Archief - Panasonic Lumix: goed?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenshi

Legacy Member
Mja de canon ziet er idd eveneens een prachtig toestel uit, maar heeft enorm veel last van purple fringing blijkbaar
Was een vergelijking tegengekomen met een panasonic, maar vind deze momenteel niet meer terug.

mcR

Legacy Member
kben vandaag es gaan kijken naar de winkel en wa fotokes getrokken: nu bennek overtuigd!! zotte camera gewoon (hopelijk koopt pa hem! :))

477€ voor de camera, 512MB SD-card en een taske van lumix zelf

twas nog es 55€ voor een extra batterij

Kenshi

Legacy Member
Mja ik ga me zo een SD kaart 150x kaart kopen (bij jaha.be staat er een Transcend 2GB 150x voor 60€)
Dan zal alleszins het kaartje geen beperkende factor zijn voor de snelheid.

In welke winkel btw, want heb hem enkel bij vandenborre al redelijk goedkoop zien staan (414€)

<edit> link teruggevonden van purple fringing vergelijking panasonic en canon:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1033&message=18357587

apa

Legacy Member
Kenshi zei:
Mja de canon ziet er idd eveneens een prachtig toestel uit, maar heeft enorm veel last van purple fringing blijkbaar
Was een vergelijking tegengekomen met een panasonic, maar vind deze momenteel niet meer terug.
Over welke Canon heb je het precies? De S3IS? Bij mijn weten is het purple fringing probleem (dat trouwens bij de meeste compact-cam's van Canon voorkomt) bij dat model grotendeels weggewerkt:
DPReview zei:
Compared to the S2 IS we found purple fringing and chromatic abberations to be far less of a problem (due in part to the fact that during the entire test it was miserable and overcast). There is some CA visible at the long end of the zoom (red fringes) - common to most super zoom models, and you will get some purple fringing at the boundaries of very overexposed areas and dark areas, but I was pleasantly surprised to find it much less of a problem than we saw on the S2 IS.
(bron)

Kenshi

Legacy Member
Had het inderdaad over de S3 IS, was op basis van de link dat ik in mn vorige post nog heb bijgeplaatst.
Dno in hoeverre je dat merkt in normale omstandigheden.

The Frak

Legacy Member
skampy zei:
Ik begin hier ook zwaar goesting te krijgen in zo'n camera. Ik gebruik mn prul camera'ke vnl. voor optredens en dj's te fotograferen, maar 't resultaat is bedroevend: scherpe foto's is niet mogelijk, en die flash trekt op niks.

Met zo'n Image Stabilizer kunt ge precies wel scherpe foto's trekken in niet al te beste lichtomstandigheden. En de moviemode van die Canon Powershots IS is waanzinnig!

Ik dacht dat Fuji een paar camera's had waarmee je duidelijke foto's kon trekken in het donker.
Natuurlijk geven ze geen perfect resultaat zoals bij DSLR's, maar als foto's wilt trekken op donkere plaatsen maar je wil geen DSLR meesleuren, dan kan je hun compactcamera's zeker overwegen.
Ik denk dat die techniek 'SuperCCD' noemt ofzo, je moet anders eens wat lezen op www.dpreview.com

eniac

Legacy Member
Ach, purple fringing... Kijk, mijn A80 is eigenlijk berucht voor zijn purple fringing. Enkele opmerkingen van mijzelve:
1) komt zeker niet in alle foto's voor, in tegendeel
2) als het voorkomt is het vaak niet eens storend en onzichtbaar op afgeprinte pics
3) als het echt te gortig is op een bepaalde foto, dan pas ik daar even snel een tooltje op toe dat ik hier heb staan, de paarse verkleuring wordt er dan mooi uitgefilterd.

Al bij al heb ik hier nog maar bijzonder weinig last van gehad, en de A80 heeft het dan nog een heel pak zwaarder zitten dan die S3 IS.

Kenshi

Legacy Member
iemand info over de Sony DSC-H2 ?
positieve / negatieve opmerkingen

Ligt namelijk in dezelfde prijsklasse als de FZ7

Kenshi

Legacy Member
Vanaf welke snelheid van secure digital kaartje, vormt de camera zelf de beperkende factor bij het wegschrijven en niet het gebruikte geheugenkaartje ?
Omdat je bij jaha.be ook 2GB kaartjes van Peak hebt (120x) voor 50&#8364;
Transcend 150x = 60&#8364;

Verschil in snelheid tussen die 2 zal je enkel merken bij een kaartlezer waarschijnlijk en niet tijdens het gebruiken van de camera.

mcR

Legacy Member
ik heb ook gevraagd in de winkel naar de Sony DSC-H2 en de H5. Hij zei dat de H2 dezelfde specs heeft als de FZ7 en omdat ze evenveel kosten je niet zou moeten twijfelen en voor de FZ7 gaan zei hij. Ik persoonlijk vind het zeer vervelend bij zowel de H2 als H5 om met AA-batterijen te werken, maar daar heeft iedereen zijn eigen mening over. Voor de DSC-H5 betaal je 100&#8364; meer en krijg je dezelfde specs als de H2 (en tevens de FZ7) maar heb je enkel een 3.0" scherm (daar gaan de batterijen...) ik ben overtuigd en zal voor de lumix gaan.

ik zal hem waarschijnlijk appart kopen (niet in het pakket met 512MB kaartje en -de uiterst lelijke- draagtas) bij vandenborre voor 415&#8364; en dan een 1GB kaartje kopen plus eventueel een extra batterij.

wat is de hoogste snelheid van SD-kaartjes die je voor het moment kan krijgen? wat is de prijs daarvan voor eentje met een 1GB capaciteit?


groetjes!

Kenshi

Legacy Member
Maximum snelheid is 150x (vandaar mijn vraag in de vorige post, hoeveel de camera daar eigenlijk van nodig heeft)

1Gb 150x kost een 40&#8364; bij itware (Apacer)

2GB 150x kost 60&#8364; bij jaha.be (Transcend)
2GB 120x kan je daar ook kopen voor 50&#8364; (dno of het de moeite is om 10&#8364; meer te betalen voor de extra snelheid)

Strawberry

Legacy Member
nog een verschil met DSLR
zoon ding weegt mijne + lens weegt 1,5 kilo
en das ook een verschil je gaat hem minder vaak meedoen als je geen echte fotofreak bent, nogal gesleur en je stopt hem ook niet in je broekzak

ma het ding heeft dan wel veel mogelijkheden ( die enkel handig zijn als je fotografie, licht en de camera goed snapt )

HansP

Legacy Member
tnx !

software ni geprobeert , camera kunt ge instellen als een harde schijf !
zit wel software bij !
batterij is in 2u opgeladen volledig en gaat serieus lang mee imo !

Kenshi

Legacy Member
Zowat snel ? qua scherpstellen en de tijd tussen 2 foto's enzo.
Ik ga nog even wachten en hem in juli ergens halen, met wat geluk zijn er misschien solden ;)

mcR

Legacy Member
Fnac it will be!! goeie service!

keb daar es nen Zen Micro gekocht juist wanneer hij uitkwam, en er scheelde iets aan het contact met de oortjes. teruggebracht en direct nen nieuwen ghad. met die nieuwen: juist hetzelfde verhaaltje en weer nen nieuwen ghad. Dan was er wéér x aan den dien en dan ebben nen bon gevraagd en nen iPod gekocht met een beetje op te leggen. jammer want zen micro vond ik wel beter!! maar dat was omdat het helemaal in het begin was hé, kinderziektes etc...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan