Archief - Voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiZon

Legacy Member
Hey,

Ik ben op zoek naar een ULTRA-stille voeding met voldoende performance.
Ik heb nu een Q-Tec 400W en als er iets is dat lawaai maakt is dat het wel...
Het zou dit systeem moeten trekken:
Mobo: MSI K8N NEO2 Platinum ||
CPU: AMD Athlon 64 3000+ Boxed Venice s939 ||
Graka: ATI Radeon 9800 Pro 256MB 128Bit ||
RAM: 2x Corsair 512MB DDR 400 Value Series CAS2.5 ||
Cooling: 2x 8Omm
DVD-RAM: Plextor
DVD-RW: Samsung

Een beetje overschot kan nooit kwaad...

Grtz,
Bart

PS: Die q-tec is 33dB...
Budget: 120 EUR

murrey

Legacy Member
ge hebt prolly men OCZ al in actie gezien.

ma die powerstreams verkope ze nimeer omda er nieuwe gaan uitbrengen.
ik zou die tagan pakken,
Tagan 480W
ge kunt ook een LC power 420W pakken, die zijn ook ok.
maar ik zou die tagan nemen voor in uw volgende pc.

ge kunt ook de Fans van uw voeding eens smeren, helpt ook.
hiet toch gedaan met een 80mm die veel lawaai maakte en is nu bijna geruisloos ;)

saikoboarder

Legacy Member
enermax noisetaker.
laatst nog als beste getest in enkele reviews

TiZon

Legacy Member
kheb mijna al eens gesmeerd, maar da heeft niets geholpen...

zal wss een Tagan 480 W Worden...
Kga ook nog een
SATA2 200GB van Western Digital kopen...
wss bij tones....

Iemand andere winkel waar ze beide hebben?

JackF

Legacy Member
Goede en stille voedingen zijn Cooltek Real Plug Power, NesteQ, Yesico, Tagan en Seasonic. Als het goedkoop moet zijn : LC Power Silent Giant (420W of 550W )

Mee

Legacy Member
Wat ik doe om een stille voeding te hebben is een goedkope voeding kopen die voldoende wattage heeft om mijne pc te trekken (nie veel nodig in mijn geval dus) en dan de ventilator dat daar insteekt vervangen door bv. ne papst, en deze dan aansluiten op ne fancontroller (of zo een klein zalmandingske).

Bij mij komt er nu redelijk hete lucht uit, maar hij draait en is heel stil ;).

calimero

Legacy Member
Mee zei:
Wat ik doe om een stille voeding te hebben is een goedkope voeding kopen die voldoende wattage heeft om mijne pc te trekken (nie veel nodig in mijn geval dus) en dan de ventilator dat daar insteekt vervangen door bv. ne papst, en deze dan aansluiten op ne fancontroller (of zo een klein zalmandingske).

Bij mij komt er nu redelijk hete lucht uit, maar hij draait en is heel stil ;).

ik verkies toch garantie boven het iets minder decibels....

boostah

Legacy Member
ja maar bv een qtec 600w, moogt ge blij zijn als ze constant een systeem da 400watt trekt, bij brolmerken geven ze de max load, bij andere merken de gemiddelde load (bv mijn antec 450w kan piek loads aan van 580 a 620 watt dacht ik, en da zijn echte watts, ni qtec's wishfull thinking watts)

anyway bij eenders welke computer, bespaar nooit op de voeding

Kenshi

Legacy Member
Bij die Tagan voedingen, geluid is afhankelijk van load.
Dermee dak zelf 580W genomen heb, ook al heb ik voorlopig zo gene zware load nodig ;)
Zal ongeveer een 24dba geven vermoed ik.

Maar idd ben zeer tevreden van die voeding. Nice afgewerkt enzo
Heb deze nog gekocht bij jaha.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan