Archief - Welke pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vince23

Legacy Member
Hey mensen,

los van het vorige thread, hier even een vraag.

Welke pc is volgens jullie de beste:
-Acer Aspire M1930 Azerty - Computerstore.be
-http://www.computerstore.be/product/151099/hp-pavilion-p6-2010be-azerty.html

De eerste heeft intel core i3, en harde schijf 1TB, maar 5200rpm. En die is 499.
De tweede heeft intel core i5,en harde schijf 1TB, maar 7200 rpm. En die is 599.
Groot verschil is het dus niet, want videokaart zijn hetzelfde, en geheugen ook.

Nu, nog een vraag is:
- Die AMD Radeon HD 6450. Met wat is die gelijkwaardig tegenover Nvidia?

En de reden waarom ik een al gemaakte computer wil kopen is:
-Ik kan nooit mijn ouders overtuigen om een pc zelf samen te stellen.

MVG

PS: Dus niet gaan zeggen: je kan beter een pc samenstellen. Die optie is NIET mogelijk. Dus aub gewoon antwoorden.

Vedet!

Legacy Member
Laat uw ouders dit forum eens lezen. misschien dat ze dan bijdraaien.

FlameDB

Legacy Member
laat de computer winkel u pc samenstellen, dat is ook een samengestelde pc! Maar installeer windows gewoon zelf, dat kun je toch wel?

En je zei zelf al dat je gratis aan een harde schijf kunt geraken.

beide pc's zijn crap

vince23

Legacy Member
Ik zal het nog eens vragen. In elke geval, ik heb nu zelf wat zoekwerk vericht, de AMD radeon HD 6450 is veel te zwak om mw3 of dergelijke games te spelen.
En als ik nu deze pc: -HP G5430be Azerty - Computerstore.be daarbij zou ik dan een videokaart kopen, maar welke? mijn budget is
75~100 euro. Ik zou graag met mijn videokaart mw3 enzo kunnen spelen. Ikzelf heb er al 2 opt oog:
-http://uk.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gts-450
-http://uk.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-440-channel
Alleen de prijs is niet zo duidelijk. De GTS 450 haalt bij black ops en mw2 60fps, met alles op high en alles aan.
Als je dan zit, is de GT 440 ongeveer de helft, is dan 30fps goed? Of zal ik dan het dan op medium moeten spelen? En is het prijsverschil het waard om eerder de GTS 450 te kopen dan GT 440, of is het niet een megagroot verschil?

edit: Aan de hand van een youtube filmpje denk ik dat de GT 440 genoeg met zijn. Hij had 60fps bij black ops zonder fraps. Maakt het verschil dat hij een intel core i5 heeft en ik i3? Want ik gebruik bij black ops maar 50% van de processor, zal ik dan ook 60 fps halen?

verreckie

Legacy Member
Als je zo'n merk pc koopt, en je doet hem open, dan verlies je al meteen je garantie, wat zeker niet interessant is.

Tweede punt, die pc's zijn veel te duur voor wat ze zijn.
Volg je de raad op van Da_GoDoFuNReaL zul je niet alleen heel wat geld besparen, maar ook nog veel meer prestaties hebben.

Een nog mogelijk nadeel is de voeding die erin zit. Meestal zijn dat maar zeer basic voedingen die niet veel aankunnen.
Als je systeem ergens eens wat power nodig heeft, en je voeding begeeft het, is er kans dat heel je systeem kapot is.

vince23

Legacy Member
Ok, ik zal het nog is vragen aan men ouders.

Is deze setup dan goed?
case: coolermaster elite 430 zwart zonder voeding
CPU: Intel core i3 2100 Dual core 3.1 Ghz 3MB socket 1155
Moederbord: ASRock 970 Extreme3 socket AM3+
Memory: Kingston 4GB DDR3 1333Mhz CL9
grafische kaart: Nvidia GeForce GTX 550 Ti 1GB DDR5 PCI-express
optical drive: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual layer zwart SATA

Totaal: 431 euro.

De bijhorende vragen:
-Heb ik een voeding nodig?
-Is de grafische kaart goed voor mw3 en zo'n spellen?
-is de optical drive lezer en brander?
-Kan ik hier speakers of een koptelefoon op aansluiten?
-Is de CPU goed?

alilsneaky

Legacy Member
-Natuurlijk heb je een voeding nodig.
-Die graka valt wel mee afhankelijk van hoeveel ze kost (minder als 100 euro?)
-Is een brander ja
-duh
-valt mee, voor een beetje opleg heb je een phenom II 955 BE die toch wel beter is en die je later makkelijk zelf kunt overclocken

Hier moet je wel nog windows bijkopen, en als de winkel ze ineen moet zetten gaat t u ook nog 50 euro ofzo extra kosten.

Alternatief :
Power4Pc - OEM Power4Pc Black Gaming PC (P4PBLGPC11)

Die hebben lage prijzen en hun zelf ineengezette pc's zijn altijd toffe set ups.
Aangezien hier wel een hdd bij zit (en een voeding natuurlijk), en hij al ineen steekt, en hij een betere cpu heeft EN een betere gpu is dit toch veel meer waar voor uw geld.

Weet niet van welke winkel jij die set up linkt maar 430 euro voor dat zonder hdd of voeding is duur.

Als het iets meer mag kosten : Power4Pc - OEM Power4Pc Core Gaming PC (P4PCGPC11)
(veel betere cpu en 20 percent snellere GPU)
Hier moet natuurlijk ook nog windows bij gekocht worden.

edit: aangezien hij al ineen steekt zullen je ouders ook wel tevreden zijn veronderstel ik?
Die 2 pcs zijn niet anders dan een van HP of DELL (garantie etc), alleen mag je deze 2 wel open doen , zijn de onderdelen logischer en beter en kost hij veel minder.

phate_13

Legacy Member
Al heb je nu een intel processor op een AMD moederbord : Dat gaat niet werken...

verreckie

Legacy Member
vince23 zei:
Ok, ik zal het nog is vragen aan men ouders.

Is deze setup dan goed?
case: coolermaster elite 430 zwart zonder voeding
CPU: Intel core i3 2100 Dual core 3.1 Ghz 3MB socket 1155
Moederbord: ASRock 970 Extreme3 socket AM3+
Memory: Kingston 4GB DDR3 1333Mhz CL9
grafische kaart: Nvidia GeForce GTX 550 Ti 1GB DDR5 PCI-express
optical drive: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual layer zwart SATA

Totaal: 431 euro.

De bijhorende vragen:
-Heb ik een voeding nodig?
-Is de grafische kaart goed voor mw3 en zo'n spellen?
-is de optical drive lezer en brander?
-Kan ik hier speakers of een koptelefoon op aansluiten?
-Is de CPU goed?

Je haalt hier even 2 systemen door elkaar.
Je hebt een intel cpu, maar met een amd moederbord, dat zal niet werken.

Sharkoon*Vaya*(Retail) 24,99 euro
Intel®*Core™ i3-2100*(Boxed, FC-LGA4, "Sandy Bridge") 107,90 euro
ASRock*H67DE3*(Retail) 82,90 euro
Kingston ValueRAM*4 GB DDR3-1333 Kit 20,99 euro
Samsung*SH-222AB*(Bulk) 16,99 euro
Corsair*CMPSU-430CXV2* 41,99 euro
SAPPHIRE*HD6870 (11179-09-20G)*(Light-Retail) 159,90 euro

totaal: 455,66

Dit zal er al veel beter op trekken.

Ofwel neem je een van die twee pc's die alilsneaky voorstelt, die zijn voor geassembleerd en zijn hun geld waard.

alilsneaky

Legacy Member
fps? 60 veronderstel ik met die kaart.
Cod ziet er niet uit en gebruikt een oude engine, draait in principe op elke pc (alhoewel om een of andere rede draait t voor geen meter op 48xx kaarten sinds black ops).

ff offtopic: mw3 heeft geen dedicated servers op pc (toch niet als je wilt unlocks krijgen) 't is maar dat je t weet.

vince23

Legacy Member
alilsneaky zei:
fps? 60 veronderstel ik met die kaart.
Cod ziet er niet uit en gebruikt een oude engine, draait in principe op elke pc (alhoewel om een of andere rede draait t voor geen meter op 48xx kaarten sinds black ops).

ff offtopic: mw3 heeft geen dedicated servers op pc (toch niet als je wilt unlocks krijgen) 't is maar dat je t weet.

Weet ik.
Moet ik nog iets belangrijks weten over die pc? Kan ik er iets niet meedoen? Aan welke pc is deze evenwaardig? En die componenten in die pc, zijn die 2de hands?
En is er een probleem met dit: -Ati Radeon HD6850 grafische kaart met 1GB dedicated videogeheugen. Ik kan hiermee toch gewoon alles spelen hé? Want jij zei iets over dedicated....

vince23

Legacy Member
Ik laat hem morgen zien aan mijn papa, en met een beetje geluk bestel ik hem morgen.

alilsneaky

Legacy Member
vince23 zei:
Weet ik.
Moet ik nog iets belangrijks weten over die pc? Kan ik er iets niet meedoen? Aan welke pc is deze evenwaardig? En die componenten in die pc, zijn die 2de hands?
En is er een probleem met dit: -Ati Radeon HD6850 grafische kaart met 1GB dedicated videogeheugen. Ik kan hiermee toch gewoon alles spelen hé? Want jij zei iets over dedicated....

Ik zei dedicated servers... dit wil zeggen dat een aparte computer ergens alles wat jij en andere spelers doen berekent en synchroniseert zodat t vlot gaat.
Alle pc shooters ondersteunen dit, behalve call of duty , als t spel dit niet ondersteunt heb je veel lag en klopt de hit detectie niet als je schiet.
Je leek interesse te hebben in mw3 en aangezien de makers ervan bij hoog en laag beweerden dat er dit maal terug dedicated servers in zitten (en dit dus niet waar is) vermeldde ik t ff. (totaal off topic).

Dedicated videogeheugen is iets helemaal anders... alle losse gpu's hebben dit, alleen goedkope brol gpus die op een moederbord vastzitten hebben t niet en moeten het gewone ramgeheugen gebruiken als videogeheugen wat erg traag is.
Ik begrijp de rest van uw vragen niet, je hebt t over die power4pc pc die ik linkte?
Wrm zou je veronderstellen dat dat tweedehands is?
Zij kiezen onderdelen uit die goed bij mekaar passen, bouwen daar computers mee , NIEUW, en verkopen die computers dan als geheel en al in mekaar gestoken.

Dit is niet anders als wat HP of dell of packard bell doen, alleen HP en dell enzo doen dit in t groot, met de goedkoopst mogelijke onderdelen, voor een dikke prijs premium (omdat alleen computer ongeletterden een prebuilt kopen van HP etc dus ze profiteren van mensen die er niks van kennen, wat dan ook de rede is wrm iedereen op dit forum je een prebuilt -van dell of HP of compaq of whatever- zal afraden)

vince23

Legacy Member
alilsneaky zei:
Ik zei dedicated servers... dit wil zeggen dat een aparte computer ergens alles wat jij en andere spelers doen berekent en synchroniseert zodat t vlot gaat.
Alle pc shooters ondersteunen dit, behalve call of duty , als t spel dit niet ondersteunt heb je veel lag en klopt de hit detectie niet als je schiet.
Je leek interesse te hebben in mw3 en aangezien de makers ervan bij hoog en laag beweerden dat er dit maal terug dedicated servers in zitten (en dit dus niet waar is) vermeldde ik t ff. (totaal off topic).

Dedicated videogeheugen is iets helemaal anders... alle losse gpu's hebben dit, alleen goedkope brol gpus die op een moederbord vastzitten hebben t niet en moeten het gewone ramgeheugen gebruiken als videogeheugen wat erg traag is.
Ik begrijp de rest van uw vragen niet, je hebt t over die power4pc pc die ik linkte?
Wrm zou je veronderstellen dat dat tweedehands is?
Zij kiezen onderdelen uit die goed bij mekaar passen, bouwen daar computers mee , NIEUW, en verkopen die computers dan als geheel en al in mekaar gestoken.

Dit is niet anders als wat HP of dell of packard bell doen, alleen HP en dell enzo doen dit in t groot, met de goedkoopst mogelijke onderdelen, voor een dikke prijs premium (omdat alleen computer ongeletterden een prebuilt kopen van HP etc dus ze profiteren van mensen die er niks van kennen, wat dan ook de rede is wrm iedereen op dit forum je een prebuilt -van dell of HP of compaq of whatever- zal afraden)

Ok bedankt :)
Ik vraag het straks aan mijn papa, dus aub laat dit topic open. En is power4pc goed betrouwbaar? ik denk het wel, want ik zie niet direct een addertje onder het gras bij hun info enzo. (Misschien word je onnozel van mij met mijn vragen of dit wel betrouwbaar is, maar ik wil namelijk nu niet iets slecht kopen ofzo....

alilsneaky

Legacy Member
Ik bestel daar al jaren voor zover ik weet wel.

Wel langgggg moeten wachten op laatste bestelling (12 dagen nu met die feestdag en het weekend, anders 9) omdat de info op hun site over al dan niet in stock zijn van dat item niet klopte.
Dit was daar vroeger zo niet, mss een vergissing of weetikveel, ze vonden t blijkbaar niet nodig om mee te delen tot ik zelf een mail stuurde na 7 dagen om te vragen waar m'n 3d kaart bleef...

Hun prijzen kan wel niemand anders in dit apenlandje tegenop (ze zetten vroeger ook nog eens pcs gratis in elkaar als je de onderdelen bij hen bestelden) en onderdelen zelf zijn altijd mooi inorde geweest.

edit: bij levering, doe die doos open en zie of de cpu cooler (groot zwaar ding) niet losgekomen is ofzo voor je ervoor tekent en of de doos niet beschadigd is.
Bij mij was dit niet zo maar als die idioten van de post te ruw zijn met uw pakket kan dat gebeuren.
Of ga hem gewoon zelf afhalen.

Nie om u bang te maken:p kleine kans ,en zo ziet ge t op tijd en kunde zeggen dat ze t terug mogen meenemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan