Archief - SSD of niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kazan

Legacy Member
Hi beste forumlezers,

Aangezien veel mensen nu gebruik maken van zo'n SSD vroeg ik mij af of dit echt wel de moeite is om daar 80-90 euro (64Gb) aan te spenderen?

Wordt je pc werkelijk sneller als je je OS (in mijn geval wordt dit win7 64bit) op zo'n kaartje zet ipv alles op je HD?

Thx!

Grtz

koolcast

Legacy Member
Ja, je PC wordt sneller.
Je kan er je W7 + meest gebruikte programma's opzetten, de rest op je HDD.

De Crucial M4 is een zeer degelijke SSD.;)

Goldrusher

Legacy Member
Sinds je 64GB kan krijgen voor 100 euro is dat een must-have onderdeel.
Het is ook iets wat je 24/7 gebruikt eigenlijk, itt tot extra RAM, snellere processor, betere videokaart, etc. welke je enkel in heel specifieke omstandigheden nodig hebt.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Inderdaad, zelf SSD met Win7, office,...
PC staat volledig in windows opgestart op 20 seconden (cold boot). Office opent instantly,...
SSD is echt zijn geld waard

sepmil

Legacy Member
welke SSD's raden jullie eigenlijk aan.
misschien is dit een beetje :offtopic: maar ik wil het graag weten. :p

JohnnyricoMC

Legacy Member
64 is wel vrij krap, pak best minimum 80 gig. OCZ Vertex 2 en Intel X-25E zijn de goeie.

Phaetor

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
64 is wel vrij krap, pak best minimum 80 gig. OCZ Vertex 2 en Intel X-25E zijn de goeie.

Ze zitten ondertussen al aan Vertex 3 :p Kheb geen reviews gekeken, maar zal wel weer goed zijn zeker ^^

flyingdutchman

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
64 is wel vrij krap, pak best minimum 80 gig. OCZ Vertex 2 en Intel X-25E zijn de goeie.

Ge loopt wa achter :p. De X-25E is (al eventjes) uit productie en de oorspronkelijke Vertex 2 (de 34nm) was idd 'de goeie' , wat ze daarna allemaal met de Vertex 2 hebben zitten kloten is het daglicht niet waardig. Niet kopen dus.

Ik zou voor een Crucial gaan :).

Kazan

Legacy Member
Hehe alvast bedankt voor de overvloedige reacties, een SSD wordt het dus :)
Ik dacht ook aan de Crucial M4.
Nog een vraagje. Ik dacht de Cooler Master CM 690 II Basic te nemen, kan ik die SSD hier in stoppen en is dit makkelijk te plaatsen(1ste keer dat ik hem zelf assembleer)? Of moet ik hiervoor een advanced nemen (ik dacht van niet omdat die gewoon een aditionele poort geeft van voor)?

HighWire

Legacy Member
Je hoeft daarvoor niet de advanced te pakken, de meeste recente cases leveren SSD brackets mee om ze in te monteren (en zelfs al is dat niet het geval, zowat elke lokale PC boer heeft er wel liggen normaal gezien)

Verschil tussen de advanced en de gewone is, net zoals je zelf zei, de hotswap bay bovenaan :)

Ben zelf ook opzoek naar een SSD te kopen binnenkort, lijkt mij de Crucial te worden naargelang wat ik hier allemaal lees op het forum :)

t34mkill3r

Legacy Member
Ook een redelijke offtopic vraag maar kan je een SSD in een slot steken van een notebook waar nu een gewone HDD in zit?

JohnnyricoMC

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Ge loopt wa achter :p. De X-25E is (al eventjes) uit productie en de oorspronkelijke Vertex 2 (de 34nm) was idd 'de goeie' , wat ze daarna allemaal met de Vertex 2 hebben zitten kloten is het daglicht niet waardig. Niet kopen dus.

Ik zou voor een Crucial gaan :).

De Sandforce? Sjans dat ik die nu heb, Forcom kon m'n X25M niet meer vervangen :)
'k heb idd iets opgevangen dat de X25's vervangen waren, maar uit productie betekent niet uit de handel, her en der computerboeren die nog met overschot zitten.

mdgf

Legacy Member
Een cm690II basic heeft geen 2.5" bracket, maar daar hebben ze dit, voor uitgevonden.
Of anders zo'n bracket kopen, maar dat kost dan wel weer een paar €.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan