Archief - wachten op Conroe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
Wat bedoel je met nieuwe RAM ?
mss dat ik DDR2 bedoel? ...

Thammels zei:
Al diegene met Intel hebben dat probleem niet he ;)
het grootste deel van de forumgangers werkt nog met s939 => DDR
en hoeveel zitten er al bij Intel. En met DDR2?
Diegene die "goedkoop" zullen kunnen upgraden werken nu met P4 & DDR2, of met AM2 & DDR2. Al zou het imo wel dom zijn om nu een AM2 te kopen, en enkele maanden later een Conroe...

Gothrek

Legacy Member
AM2 is zeer goed, dat is immers een socket :)
de K8 wordt wat trager mss, dat wel, maar de K8 op AM2 overclocken zeer nice

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
AM2 is zeer goed, dat is immers een socket :)
de K8 wordt wat trager mss, dat wel, maar de K8 op AM2 overclocken zeer nice
kan goed zijn,
maar er zijn er toch niet veel die nu overschakelen naar AM2 om dan 2 maand later een (LGA775) Conroe te kopen?

Speciall

Legacy Member
met al die voorspellingen en overhypes...
Ik heb nog niet veel intel CPU's gezien die echt "goedkoop" zijn,

Op de moment van de introductie zullen de prijzen van ongeveer gelijk presternde modellen wel snel in elkaars buurt liggen veronderstel ik, dat is altijd al zo geweest.

Zelf zou ik voor iemand een nieuwe TOP game PC moeten bouwen want de caps op z'n mobo zijn aan't lekken en 't ga nie lang meer duren.
Ben momenteel nog aan't lezen en zoeken maar als ze nie snel met is een deftige betrouwbare game benchmark enz komen zal ik voor die mens wel een AM2ken aanschaffe :)

/edit: intel kennende zullen de producten toch pas vlot leverbaar zijn een maand na introductie ofzo

Gothrek

Legacy Member
sheep zei:
kan goed zijn,
maar er zijn er toch niet veel die nu overschakelen naar AM2 om dan 2 maand later een (LGA775) Conroe te kopen?
idd, des te meer dat ze teleurgestelder gaan zijn bij games :p
als ge gamed is er imo geen reden tot upgrade nodig

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
idd, des te meer dat ze teleurgestelder gaan zijn bij games :p
als ge gamed is er imo geen reden tot upgrade nodig
Hangt ervan af he...
Mijn P4 640 @ 3200MHz levert al een bottleneck voor men 7900GT @ 600/900
Op 4000MHz valt het nog mee, maar de winst per MHz extra op de cpu is nog altijd enorm
Het is een goed cpu'tje, maar ik zou niet moeten proberen een SLI opstelling met 7900GT(X) of X1900XT(X) te trekken....

Dit kan dus ook wel gezegt worden voor alle AMD's < 3500+ (niet oc'd)


De volgende generatie gpu's zal ook wel zwaardere cpu's nodig hebben.


Nuja, niet dat de huidige games dit nodig hebben...

SMa

Legacy Member
jammer dat die prijsverlagingen samenvallen met de Conroe...
die cpu's zijn gewoon spotgoedkoop

fast_bunny

Legacy Member
ik gaan wachten tot er voldoende reviews zijn , inclusief van moederborden etc. als ik tegen de feestdagen maar upgraded ben , is het voor mij goe. 'k denk dat ik dus ga schoppen rond eind oktober

-Timo-

Legacy Member
Er zijn er hier blijkbaar toch wel wat die denken dat de conroe niet goed gaat zijn in games, of heb ik dat verkeerd begrepen ? Wrm denken jullie dat ?

Speciall

Legacy Member
'k heb hier net het artikel op tomshardware over de AM2 vs S939 doorgenomen :applause:

Blijkbaar kan de AM2 Alleen van DDR2 profiteren bij de echte High END CPU's (vanaf 2.4Ghz)
http://www.tomshardware.com/2006/05/23/amd_reinvents_itself/page28.html

Voor de rest is dat verhaaltje met DDR2 trager dan de goeie ouwe S939

is dit nu omdat het nieuw is en omdat ze nog enkele zaakjes moeten finetunen?
Of is het gewoon slechter maar cool om DDR2 te hebben?

SMa

Legacy Member
de nieuwe chipset is héél goed, dus veel finetunen moeten ze niet doen...

en waarom de Conroe "niet goed" zal zijn in games:
Er is niemand die zegt dat die niet goed zal zijn, maar er is gewoon geen nood aan!
Gamers hebben betere graka's nodig, geen cpu's.
Stel dat je in alle games een te lage fps hebt, de conroe zal hier amper iets aan veranderen, je hebt een nieuwe gpu nodig en geen cpu

Gothrek

Legacy Member
sheep zei:
de nieuwe chipset is héél goed, dus veel finetunen moeten ze niet doen...

en waarom de Conroe "niet goed" zal zijn in games:
Er is niemand die zegt dat die niet goed zal zijn, maar er is gewoon geen nood aan!
Gamers hebben betere graka's nodig, geen cpu's.
Stel dat je in alle games een te lage fps hebt, de conroe zal hier amper iets aan veranderen, je hebt een nieuwe gpu nodig en geen cpu
idd :)
daarom is upgrade naar conroe zinloos tenzij je sli hebt
en de nieuwe chipset????
de geheugen performance wordt bepaald door de IMC niet door de chipset
en net zoals bij de S939 komen er steeds andere revisies die beter gaan zijn
kijk maar naar venice vs newcastle

SMa

Legacy Member
... oeps, kleine verwarring met intel
maar de nieuwe chipset geeft toch wel betere vga-resultaten dacht ik?

-Timo-

Legacy Member
Maar binnen een paar jaar zal je cpu toch gaan bottlenecken met je gpu ? Dus is de cpu toch eigenlijk wel belangrijk ?

Gothrek

Legacy Member
sheep zei:
... oeps, kleine verwarring met intel
maar de nieuwe chipset geeft toch wel betere vga-resultaten dacht ik?
er gebeurt gewoon iets waardoor de pci-e clock van 100 -> 125 gaat
enkel bij de nvidia sli chipsets dacht ik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan