Archief - PC Check (400 EU MAX)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R3L4X

Legacy Member
Nog eens nakijken of dit allemaal wel snor zit:

Klik

PC zou voor dagelijks gebruik zijn, internetten, mails, filmpje en af en toe een game.

Waarom alleen een SSD, er ligt nog een harde schijf die er bij inkan.

Waarom de A8-3870K, met als reden af en toe een spel te spelen + (HD) films. Zelfs goedkoper dan de A8-3850.

phate_13

Legacy Member
Ziet er zeer deftig uit. Enige opmerkingen die ik heb zijn dat de voeding nog wat goedkoper kan, is ruim overkill. Alsook geef je nogal veel geld uit aan die fans.

R3L4X

Legacy Member
Welke voeding raad je aan?

Die 2 fans zou voor caseflow zijn indien er later iets ofwat meer power nodig is. Die K reeks is toch te overclocken, of ben ik fout?

phate_13

Legacy Member
Er is een 10 euro goedkopere Be Quiet van 300Watt, dat is nog ruim voldoende, kun je wellicht zelfs 2 dergelijke systemen op draaien.

Er zit al één fan standaard in (120mm in front). Je kunt die 2 fans zelfs niet kwijt zonder de standaard fan er uit te halen. Daarnaast heb je ook je voeding die al als exhaust dient. Zeker voor een case zonder GPU zal de airflow zeker voldoende zijn. Als je persé de CPU wilt gaan overclocken, dan zou ik ook eerder kijken naar een CPU-koeler dan een fan. Als je toch persé een fan wilt bijplaatsen, neem dan een 92mm fan voor vanachter in de case.

R3L4X

Legacy Member
Heb het aangepast, net mooi binnen budget (verzending niet meegerekend). Zit er op die koeler koelpasta of moet ik die er nog bij nemen?

Ahja, in die oude pc zit een IDE harde schijf, moet ik dan nog kijken achter een IDE to SATA kabel?

phate_13

Legacy Member
Deze passen daar ook op normaal. :)

Overigens hangt de CPU-koeler keuze natuurlijk er ook wel vanaf hoe zwaar je zou willen overclocken, als je wat zwaarder wilt gaan, dan kun je misschien beter wel voor een nog betere koeler gaan.

R3L4X

Legacy Member
Laat die kabel anders maar, een HDD van rond de 320/500GB kost rond de 40 euro en zo een kabel +-20.

phate_13

Legacy Member
Met de overstromingen in thailand die de HDD productie hebben lamgelegd betaal je toch een stuk meer hoor.

R3L4X

Legacy Member
Ik weet het, 60 euro voor een 320GB schijf, eens horen bij mijn ouders straks. Anders moeten ze hun externe schijf maar tijdelijk als opslag gebruiken :).

AMD A8-3870K zou beschikbaar zijn begin januari.

phate_13

Legacy Member
In de praktijk zal deze wellicht ongeveer even snel aanvoelen. Een ssd is een ssd (zolang het een deftig exemplaar is), en zal altijd een stuk sneller zijn dan een harde schijf.

In tests moet deze Intel inderdaad onderdoen voor de Crucial. In de praktijk verwacht ik echter dat je, zeker als je voorlopig geen interne HDD zou steken, meer plezier zult hebben aan de grotere opslagruimte dan de extra snelheid (in tests).

R3L4X

Legacy Member
Oké, bedankt voor de moeite, eens voorstellen aan de ouders of dit qua prijs goed is :).

Zal misschien wel de A8-3850 moeten nemen als ze niet willen wachten, maar dat verschil is miniem.

phate_13

Legacy Member
Ik zou overigens zeker niet voor zo'n dure bracket gaan. Zoek een goedkoop exemplaar oftewel gebruik je gewoon plakband. :)

Skidz

Legacy Member
Ik ben even nieuwsgierig.
Zou dit BF3/Skyrim kunnen draaien?
En is dit een goede setup om "te leren" overclocken. (nog nooit gedaan)

R3L4X

Legacy Member
Draaien wel, maar veel meer zal het niet zijn waarschijnlijk. Als je wil gamen kan je beter voor een X4 gaan met daarbij een 6870/6950, ook zal je meer hebben aan een HDD dan een SSD.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan