Archief - Nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lambda

Legacy Member
Hallo. Ik ga binnenkort mij een nieuwe PC aanschaffen (-> upgrade om te gamen!). Ik heb volgende onderdelen al opt oog:

CPU ???
Grafische kaart ASUS EN7900GT 256MB TOP 319€
Moederbord MSI K9N NEO F 85€
Geheugen CORSAIR 512MB DDR2 PC4200 Valueselect X 2 100€
Harde schijf WESTERN DIGITAL 320GB SATA300 110€

Totaal: 614€

Welke CPU zou ik nemen (=beste prijs/kwaliteit!)?
De grafische kaart is standaard overgeklokt. Zijn daar problemen mee of neem ik beter een standaard geklokte kaart?
Is het ramgeheugen degelijk? Zijn er grote verschillen tussen de verschillende soorten geheugen/ merken?

Indien u een betere configuratie in het hoofd heeft, kunt u die dan vermelden? :)

Thx for replying! ;)

{YA}Gr3c0

Legacy Member
CPU zou ik nemen AMD 4000+ X2 64BIT DUAL-CORE PROCESSOR AM2 BOXED

neen, niet nodig
ja
geheugen is valueselect, goed genoeg zolang je niet ga oc'en. Anders 1 x 1024 later 2de bijsteken.

Davion

Legacy Member
CPU: AMD A64 4000+/4200+ X2
- Er zijn problemen mee met XFX en eVGA kaarten, maar ondertussen is er een nieuwe revisie die de probs oplost, normaal hebde dus geen problemen.
- RAM lijkt me goed.

Yank

Legacy Member
- Neem mss wat sneller geheugen, PC5400 is normaal nauwelijks duurder (als het al duurder zou zijn) en toch wat sneller. Als je wil gamen, zou het ook niet slecht zijn om 2GB te nemen.
- Als in buitenland kopen geen probleem is, kun je eens kijken voor een X1800XT, die is ongeveer even snel, maar hier en daar een stuk goedkoper.

Lambda

Legacy Member
Heeft het nut om voor AM2 te kiezen ipv Socket 939?
Wat is dual-channel?
Is CL5 veel voor DDR2 (667mhz)?

R-evolution™'

Legacy Member
dual channel wilt zeggen dat 2 geheugen latjes samenwerken . zo verdubbel je je bandbreedte van het geheuge en dit heeft veel effect op je prestaties .
Afhankelijk van je budget kan je kiezen welke cpu .

Ik weet niet of er al winkels zijn in de buurt die AM2 cpu's hebbe liggen maar het is de moeite niet waard imo om een maand te wachten op AM2 .

Davion

Legacy Member
- Ja, toekomstgerichter
- 2 latjes werken samen, echter heeft dit GEEN grote impact op de prestatie...
- CL5 voor DDR2 667Mhz is hoog ja.

Lambda

Legacy Member
Is het verschil merkbaar tussen 533Mhz en 667Mhz DDR2 geheugen?

boostah

Legacy Member
Davion zei:
X1800XT sneller dan een 7900GT TOP? nah?

dan de top, nee heel soms wel eens,

dan de standaard, meestal (ene reviewsite 60%ati/40%nvid, andere 50/50), dus het is de moeite ni waard van int buitenland een te gaan halen

a242050

Legacy Member
Maar als je ddr2 koopt, moet je wel een am2 socket processor kopen he.
op socket 939 werkt ddr2 niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan