Archief - Oortjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dakantochnie

Legacy Member
Jaja, deze keer ben ik het die hier staat met een vraag over audio. :p

Ik zoek andere oortjes voor mijn MP3-speler omdat de huidige constant uit mijn oren glippen.
Heeft er iemand zeer goede tegen een redelijke prijs? Aankooptips? Weet ik wat...
Let me know!

Moest er iemand oortjes te koop hebben: https://www.beyondgaming.be/forums

Tnx!

Kenshi

Legacy Member
Creative EP-630 of EP-635
Denk dat de 635 beter is om zeker te blijven zitten, is met nekband dus vangt gewicht van den draad op.
Geluidskwaliteit is subliem voor mijn part. (zelf half jaar gebruiker van de 630)
prijs: +-35€

Havoc

Legacy Member
Heb ook de Creative EP-630. Vallen goed mee, soms wel wat te ver doorgedreven bas. Zitten goed in mijn oren (komen met drie verschillende grootte van dopjes) en ik moet er al goed aan snokken om ze per toeval uit m'n oren te krijgen.

Dakantochnie

Legacy Member
Ok, tnx voor de reacties.

Iemand ervaring toevallig met de Koss oortelefoons, want deze zijn wel heel wat minder duur.

democracy02

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ok, tnx voor de reacties.

Iemand ervaring toevallig met de Koss oortelefoons, want deze zijn wel heel wat minder duur.
ik heb "spark plug", dit is de 3de versie van de "koss the plug" telefoons...

ik heb de 1ste versie gehad en die waren ook goe, maar vergeleken met de spark-plugs zijn ze slecht :)

ik heb mijn "the plugs" laten vallen en nieuwe gekregen, dus garantie is wel in orde.
ik dacht dat het lang ging duren dus had ik sparkplugs besteld, maar had al een nieuwe paar theplugs na 6 dagen ofzo en heb dan mijn oude plugs verkocht.

ik raad zeker spark plugs aan... geen idee of de Creative EP-630 beter is... kzou zeker kiezen tussen creative of koss. over sparkplug:

-zuiver geluid (moet wel equalizer mp3 op rock zetn zoda hoge tonen goed doorkomen)
-goede bass
-blijven goed zitten in oren
-goeie noise cancellation

democracy02

Legacy Member
*edit*

http://www.agami.be

ik weet wel niet of die site de goedkoopste is hoor..

k' heb via die site het adres gekregen van een winkel die bij hen producten kan bestellen.

het duurde een dag of 2 eer dat ze toegekomen waren in die winkel.

Dakantochnie

Legacy Member
democracy02 zei:
i don't remember...

mijn the plugs waren kapot en ik contacteerde
[email protected] om te vragen wat ik moest doen.

zij verwijsden me naar de website van de officiële koss dealer in belgië.

via die website heb ik het adres gekregen van een winkel in mijn stad die producten van hen koopt, en heb ze dan in die winkel besteld.

mvg
En welke stad is dat? :p
En hoeveel heb je ze toen betaald?

democracy02

Legacy Member
dakantochnie zei:
En welke stad is dat? :p
En hoeveel heb je ze toen betaald?
28 eur denk ik...

was 25 eur + 3 eur verzendingskosten van AGAMI naar de winkel...

Dakantochnie

Legacy Member
En waar heb je die gekocht en hoeveel heb je ze betaald D-1337? :)

[TFT]Poky

Legacy Member
ik heb hier sony ex 81, zeer goede kwaliteit imo MAAR met de witte versie was er iets mis met plastiek rond kabel. Deze degenereerde na een bepaalde tijd om onbekende reden. Natuurlijk heb ik weer de witte :s.

Maar de zwarte versie heeft dit probleem niet. Nadeel ze zijn wat prijzig.

rad1cal

Legacy Member
Mijn zwarte EX71s hebben helaas ook geen isolatie meer rond de kabel naar 't rechteroor (stuk dat over nek hangt). D'r zat eerder rubber dan plastic rond, en da was weg na 'n goei half jaar. 't Chroom stukje plastic dat over de splitsing van de stereodraad -> twee monodraadjes zit, zit hier trouwens ook los.
Van de geluidskwaliteit geen beetje klachten, maar daar zijt ge ni zo vet mee als ze voor de rest uiteenvallen :(
Probeer voorlopig nog uit de buurt van sony in-ear phones te blijven.

demon326

Legacy Member
ik ben overlaatst ook naar nieuwe oortjes gaan zoeken en ben op sennheiser terecht gekomen..

ik heb mij de de MX450 gekocht in de mediamarkt voor 15 euro maar ze spelen echt wel zuiver en heeel goed kwa bas enzo:)

ik ben heel tevreden over die oortjes:D

skampy

Legacy Member
Ik wil die nieuwe Sennheiser CX-300 eens proberen, maar 'k heb die nog nergens gezien. Ik heb zelf Sony EX71SL's gehad, maar ik was niet echt tevreden qua geluidskwaliteit (maar dan weer net wel van de constructiekwaliteit): bas overheerst vrijwel alles, het detail in de midhoge en hoge tonen gaat verloren.

bludgeoned

Legacy Member
waarom altijd die in-ears.
Is nu toch al genoeg gezegd dat die schadelijker zijn dan de rest.
Zou dat toch nooit kopen hoor

Feignasse

Legacy Member
bludgeoned zei:
waarom altijd die in-ears.
Is nu toch al genoeg gezegd dat die schadelijker zijn dan de rest.
Zou dat toch nooit kopen hoor

Die in-ears isoleren je van omgevingsgeluiden. Gevolg: je kan je speler stiller laten spelen. Zoals dikwijls ligt de oorzaak van de schade niet bij de zaak zelf maar bij het gebrek aan voorzichtigheid in hoofde van de gebruiker.

Vervolgens vraag ik me af of mensen die de oordopjes van Sennheiser de hemel inprijzen ooit wel iets anders gehoord hebben. Ik heb hier de MX300, 400 en 500 liggen en het enige wat je ervan kan zeggen is dat ze zuiver klinken. De bas lijkt echter nergens naar. Misschien dat de 450 / 550 beter zijn, dat weet ik niet. Ze hebben wel een lagere weerstand (16 Ohm tegenover 32 Ohm bij de 3/4/500). Die nieuwe in-ears (CX300) zullen wschl een pak beter klinken.

Er is in elk geval keuze in overvloed. Heb je veel geld dan kan je gaan voor oortjes van Shure (instapmodel +/- 90€, en de bedragen lopen op tot 500€ en meer :p ). Voor +/- 50€ zou ik oortjes van Sony nemen (EX71SL bvb).

Voor een ruim assortiment: http://www.mp3shop.be/specialinterest/957
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan