Archief - Sapphire ATI Radeon X1600 Pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XyNtAcKz

Legacy Member
kben vanplan om een nieuwe 3dkaart te kopen & men oog ligt op deze kaart : Sapphire ATI Radeon X1600 Pro Lite (TV-Out, DVI, Lite Retail) 512 MB DDR-II (€176 excl btw)

het is voor Battlefield2 & cod2 & Q4 vlot te laten draaien op medium/deftige resolutie & toch nog een jaar of 2 mee te laten gaan met de recentste games.


iemand hiermee ervaring met deze kaart?
is die 512mb ddr-II teveel of nodig ? (ik maak gebruik van 2 schermen, ter info)
& zou die goed werken op een P4P800 Deluxe van Asus ? (volledige specs , zie http://specs.tweak.to/10823 )

btw , iemand die weet of X1600XT ook op AGP komt ?


thx op voorhand

edit:
moederbord ondersteunt geen PCI-E :(
& ik spaar voor een nieuwere computer met PCI-E (kaart die ik nu heb is aan vervanging toe)

SMa

Legacy Member
je neemt mss beter een GeForce ipv een Radeon
kijk hier hoeveel prestatiewinst NVidia & ATI halen uit extra ram
(kijk niet naar de fps, want kaarten zijn niet te vergelijken)

er wordt gezegt dat je dit kunt doortrekken tot andere games, dus dat nv meer winst haalt uit extra ram dan ati
het is wel niet bekend of dit ook zo is met de x1000 serie

en ik denk niet dat er nog veel kaarten zullen uitkomen op AGP ...
als je nu agp hebt kies je imo beter voor een 6800GS

SMa

Legacy Member
weet ik wel :)
maar ik heb het over de prestaties in games,
wat ik bedoel is dat het merk je ram & prestaties kan beinvloeden

over de kaart:
512mb DDRII = te traag en te veel
neem een kaart met GDDR3

wat is je budget?
als je van plan bent om binnenkort over te schakelen doe je dit mss beter meteen

Davion

Legacy Member
Neem NOOIT kaarten waar 'LITE' bijstaat, aangezien ge blijkbaar toch voor AGP gaat, is de 6800GS idd de beste keuze.

XyNtAcKz

Legacy Member
sheep zei:
weet ik wel :)
maar ik heb het over de prestaties in games,
wat ik bedoel is dat het merk je ram & prestaties kan beinvloeden

over de kaart:
512mb DDRII = te traag en te veel
neem een kaart met GDDR3

wat is je budget?
als je van plan bent om binnenkort over te schakelen doe je dit mss beter meteen

budget is €200 , liefst rond of onder deze prijs
& liefst van http://www.mpl.be/products.aspx?id=28
en ivm direct over te schakelen , heb nog niet genoeg geld :p


Davion zei:
Neem NOOIT kaarten waar 'LITE' bijstaat, aangezien ge blijkbaar toch voor AGP gaat, is de 6800GS idd de beste keuze.

die lite valt op Retail Lite = geen extra's in de doos (zoals extra software of spellen)
gwn de kaart & cd & doos
(die dude van MPL.be zei dat toch zo aan telefoon :))

Simon Meskens

Legacy Member
Asus N6600GT TD nVidia GeForce 6600GT 128MB TV/Out DVI-to-2nd VGA adaptor AGP8
Gigabyte GV-N66T128VP nVidia GeForce 6600 GT - 128 MB - Silent Pipe
MSI nVidia GeForce NX6600GT-VTD128 - 128MB AGP8x TV-OUT/DVI

1 van die drie lijkt me best...

XyNtAcKz

Legacy Member
hoe meer ram in je kaart , hoe hoger je de graphs kwaliteit kan zetten ? of heeft de ram op je kaart daar totaal niets mee tezien?

& zou 256mbram niet beter zijn als ik 2 schermen gebruik ?

groetjes

SMa

Legacy Member
neen! in volgorde van belangerijkheid:
1. memory frequency
2. core frequency
3. hoeveelheid ram

natuurlijk zal meer ram meer prestatie leveren, maar een kaart die in 2 versies bestaat is meestal sneller met minder geheugen, omdat de clocks hoger staan
en DDR-II zal zeker trager zijn dan DDRIII
2 schermen verandert ook nx opvallends aan je prestaties, dus zal de ramhoeveelheid dat ook niet beinvloeden

en volgens jou/die verkoper is die LITE dan zoals bij nvidia de NX reeksen (<-> EN)?

Davion

Legacy Member
@XyNtAcKz: Das niet altijd het geval, soms zijn LITE kaarten met minder pipes, of minder brede databus (remember 9800PRO in den tijd).

@Simon Meskens: Neem de goedkoopste gewn

@XyNtAcKz: RAM op de graka heeft ermee te zien, maar niet altijd, zo bestaan er ook Radeon 9200 kaarten met 256Mb RAM, die kunnen niet op tegen veel kaarten 128Mb RAM.

@sheep: Ik prefereer aantal pipelines en vertex shaders op de eerste plaats, dan core speed, dan mem speed, en dan hoeveelheid mem :)

SMa

Legacy Member
ik bedoel voor een standaardgebruiker :)
ik heb nog nooit het aantal pipelines en vertex shaders zien staan in reclame of bij aanbiedingen van een pc-winkel

dat is idd wel het belangrijkste, maar daarvoor moet je dan toch weer wat "google-werk" verrichten

en ik ben er echt van overtuigd dat mem speed belangerijker is dan core speed!
bvb: men vroegere X740XL vs. X700pro (evenveel pipelines etc)
X740XL: core:425 / mem:450
X740pro: core:430 / mem:425
en de X740XL is stukken sneller dan de X700pro!! enkel en alleen door de extra mem-speed

bij overclocken voel je ook meer effect van hogere mem frequency's dan van hogere core frequency's

boostah

Legacy Member
ehm ik heb x800xt en ik voel veel meer van hogere core dan hoger mem

denk dat je nogal inductief denkt, en van de ervaringen van jouw kaart doortrekt naar allemaal, wat totaal onjuist is

Davion

Legacy Member
Idd, bij u kaart is de RAM een belangrijkere factor, bij de meeste andere is het de core :)

Stijn89

Legacy Member
ik heb sinds vandaag een x1600pro, maar wel de 256mb versie.
Ben er tot nu toe heel tevreden van. heb ff zitten testen,en op de games die ik heb kan ik alles op high zetten met nog een goede fps ( ongeveer 60)
games zijn: COD2 en AA

voor de rest nog niks getest. Heb wel deze genomen voor budget/prestatie omdat ik volgend jaar sli ga, maar voor zover ik ze gebruik vind ik het een goede kaart

XyNtAcKz

Legacy Member
**Updated**


ASUS N6600 GT
Core clock:500
Memory Clock900(450mhz ddr3)
Memory : 128mb
DDR3
http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=397&l1=2&l2=7&l3=154
DDR3 SDRAM 128-bit


Gigabyte GV-N66T128VP
Core clock:500
Memory Clock:500
Memory : 128mb
DDR3 SDRAM 128-bit
http://global.giga-byte.com/VGA/Products/Products_GV-N66T128VP.htm


MSI NX6600GT-VTD128
Core clock: ?
Memory Clock400
Memory : 128mb
DDR3 SDRAM 128-bit
http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=636


Sparkle SP-AG43GDH 128 MB GDDR3 - GeForce 6600 GT
Core clock: 500Mhz
Memory Clock: 900Mhz
Memory : 128mb
128 MB GDDR3 128-bit
http://www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=33&sub_id=28



als ik dit zie zou ik voor de Gigabyte GV-N66T128VP gaan ..
tenzij er iemand mij verbeterd in de tabel :)

groetjes

XyNtAcKz

Legacy Member
sheep zei:
ja, maar die post is weg? :s
ja kweet het , omdat het een pci-express kaart was
had er niet op gelet welke type het was :)

welke kaart zou jij nemen uit de lijst paar posts boven ?

die kaart van Sparkle ziet er goed uit , GDDR3 & goede memory- & coreclock
ik heb alleen geen ervaring met Sparkle , iemand hiermee ervaring ?

SMa

Legacy Member
tzijn alle vier de zelfde kaarten hoor :) (6600GT)
gewoon een ander merk

ik zou de goedkoopste nemen
(maar wel niet de gigabyte, want die wordt passief gekoeld)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan