Archief - op zoek naar nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pudmeister

Legacy Member
Dat is een standaard prijs, je gaat binnen die categorie van PC's geen grote schommelingen vinden.

Check mss ook eens hier: PC's (azerty) Keuzehulp - Computerstore.be, maar daar ga je praktisch hetzelfde aantreffen dan bij vdb.

Van games ken ik niks, dus weet ik niet of die specificaties voldoende zijn ;) maar voor gewoon gebruik is het zeker voldoende.

Portal

Legacy Member
Ik zou zelf een PC (laten) samenstellen, deze zijn veel voordeliger en kan je naar je eigen noden aanpassen ;)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Het hangt er van af wat voor games, maar een GT545 is echt geen gamekaart.

Twinturbo

Legacy Member
Dit hoort op het aankoopadvies subforum.

Wat is je budget?
Moet het inclusief windows 7 en assemblage?
Ben je van plan om te overklokken nu of later?
Beschik je al over de nodige randapperatuur? Monitor (indien ja, welke resolutie), toestenbord, muis ect.

jayzero

Legacy Member
Twinturbo zei:
Dit hoort op het aankoopadvies subforum.

Wat is je budget?
Moet het inclusief windows 7 en assemblage?
Ben je van plan om te overklokken nu of later?
Beschik je al over de nodige randapperatuur? Monitor (indien ja, welke resolutie), toestenbord, muis ect.

max 700 euro.
windows moet er bij zijn.
overklokken moet niet want ken daar toch niets van.
kheb een tv met hdmi aansluiting dus ik moet op zen minst een hdmi output hebben als ik de volle 700 euro gebruik voor de pc zelf.
vooral gebruik voor te surfen, films downloaden. mss wat gamen maar niet dat de grfx en dergelijke op full hoeven te draaien.
ga hem zelf ook niet samenstellen.

Musk

Legacy Member
PC case: Coolermaster Elite 430 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock P67 B3 PRO3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Grafische kaart 1: ATI HD6870 1Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 450W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

totaal: €671.00

Zonder HDD, deze zijn momenteel absurd duur wegens de overstromingen in Thailand. Proberen eentje te recupereren uit je huidig systeem/tweedehands



Is eigenlijk al een redelijk krachtige GPU, eventueel een 6850 nemen om wat euros te besparen. De voeding mag dan ook wat minder (380 Antec EA Green bv.)

jayzero

Legacy Member
Musk zei:
PC case: Coolermaster Elite 430 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock P67 B3 PRO3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Grafische kaart 1: ATI HD6870 1Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 450W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

totaal: €671.00

Zonder HDD, deze zijn momenteel absurd duur wegens de overstromingen in Thailand. Proberen eentje te recupereren uit je huidig systeem/tweedehands



Is eigenlijk al een redelijk krachtige GPU, eventueel een 6850 nemen om wat euros te besparen. De voeding mag dan ook wat minder (380 Antec EA Green bv.)

ok bedankt, ziet er goed uit van wat ik er van ken. maar heb geen ervaring met samenstellen, ik geloof niet dat het moeilijk kan zijn.. maar zitten daar de bedradingen bij moest ik die onderdelen aankopen of moet ik die nog apart bestellen ook?

Musk

Legacy Member
Je kan hem zo in mekaar steken :)

Is echt wel gemakkelijk, staan veel tutorials op youtube etc.


Dat systeem heb ik van bij JAHA.be, voor €30 wordt hij reeds geassembleerd.

Twinturbo

Legacy Member
Ik heb het dan eerder voor de NZXT Source 210 Elite voor enkele euro's meer.

Jaha.be geeft ook 30 maanden garantie op zijn pc's.

Ik zou er ook over nadenken om momenteel een SSD te steken ipv een HD, en dan ergens zo goedkoop mogelijk een conventionele HD te vinden.

jayzero

Legacy Member
ssd is dat zo'n kaartje? want krijg je daar dan wel windows en dergelijk op?

Twinturbo

Legacy Member
grote flashkaart eigenlijk. Zeer snel ten opzichte van een conventionele harde schijf. Alleen is de prijs per GB wel veel hoger. Op een 64Gb versie krijg je gemakkelijk windows 7 + office + lichte software en nog een game of 2.

jayzero

Legacy Member
aha ok op die manier.

nog een vraagje moet er een aparte koeler besteld worden of zit die al bij de cpu. zoniet, gaat de goedkoopste genoeg koelen?

intel/amd cooler van 25 euro

Twinturbo

Legacy Member
bij de cpu zit inderdaad een stock intel koeler. Voldoet zolang je niet ver gaat overklokken of pure stilte wilt wanneer hij op load is.

Ik zou als ik jou was een Crucial M4 64Gb erbij nemen. En terwijl al online gaan zoeken apart naar een nieuwe of 2de hands 500Gb/1TB 7200rpm HD. Met enkel de SSD kan je eventjes voort tot je in bezit van de harde schijf bent.

jayzero

Legacy Member
volgende maand zal ik mjin bestelling doen mss, maar zoeken naar een andere hd heb ik weinig zin in:/ hoeveel is zo'n normale prijs voor een halve terrabite? op jaha.be €74 op de moment.

SXe

Legacy Member
De prijs van verleden week was een 50 euro voor een TB. Ondertussen al op veel plaatsen boven de 100 euro.

Twinturbo

Legacy Member
Voor de Samsung F3 500Gb waren prijzen rond de 35 € (voor de stijging).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan