wij bleven gewoon in ons chaletje om ons daar "licht" te begaaien ;).

Anyway als je op vakantie wilt om uit te gaan moet je niet naar centerparcs gaan.

R-evolution™'

Legacy Member
Ik woon er vlakbij .
Centerparks lommel is de slechtste die ik ooit gezien heb .
In lommel is er door de week geen ruk te doen imo int weekend soms wel .
Beter erges anders gaan .
Erperheide bv in peer is niet zover van lommel is veel interesanter

demon326

Legacy Member
R-evolution™' zei:
Ik woon er vlakbij .
Centerparks lommel is de slechtste die ik ooit gezien heb .
In lommel is er door de week geen ruk te doen imo int weekend soms wel .
Beter erges anders gaan .
Erperheide bv in peer is niet zover van lommel is veel interesanter

idd de vossemeren is redenlijk saai tegenover erperheide in peer:)

in peer is toch wel wat meer te beleven zoals regelmatig shows in die indoor speeltuin(baluba of iets)

e.House

Legacy Member
Ge kunt de Achelse kluis bezoeken, en daar Achelse trappist drinken

Postiljon(cafe) in Lommel is wel bekend, ge hebt daar ook cinema in Lommel

ge kunt ook de dommel gaan afvaren in Neerpelt(10km verder)

e.House

Legacy Member
Vossemeren ligt kort bij centrum, het ligt in bosrijk gebied maar ge moet 1straat uit en dan komde op de Gestelstedijk een lange straat die naar het centrum leidt, Vossemeren ligt ook naast het kanaal, als ge daar langs fietst zijde rap in Overpelt,Neerpelt en Achel

en mountainbiken kunde daar volgens mijn in de bossen wel goed, kweet dat oooit met mijn neef daar in de buurt ben gaan mountainbiken maar hij is van Lommel

chosen1

Legacy Member
aangezien in in Mol woon, naast Lommel dus zou ik zeggen: rij naar mol naar de Corbiestraat! das de café-straat en daar zijn goeie cafés genoeg! ge kunt eventueel gaan karten in Mol, naart zilvermeer gaan in Mol, surfen in Mol, naar Sun Parks gaan in Mol, ...

Babs

Legacy Member
clubje zei:
Mijn vraag nu: wat is er te doen in Lommel en omstreken?

Mijn lief :cool:

Centerparcs is wel leuk, ma ik zou er geen 5 dagen kunnen zitten. Er is weinig te doen, dus de meeste pret moet je zelf met uw maten maken.

Wij gaan daar af en toe es gaan zwemmen, maar da is het ook :)

In Lommel zelf is het beste van naart dorp te gaan. Daar ebde redelijk wa cafékes en zoals gezegd de postiljon wa wel is leuk is om weg te gaan :music:
Enja, cinema ook, maar me zon weer ... :wtf:

Tah_b00nz0r

Legacy Member
in lommel kunt ge int weekend gerust uwe trek vinden (gewone cafekes, danscafé enz) nu ist elke week ook lommel leeft (artiesten komen der optreden enz)

verder ja... tis moeilijk om te zegge wa ge kunt bezoeke... lommel is vooral natuur (sahara is wel is leuk om te wandele enz of savonds kampvuurke :p) fietsen kunde er vele doen (kanaaldijk enz naar mol, neerpelt, overpelt enz) mountainbike ga der ook vree goed...

als ge voor groove/electro toestanden muziek zijt, moete de shaft ook ne keer uitchecke int weekend :p wel pas na 3u aankome, vantevore is der gen kat te zien :p

centerparcs ligt trouwens een 3tal km vant dorp af. handig te doen met de fiets want tis idd altijd recht door :p

Bubba

Legacy Member
clubje zei:
Hallo,

dit jaar wouden we met onze vriendengroep (gemiddelde leeftijd: 18) eens samen op reis gaan. Omdat het onze eerste keer is, wouden we het rustig aandoen en in het binnenland blijven. Als het goed gaat kunnen we volgend jaar uitkijken naar een iets verdere reis.

We kozen voor Center Parcs in Lommel, 5 dagen. Klinkt misschien saai, maar nogmaals: we wouden het niet te ver zoeken voor de eerste keer.

Mijn vraag nu: wat is er te doen in Lommel en omstreken? Natuurlijk heb je de 'activiteiten' zelf in Center Parcs (kun je daar uitgaan 's avonds?).
Maar wat is er te doen in omgeving? Ligt Center Parcs ver weg van het centrum? Kun je 'uitgaan' in Lommel, tijdens de week? Zijn er leuke mountainbike parcours?

Graag wat tips van mensen die er al geweest zijn of die er wonen.

alvast merci!

grtz

Dit is dus een ideale vraag voor een lommelaar zoals ik in hart en nieren. :D

Center parks ligt toch wel een aantal kilometers van het centrum dus misschien best een fiets huren als ge naar het centrum gaat.

In het centrum heb je meer dan genoeg gelegenheid om uit te gaan.

Utopolis lommel heeft een ruim aanbod aan de laatste nieuwe films. :)

Hou je niet van discotheek en wil je liever ergens rustig zitten om te drinken, plaatsjes genoeg. Heel het centrum zit vol.

Wil je echt uitgaan, Place To Be is waar je heen moet. Er zijn ook verschillende dans café's in de buurt. Postiljon is vaak techno en dergelijke maar 100 m verder is er bijvoorbeeld " 't salon" waar R&B en consoorten de plak zwaait.

Over de moutainbike paden moet je je geen zorgen maken, lommel en limburg in het algemeen heeft een héél uitgebreid fietsnetwerk.

nTFs

Legacy Member
En als je je verveelt kan je nog altijd gaan vissen aan het kanaal dat er vlakbij ligt.

exploder

Legacy Member
Om 1u sluit het centrum daar, er is daar wel een disko + karaoke, soms is er sfeer, soms niet (da's vanboven met de pooltafels en bar in het centrum zelf, waar de ingang is voor het zwembad enzo)

Na die disko gaje gewoon met je vrienden naar een ander huisje, of nodig je mensen uit en bouw je thuis een feestje (hebben wij gedaan)

Maak wel dat je dan al in het huisje zit en niet buiten op straat zit te roepen (nachtwakers komen anders klagen)

Toeriest

Legacy Member
Nog een vraagske over centerparcs,
hoeveel kost da om zo ne fiets te huren?
En kunt ge der mountainbikes huren zoja, kunt ge der wa mountainbike ;p

InSaNe_CLowN

Legacy Member
Toeriest zei:
Nog een vraagske over centerparcs,
hoeveel kost da om zo ne fiets te huren?
En kunt ge der mountainbikes huren zoja, kunt ge der wa mountainbike ;p
jup het parkoer van dessel komt daar in de buurt , niet ?
( kijk eens op http://www.mountainbike.be/vasteroutes/antwerpen/dessel.php
In lommel zelf zijn er ook veel mtb-toertochten , mischien net wanneer je daar bent. ( let wel op deze vertrekken tot 10u smorgens dus ... )

Toeriest

Legacy Member
maar wat zal de huurprijs zijn van zo'n mountainbike of fiets?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan