Archief - Project Silence

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlondieMan

Legacy Member
Ippzz,

Ik ben da zeikend geluid van mijn pc kotsbeu, dus dachtikeraan mijn pc eens een pak stiller te maken, zoniet geluidloos (hdd niet DEUH).

Fanless voeding goed? Of ward da rap warm/onstabiel?
Bestaat er een oplossing om mijn amd64 2800 s754 fanless te laten draaien? Ik game eigelijk nietmeer, en denk ook daarom mijn xfx 6600gt de deur uit te kegelen.

Nu qua kast had ik gedacht aan die barebone achtige Lian-Li pc-v600..

Iemand die nog ideen heeft om een zo stil mogelijk systeem op te stellen dat ook effecient koelt ?

Davion

Legacy Member
- Fanless voedingen hebben de neiging zeer heet te lopen, kzou gewoon een Silent voeding pakken, zoals Antec/Enermax/Tagan voedingen.
- Mss met een Scyte Ninja ofzo

Stre@mus

Legacy Member
Stille CPU-koeling: neem een Arctic Freezer64 pro (21€) en stel je moederbord in zodat Cool & Quiet en QFan werkt. Dan zal de cpu-snelheid bij idle gebruik trager gaan werken en op een lager voltage werken, zodat deze minder warm wordt. De Freezer is een muisstille koeling en door de QFan zal deze de meeste tijd gewoon stil staan (dus passief koelen)

Stille graka: als je je huidige kaart buitenkegelt, neem dan nu een kaart die een passieve koeling heeft. Je hebt er van alle soorten op de markt. Als je niet meer gamet, neem dan bvb een 6200, die zijn passief gekoeld, werken vlot én kosten 50€ (128Mb) of 70€ (256Mb)

Moederbord stiller: 'k weet niet of je een actieve koeling op de northbridge van je moederbord hebt, maar als dat het geval is, kan je een Zalman ZM-NB47J Northbridge cooler in de plaats steken voor 5€. Dat is een passieve koeling.

Stille case: bij die LianLi die je aanhaalde, zijne r al enkele fan's bijgeleverd. Dit zijn stille en goeie fan's, maar 'k zou toch proberen om deze op een lager voltage te krijgen. (Fan controller of voorschakelweerstand) zodat deze ook stil gaan draaien. De ventilator die in de case zit om op je cpu te blazen mag je er uit kegelen.

Stille voeding: Neem een LC-Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 Die zijn muisstil (ik heb er zelf 2, so I know) en heel performant, dus met jouw systeem ga je ze niet zwaar belasten en dus gaat ze ook niet warm worden. Bijgevolg zal de ventilator ook altijd traag blijven draaien.

BlondieMan

Legacy Member
die arctic freezer is al in huis die had ik al. Maar kwil echt zoiets dat geluid maakt van de mac mini, geen dus aleen als ie heet loopt. Alvast bedankt voor de moeite guys

Stre@mus

Legacy Member
BlondieMan zei:
die arctic freezer is al in huis die had ik al. Maar kwil echt zoiets dat geluid maakt van de mac mini, geen dus aleen als ie heet loopt. Alvast bedankt voor de moeite guys
De Mac mini heeft een 4200 rpm laptopschijf zitten, die ook veel stiller is dan een gewone harde schijf. Dat scheelt ook veel als je echt voor supersilent gaat.
Trouwens, als je je 2800+ underclockt, zodat hij slechts even performant wordt als een mac mini, dan kan je hem wss passief koelen. No noise at all.

BlondieMan

Legacy Member
Lekker isdat!!!!! De mac mini heeft een exterene voedingsbron hebik gezien. Dus jah hm miss fanless , maar de stilste voedingen met fan isdat nog hoorbaar?

Fr@gsta

Legacy Member
Zoek is achter fanless voedingen van Yesico, topkwaliteit waar wel een stevig prijskaartje aan vasthangt.

Stre@mus

Legacy Member
Mocht je geld op overschot hebben: hier heb je een idee van de prijzen van Yesico voedingen
Een gewone stille voeding is nauwelijks hoorbaar, véél goedkoper én zorgt voor wat airflow in je case, wat toch wel belangrijk is als je je cpu fanless wil gaan koelen.

Want een passieve voeding hebben is allemaal heel leuk, maar der moet toch op één of andere manier verse lucht in je case komen... Dus zou je toch nog een case-fan extra moeten steken....

Fr@gsta

Legacy Member
Een Dothan, Yonah, ... kan ook heel makkelijk passief gekoeld worden.
Check anders Gravendelver zijn thread eens, volgens mij zijn deze de ideale HTPC processors.

Stre@mus

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Een Dothan, Yonah, ... kan ook heel makkelijk passief gekoeld worden.
Check anders Gravendelver zijn thread eens, volgens mij zijn deze de ideale HTPC processors.
Dat zijn inderdaad goeie processoren om passief te koelen. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is om een nieuw systeem te kopen. 't Is de bedoeling om het huidige systeem stil te krijgen.
En als hij dan al een nieuwe processor zou kopen, dan zou een Turion64 veel slimmer zijn, omdat deze processor op zijn huidig moederbord past. Die genereren ook maar 25W onder volledige belasting en zijn dus ideaal voor passieve koelingen.

BlondieMan

Legacy Member
Gaat die lian li pc v600 niet te veel geluid doorlatne? Mits zijn gaazige voorkant.???
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan