Archief - notebook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrPropre

Legacy Member
Zoals de titel al vermeld ben ik op zoek naar een notebook.

Ik ben zeker en vast van plan een 17 inch notebook te kopen. Mijn budget is
maximaal 1800 euro.
Ik zou deze aanschaffen voor all-round gebruik. Een beetje gamen, internetten, school-gebruik, websites,... (soort van desktop vervanger)

Zelf vind ik het belangrijk dat de service goed is en dat de behuizing van goede kwaliteit is.

Zelf vind ik deze wel interessant : http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=ASUS58168
Zal deze voldoen aan mijn eisen? Is asus echt beter dan bv acer?

Zijn er nog andere laptops die voldoen aan mijn eisen en die interessant zijn om te vermelden?

Skyscraper

Legacy Member
Mijn pa heeft een asus en kan battlefield 2 op low-mid prachtig spelen en css op high :)

--jeanke--

Legacy Member
Ja, maar op welke asus?

De merken gaan verder dan asus en acer: dell, toshiba, sony zijn ook nog heel goede merken.
Misschien is op de site van dell zien voor een inspiron 9400

spoelworm

Legacy Member
acer ziet er heel plastiekerig uit en is vrij kwetsbaar ,ze bieden dan ook meestal het meeste voor minder geld maar je boet wel serieus in voor kwaliteit.
Ook is de garantie niet alles bij acer slechts 1jaar (kan je wel uitbreiden) en indien je je laptop moet binnendoen is de reparatietijd zeer lang.(x aantal weken)
terwijl dit bij asus standaard 2 jaar is een zeer groot verschil zeker bij laptops waar er rap iets verkeerd kan gaan.
Mensen mispakken zich nogal rap aan de garantie en kijken alleen naar de prijs en de cijferkes maar niet naar de kwalieit en de garantie.
Daarom dat acer ongeloofelijk veel wordt gepakt en ze achterna met de gebakken peren zitten.

MrPropre

Legacy Member
ja dat is misschien wel juist van die acer.
Maar een sony vaio 17 inch met dezelfde specs zal nog pakken duurder zijn zeker?
Ik heb er ook nog over nagedacht een HP te nemen ( http://www.2compute.be/Image-library/HPXX/pdf/EZ220EA_UUG.pdf ). Is deze kwalitatief en prijs/kwaliteit beter dan die asus?

Dan als laatste omdat hier nog iets positiefs wordt gezegd over toshiba vind ik deze wel nog interessant: http://www.2compute.net/shop.aspx?RMP=BE/image-library/Tosh/TOSH58027_SPCS.htm . Dit is echter wel maar een 15.4 inch scherm, maar de specs beloven veel goeds... .

Grey FoX

Legacy Member
merken zoals HP , packerdbell, dell KUNNEN NOOIT de zelfde kwaliteit hebben als merken zoals ASUS, SONY, MSI
hou dit in u achterhoofd want in begin kan het zonneschijn zijn na 2 jaar gegarandeerd problemen (of vroeger) me dat soort merken.
En dan krijg je nog een het probleem van dat hp, packerdbell, dell de apparte stukke niet rap wil vervangen. omdat het een gehele laptop is dat je koopt en asus of sony zou gewoon em openbreken en een nieuwe gfx insteken ofzo

Skyscraper

Legacy Member
Hold on kwas fout wij hebben en acer ! Ik vind het model niet op die site geen enkel lijkt op de onze :) is nogtans nieuw met zo groot scherm en multimedia knoppe :) echt aanrader

--jeanke--

Legacy Member
Berter zei:
Hold on kwas fout wij hebben en acer ! Ik vind het model niet op die site geen enkel lijkt op de onze :) is nogtans nieuw met zo groot scherm en multimedia knoppe :) echt aanrader
meestal hangt er onderaan een sticker met de nummer op

Dayofdead

Legacy Member
Acer is goedkoper, Asus is kwalitatief beter (zeker qua koeling in de laptop).
Kijk ook eens naar Dell laptops, met een gratis verdubbeling van 1024 naar 2048 kun je nog een redelijke deal doen :).

Ik kan wel geloven dat die Acer anders is bij jou. BF2 op medium met een Nvidia Go 7300 64MB, no way.

coolvinny

Legacy Member
Kzou voor een Dell gaan als ik van u was, perfecte service en on site garantie voor een laptop vind ik dit wel belangrijl aangezien een laptop wel vrij gevoelig is.

coolvinny

Legacy Member
Grey FoX zei:
merken zoals HP , packerdbell, dell KUNNEN NOOIT de zelfde kwaliteit hebben als merken zoals ASUS, SONY, MSI
hou dit in u achterhoofd want in begin kan het zonneschijn zijn na 2 jaar gegarandeerd problemen (of vroeger) me dat soort merken.
En dan krijg je nog een het probleem van dat hp, packerdbell, dell de apparte stukke niet rap wil vervangen. omdat het een gehele laptop is dat je koopt en asus of sony zou gewoon em openbreken en een nieuwe gfx insteken ofzo

Dell is op het gebied van gaming laptops anders wel een topper, zie Dell XPS. Sony vind ik zeker niet de beste kwaliteit, met Asus heb ik geen ervaring. Sony heeft anders wel een zeer slechte service, dit heb ik zelf ondervonden. Bij Dell staan ze anders wel de dag erna direct aan je deur om je laptop te fixen.

MrPropre

Legacy Member
Dell niet echt zo voorstander van om eerlijk te zijn. Familie heeft dell (desktop) en zijn er niet zo tevreden over. Natuurlijk ja dat is allemaal subjectief.
Maar zo een widescreen zoals op die asus die ik hier bovenstaand vermeld heb, heeft dat nadelen? Is dit anders?

Alvast bedankt voor de vele reacties

Skyscraper

Legacy Member
Dayofdead zei:
Acer is goedkoper, Asus is kwalitatief beter (zeker qua koeling in de laptop).
Kijk ook eens naar Dell laptops, met een gratis verdubbeling van 1024 naar 2048 kun je nog een redelijke deal doen :).

Ik kan wel geloven dat die Acer anders is bij jou. BF2 op medium met een Nvidia Go 7300 64MB, no way.
Daarom vermelde ik ook dat er een andere kaart inzat... lees men post dan goed
deze zit erin:
http://www.ati.com/products/mobilityradeonx700/specs.html

En zo'n widescreen is echt de max :) alleen bij games fzo moet je dan ff resolutie anders zetten natuurlijk

MrPropre

Legacy Member
nog reacties/opmerkingen/aanmerkingen over dezen asus laptop? Ik dacht eerst dat dit widescreen een negatief punt zou zijn.

--jeanke--

Legacy Member
Ja da is hoe ge daar zelf over denkt he, ge hebt er voorstanders en tegenstanders van.

Skyscraper

Legacy Member
Zo'n widescreen is toch een voordeel? Groter scherm ideaal voor films en games te spelen je hebt gwn meer zicht... en nog een voordeel omdat je scherm breder is heb je ook groter toetsenbord :)
Enig nadeel is dat je laptop wat groter is :)

hummel

Legacy Member
ik heb een toshiba p100-202 gekocht
zeeeeeeeer tevreden van
prijs, kwaliteit zit zeer goed, heb alleen een gig ram extra erin gestoken( is uitbreidbaar tot 4 gig, komt ge nie veel tegen)
als ge 2000 euro geeft kunt ge nu ook de nieuwe acer 20 inch laptop!!!! kopen
zeer stevige omkasting en 20 inch omg ? zeer nice als desktop vervanger zou ik zeggen
is wel niet bruikbaar op de trein ofzo maar als ge altijd op een plaats zit waar ge op uw gemak uwe laptop kunt installeren zou ik zeker deze kopen ;)
en de specs zijn ook al nie min daarvan
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32289

MrPropre

Legacy Member
yup dat is een feit, die acer is wel nog leuk, maar toch echt meer een echte desktopvervanger. Het is toch de bedoeling dat hij is meegaat naar de les enzo dusja, kga zeker voor die asus gaan dan! Iedereen bedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan