Archief - zoek aanrader dvd brander

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
Ik zoek dus een DVD Brander :)


Liefst beste snelheid atm (16x dacht ik) en dual layer

Maar vooral compatibel met "bijna" alle schijfjes. heb sony gehad en tja die is zo goe als met niets compatibel.
Heb ook lite-on en die is tot nu toe met alles compatibel maar is 8x wil snellere dus tja


wat kunnen julie me aanraden?


Merk/model/prijs


dus een degelijke brander die heel goed compatibel is mlet de meeste schijfjes.

Sergeant_bob

Legacy Member
NEC 4550 vind ik een hele goeie :)
ik zou eens 16x willen proberen maar ik heb geen schijfjes die het ondersteunen :)

enZiiime

Legacy Member
nja me neither maarja das over tijdje pas :) maarja das zoals nu nog ne 4x kope :D als ge iets nieuw koopt liever inees iets da wa langer meekan, heb indeed al veel gehoord over NEC dat die toch bij de "beste" en het meeste ondersteunen etc... maarja ff wachten op iedereen z'n mening

en dan als ik paar verschillende tegekom ofz ff wa reviews zoeken ;)

Davion

Legacy Member
- Alstublieft, leer eens ff de bladzijden bekijken, vraag word elke week 5x gesteld.

De beste: BenQ DW-1640, anders de NEC ND4550 ;)

enZiiime

Legacy Member
eh wa 46€ voor die BenQ DW-1640 :/ zo cheap? en toch zo goe?

enZiiime

Legacy Member
lees juist:

The BenQ DW-1640 has been voted as the most popular DVD burner at the moment. This DVD burner seems to be the biggest succesor for BenQ ever and is also sold by other brand names such as Sony, which usually uses Lite-On drives.

The second most popular drive is the NEC ND-3540 which means that NEC did it again and created a drive with a great balance in price and performance. Also Plextor has done a great job with its PX-716, altough Plextor drives are usually a bit more expensive the company managed to be voted at the third place by our visitors.


Dus kgaan die BenQ kopen, heb altijd veel goed gehoord van NEC maar nu ik dit lees van BenQ ga ik die wel kopen, hopelijk werkt hij met tja heb altijd platinum gebruikt, maar allemaal fouten laatste tijd en vaak pakken die je op 4x moet branden, dus zit atm met sony dvdrtjes :P... ach kzal zien wnr ik die benq heb gekocht.

Mss nog iemand merk van lege DVDRtjes aan te raden :)?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Die BenQ is intern identiek aan een Plextor PX-740A, enkel de firmware in de BenQ is stukken beter.
Goede prijs voor een zeer goede DVD-writer..

enZiiime

Legacy Member
ik koop daar alles, maar heb platinums gehad die rete slecht zijn en was vroeger goed :(((

nu atm bezig met sony dvd+r 8x

Davion

Legacy Member
De BenQ is toch nog iets beter en de TS heeft al gezegd dat hij die gaat kopen

CobraX

Legacy Member
BenQ DW-1640 of de NEC ND-3540 (de 4550 en de 3550 zijn slechte scanners en dan bedoel ik disc quality scan in nero). Als ge voor die BenQ gaat wel opletten dat ge de retail versie neemt want retail versie heeft meer en andere firmware updates dan de bulk versie (zie BenQ site). Ikzelf heb zeer recentelijk nog voor de keuze gestaan en ik ben voor de NEC 3540 gegaan. Heb er nog geen moment spijt van. Er zit een hele community achter de NEC schrijvers en een paar mensen maken er onofficiële firmwares voor die dingen toevoegen (bvb booktype voor alle + media veranderbaar, bepaalde media die tegen 4x te branden valt, kan je nu ineens tegen 8x branden, regiovrij maken van de drive enzo verder).

Voor meer info check dit forum want hier zitten de experts ;).

CobraX

Legacy Member
Davion zei:
Een bulk drive valt ook te flashen zenne..

Dat weet ik wel, maar voor de bulk versie zijn er veel minder firmwares uitgebracht en de retail versie heeft betere firmwares dan de bulk versie.

Davion

Legacy Member
Das dezelfde firmware, en bij mijn weten kunde op een bulk drive een retail firmware plaatsen en vice versa, daar de drives toch hetzelfde zijn.

eniac

Legacy Member
CobraX zei:
BenQ DW-1640 of de NEC ND-3540 (de 4550 en de 3550 zijn slechte scanners en dan bedoel ik disc quality scan in nero). Als ge voor die BenQ gaat wel opletten dat ge de retail versie neemt want retail versie heeft meer en andere firmware updates dan de bulk versie (zie BenQ site).

Ik heb de bulk, die komt gewoon met de (uitmuntende) BSLB firmware en zonder problemen te flashen naar BSMB, BSNB en de nieuwste BSOB.

Er zit een hele community achter de NEC schrijvers

Idem BenQ, + Philips, Plextor en Pioneer gebruiken BenQ loopwerken.

(bvb booktype voor alle + media veranderbaar

Gaat met standaard BenQ firmware, zonder ook maar iets van third-party firmware te moeten flashen. Messy van NEC dat ze het er zelf standaard nog niet insteken.

bepaalde media die tegen 4x te branden valt, kan je nu ineens tegen 8x branden

BenQ heeft zelf een mooi tooltje waarin je allerlei settings kan veranderen. Zo ook OverSpeed aan- of uitzetten (wat doet wat jij hier beschrijft).

Het goede aan mijn BenQ ten opzichte van mijn NEC is dat je gewoon geen nood meer hebt aan gehackte firmware om overspeed, booktype setting of riplock removal te bekomen: de drive is gewoon al perfect zoals hij uitkomt...

CobraX

Legacy Member
eniac zei:
Ik heb de bulk, die komt gewoon met de (uitmuntende) BSLB firmware en zonder problemen te flashen naar BSMB, BSNB en de nieuwste BSOB.

Gek op de site staan aparte firmwares voor de bulk en de retail versie. Dan vraag ik mij af wat het nut daarvan is.

eniac zei:
Gaat met standaard BenQ firmware, zonder ook maar iets van t[hird-party firmware te moeten flashen. Messy van NEC dat ze het er zelf standaard nog niet insteken.

Weet ik ;).

eniac zei:
BenQ heeft zelf een mooi tooltje waarin je allerlei settings kan veranderen. Zo ook OverSpeed aan- of uitzetten (wat doet wat jij hier beschrijft).

Again wist ik ook al (QSuite). Als ik iets koop, heb ik eerst altijd verschillende reviews gelezen dus ik weet perfect wat die BenQ heeft en kan ;).

eniac zei:
Het goede aan mijn BenQ ten opzichte van mijn NEC is dat je gewoon geen nood meer hebt aan gehackte firmware om overspeed, booktype setting of riplock removal te bekomen: de drive is gewoon al perfect zoals hij uitkomt...

Perfect is geen enkele drive. Hij is goed in het lezen van bekraste CDs / DVDs (goede error correction), vrij goed in het kopiëren van beveiligde media. Kwa DVD brandkwaliteit is hij ongeveer hetzelfde als een NEC, maar kwa CD brandkwaliteit ligt hij achter op NEC (althans dat heb ik kunnen opmaken uit de vele posts op cdfreaks). En als ik het mij goed herinner kan hij ook geen C2 errors lezen (feature is niet aanwezig).

enZiiime

Legacy Member
Ehm... ik kan nimeer volge of ik goed ga doen met die BenQ te kopen :P en tja ben noob dus hoe kan ik weten of ik de Bulk heb of niet, en ehm sja wa ist verschil eigelijk buiten die fm's?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan