Archief - Wat denken jullie van deze Desktop pc ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

awaces

Legacy Member
Is dit een beetje een deftige desktop als ik hem zelf samenstel ?

Moederbord:
Gigabyte Z68 ATX
GIGABYTE - Motherboard - Socket 1155 - GA-Z68AP-D3 (rev. 1.0)

Processor:
Intel Core i5 2500K

Videokaart:
Gigabyte 1 Gb | Radeon HD5670

Geheugen :
2 * 4 Gb TEAM PC3-10600 (DDR3-1333)

Harde schijf :
Samsung 1TB HDD (OEM) met SATA-300-aansluiting

Voeding :
Huntkey 700 Watt voeding

Bassism666

Legacy Member
650W voeding zou al ruim voldoende moeten zijn als je geen SLI of X-fire doet. Koop je videokaart 2e hands (en kies best voor 6xxx-Series) en probeer voor een zwaardere processor te gaan. Dan ben je wat meer future proof voor hetzelfde geld. Dit is toch wat ik zou gedaan hebben. :)

Edit: Als je die videokaart al had, blijf daar dan zeker bij, ruimschoots genoeg om mee verder te gaan tot een paar generaties verder goedkoper wordt. :)

phate_13

Legacy Member
HD5670 ruim voldoende? Sinds wanneer? Dat is een belachelijk trage kaart. En dat systeem zal zelfs nog geen 200Watt verbruiken.

De eerste vraag die gesteld moet worden echter is waarvoor het systeem zal dienen.

awaces

Legacy Member
Ik zou misschien wel aan wat casemodding doen maar dan nog blijft 650W hoogst waarschijnlijk voldoende right?

is de i5 2500K 3,3 Ghz niet hoog genoeg ? Ik kan ze simpel overklokken.
War had je dan in gedachten voor hetzelfde geld ?
Ik dacht dat deze processor qua prijs/kwaliteit zeer goed lag maar blijkbaar dus niet ? ^^


phate_13 zei:
HD5670 ruim voldoende? Sinds wanneer? Dat is een belachelijk trage kaart. En dat systeem zal zelfs nog geen 200Watt verbruiken.

De eerste vraag die gesteld moet worden echter is waarvoor het systeem zal dienen.

Het is toch de bedoeling om wat games te spelen.
Alles loopt vlot met een GT240 kaart dus ik denk niet dat de HD5670 veel problemen zou hebben met games?

NoGo

Legacy Member
Bassism666 zei:
650W voeding zou al ruim voldoende moeten zijn als je geen SLI of X-fire doet. Koop je videokaart 2e hands (en kies best voor 6xxx-Series) en probeer voor een zwaardere processor te gaan. Dan ben je wat meer future proof voor hetzelfde geld. Dit is toch wat ik zou gedaan hebben. :)

Edit: Als je die videokaart al had, blijf daar dan zeker bij, ruimschoots genoeg om mee verder te gaan tot een paar generaties verder goedkoper wordt. :)

Volg dit onderdeel van het forum vrij veel en ga nu een poging wagen iets nuttig te zeggen :p, namelijk:

650 watt voeding zou nog serieus overkill zijn?
Is de I5 2500k niet een van de beste (zwaarste) processoren op dit moment?

Correct me if i'm wrong :)

awaces

Legacy Member
NoGo zei:
Volg dit onderdeel van het forum vrij veel en ga nu een poging wagen iets nuttig te zeggen :p, namelijk:

650 watt voeding zou nog serieus overkill zijn?
Is de I5 2500k niet een van de beste (zwaarste) processoren op dit moment?

Correct me if i'm wrong :)

Ik dacht ook wel dat de I5 2500K een van de betere was.
En als ik verder kijk dan kom ik bij de I7 die dan weer een groot prijsverschil oplevert

Vic 40+

Legacy Member
Processor is een uitstekende keuze,maar voor een "gewone"desktop overkill en voor een game pc heb je weer een zwakke grafische kaart,vandaar de vraag van phate_13.

NoGo

Legacy Member
awaces zei:
Ik dacht ook wel dat de I5 2500K een van de betere was.
En als ik verder kijk dan kom ik bij de I7 die dan weer een groot prijsverschil oplevert

Mijn leeservaring (:p) op dit forum leert me dat die laatste niet echt veel toegevoegde waarde heeft (op enkele uitzonderingen na).

mdgf

Legacy Member
Met een 5670 zou een 250W PSU inderdaad nog voldoende zijn, en beter dan een 2500k word het gewoon niet als normale gebruiker, of je moet wachten op zijn Ivy Bridge opvolger.

Maar investeer in kwaliteit van de PSU: Het vermogen (wattage) zegt niks over wat de PSU echt aankan, of hoe stabiel die is, of hoe efficient, das niets meer dan een ongecontroleerd getalletje waar ze over kunnen liegen zoveel ze willen.
Het kan echt niet genoeg gestresseerd worden: koop een deftige voeding en geen bucht van 30€ voor 700W tenzij je fan bent van vuurwerk en kapotte pc onderdelen (tzal niet enkel de voeding zijn).

En als ik verder kijk dan kom ik bij de I7 die dan weer een groot prijsverschil oplevert
Als je geen Hyperthreading gebruikt is er GEEN prestatieverschil, en normale gebruikers gebruiken geen HT.

Maar als je echt wilt gamen dan moet je veel zwaarder gaan in GPU.

phate_13

Legacy Member
Qua GPU overigens : Naar mijn mening zijn alle grafische kaarten van onder de 100 euro oninteressant. Dan kijk je beter voor een 2de hands kaart. De prestatiewinst is enorm tov nieuwe kaartjes voor dezelfde prijs.

En qua voeding inderdaad. Kwaliteit aub. ;)

awaces

Legacy Member
Oké!
Conclussie => Betere GPU (eventueel 2dehands) en een voeding aprox 400W van een goed gekend merk.

Misschien GPU voorstellen? Prijs/kwaliteit gericht

mdgf

Legacy Member
Wat wil je kunnen spelen?

5770/6770/6850/5850/6870, evt 460/450 zitten meestal rond de sweet spot prijs/kwaliteit (al dan niet tweedehands)

awaces

Legacy Member
Ik dacht toch aan BF3 Cod mw3 etc...
Die kan ik nu probleemloos draaien met een 512 Mb gt240 kaartje

phate_13

Legacy Member
Ter informatie : Een HD6770 is praktisch identiek aan een HD5770. En ik zou dan persoonlijk ook eerder zo'n kaartje 2de hands kopen. Zeker aangezien als je naar de nieuwprijzen kijkt: Een HD6870 is 80% sneller dan een HD6770 voor zo'n 50% extra. Is toch de moeite waard naar mijn mening. Als je 2de hands gaat kijken voor een HD5770 is het prijsverschil groter.
(Een HD6870 ga je niet snel 2de hands vinden.)

awaces

Legacy Member
Waar kijk ik het best voor 2dehands kaartjes dan ?
ik kijk eerst eens voor een van die 2 kaartjes (5770-6770) vind ik niks dan ga ik voor een nieuwe hd 6870

phate_13

Legacy Member
Hier op de buy&sell vind je meestal de laagste prijzen leert mijn ervaring me.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan