Archief - Qtek 8310 Smartphone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Killertux

Legacy Member
Iemand die deze heeft en zijn gebruikerservaring even wil delen met me zodat ik een beetje een idee heb over het toestelletje?
Heb al wat gegoogled enzo maar de meningen zijn uiteenlopend, misschien dat mijn homeforum wat meer raad brengt :):bow:

Dayofdead

Legacy Member
In elk geval is Qtek op zich al geen garantie voor kwaliteit, mijn voeding van Qtek was na een jaar al stuk...

Killertux

Legacy Member
voeding <-> smartphone is toch nog iets anders he.
Van de PDA's van Qtek hebbik nog nooit klachten gehoord,
maar van de smartphones hoor je nie zo heel veel in België...

Mee

Legacy Member
Ene van mijn klas heeft er zo ene... is dus gewoon ne pda (vergelijkbaar met hp) met gsm-functies, meer nie...
Gebruikerservaring is dus gewoon zoals bij ne pda zou ik denken...

R-evolution™'

Legacy Member
ja . En comment @mee . TOTAAL NIET ZOALS EEN PDA
Ik heb wel de 8300 . Ik heb ook een dell axim x51v en ik heb sinds een week of 2 men hp ipaq rx3715 weg gedaan . Mijn pa heeft hp ipaq h6340 (met gsm in) .

Moest ik 1 toestel kiezen zou ik zeker voor de 6340 gaan . Dat is een volwaardige pda , die 8310 niet .

Surfen bv is al no go . extra programmas etc gaat meestal niet zo goed . Ik denk dat er ook een grote beperking is doordat hij geen touchscreen heeft .

Conclusie : je kan de 8310 dus beter vergelijken met een multimedia gsm die wat extras heeft als met een pda. Het is absoluut geen volwaardige pda .
Wil je echt een pda neem dan bv de qtek 9100 .
Als gsm ben ik zeeer zeeer te vreden over mijn toestel . De functies tov men nokia 7650 zijn veel uitgebreider en ook het scherm is veel beter . Ook de mp3 functie is beter dan bij bv K750i of een van die toestellen .

Killertux

Legacy Member
mijn doel is een goeie geavanceerde gsm, en vooral die Wlan functie spreekt me aan: MSN in bed enzo :p Lukt dit allemaal goed?

Mee

Legacy Member
Killertux zei:
mijn doel is een goeie geavanceerde gsm, en vooral die Wlan functie spreekt me aan: MSN in bed enzo :p Lukt dit allemaal goed?
Voor de 9100: ja.
Maar het typen op zoiet is natuurlijk iets moeilijker dan met een toetsenbord ;).

Ook als je iet op internet wil bekijken zit je vast met uw klein schermke.

Killertux

Legacy Member
en de 8310? Ik zou toch graag een gsm-look houden, tis meer GSM dan PDA da ik koop he... :)

R|Jonas

Legacy Member
heeft er iemand de Qtec S100 of S200? Deze heeft ook nog een tamelijk groot scherm (touchscreen natuurlijk) en is qua grootte en vooral qua dikte kleiner als de 9100

Killertux

Legacy Member
Even voor de duidelijkheid:
Ik zoek me een Smartphone, gsm-look (dus groot scherm + toetsenbord eronder) die Wlan en PocketMSN heeft.
Wat zou de beste keuze zijn voor mij?
De Qtek 8310 was de eerste die mijn aandacht trok, tenzij er nog betere zijn?

oakley85

Legacy Member
Qtec S100 kvind da een zeer goede smartphone zalig om mee te werken ma het is natuurlijk ook te zien voor wa je het gebruikt e alst enkel voor te bellen is zijde der nie veel mee

Dr_pimpie

Legacy Member
op msn type me een numeriek klavierke ... :s ik denk da ge rap krampen gaat krijgen in uw vingers...

Killertux

Legacy Member
ister nu echt niemand die mij keer zijn msn ervaring kan geven over da toestelleke?

R-evolution™'

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
op msn type me een numeriek klavierke ... :s ik denk da ge rap krampen gaat krijgen in uw vingers...

da gaat zeer goed . Ik typ sneller op da ding dan wie dan ook op zen gsm .

Msn op die gsm (8310) Is te doen voor snel iets te vragen ofzo . Tis zeker nie goed genoeg voor in de zetel te gaan zitten en een uur te chatten .
Neem je een pda valt da mee . Ik heb nu de dell axim x51v en daar gaat het bijna zo goed mee als op pc . Daar zit ik s'avonds uren mee in de zetel .

Surfen : Met die 8310 denk er nog niet aan . Da zuit compleet . Ik vond het op mijn rx3715 ( 3.5 inch QVGA ; 320x240) juist te doen . nu met men dell ( VGA 3.7 inch ; 640 x 320) gaat het goed . Ik surf er dagelijks mee naar telenet en ben er atm deze tekst mee aant typen . De standaard internet explorer zuigt , maar met opera is dat opgelost . deze threat openen nam ongeveer 1 a 2 seconde in beslag .

Conclusie : Wil je msn gebruiken zoals op de pc en soms een beetje surfen dan is die gsm daar niet geschikt voor . Op een echte pda gaat dit wel maar dan raad ik dell axim x51v aan (640x320 resolutie) of de acer n311 die hetzelfde scherm heeft . Deze 2 zijn wel geen gsm's . Onze pa heeft sinds gistere de qtek 9100 (ook gsm) en daar gaat msn vrij goed op . Surfen valt ook nog mee en hij is vrij compact .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan