Archief - Nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deletos

Legacy Member
Ik ga een nieuwe pc kopen en heb hierbij wat raad nodig.
Dit zou ik willen kopen :

Cpu : Intel PIV650 Boxed HT800MHz,2MB Cache (3.4GHz) (Skt775)

Cooler: Zalman CNPS9500-CU LED

Moederbord: ASUS P5WD2 Premium Socket 775 Intel

Ram: OCZ 2048MB Kit (2x1024MB) 667Mhz PC5400 DDR2 Gold GX XTC Series 4-4-4-8

Hdd: Maxtor 300GB Sata II 7200rpm

Videokaart: ASUS EAX1900XTX 2DHTV 512MB DDR3 PCI Express

Voeding: Hiper PS580B-MK PSU 580W Typer-R Blue modulair

Zou dit een goeie game pc zijn?
Wat zouden jullie eraan veranderen enz?

Alvast bedankt

Davion

Legacy Member
Kzou dit pakken:
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3700+
Arctic Freezer 64PRO
2x1024MB DDR400/PC3200
GeForce 7900GT
WD HDD 320GB SATA
BenQ DW-1650
Voeding: Hyper R 580W

koendg

Legacy Member
Als je dual core wil, kan je voor de Amd X2 3800+ gaan ;) , voor de rest sluit ik me aan bij Davion.

koendg

Legacy Member
Welke goede reden heb je dan om voor intel te kiezen?

Amd is goedkoper en levert dezelfde/betere kwaliteit en is meer geschikt voor games. :)

Yank

Legacy Member
Ga dan tenminste voor een 920 of 930, geen 650, maar AMD is op dit moment toch wel betere keuze.

Deletos

Legacy Member
heb altijd al goeie ervaringen gehad met intel en mindere met amd

ik zeg niet dat amd slecht is maar mijn voorkeur gaat naar intel

intel draait stabiel en zou graag ddr2 hebben

de 920 vind ik te laag van ghz en de 930 is beetje te duur :(

het is tegenwoordig niet meer zo simpel om stukken te kiezen, zoveel goeie dingen op de markt

peter79

Legacy Member
Als je nog 6 maanden gedult heb, zou ik idd. een intel nemen, maar dan wel geen P4, een conroe. Als je em nu wilt kopen, blijf dan zo ver weg van intel als mogelijk

koendg

Legacy Member
Ik zou in jouw geval voor amd gaan, zeker als je wil gamen, :) ze zijn heus niet onstabiel hoor, en als je nog even wacht komt amd met de nieuwe AM2 moederborden en dan wordt ddr2 ook ondersteund.

Deletos

Legacy Member
zal dan mss beter wachten

had nu graag nieuwe stukken gekocht omdat mijn agp kaartje bijna dood is en wil overschakkelen naar pci express en ddr2

wat maakt amd dan zoveel beter dan intel? (mss een paar links met testen, heb nog niet veel gevonden)

neem nu bijvoorbeeld een 2800 van amd, die draait maar op 1900 ofzo
intel daarintegen, wat eropstaat van ghz is wat je krijgt

Davion

Legacy Member
Jup, en toch zijn ze trager, en AMD is zeker even stabiel, een DDR2 is geen kloten sneller.

Deletos

Legacy Member
als je review leest is de ddr2 ram snelheid toch veel hoger dan de gewone ddr

voorlopig word deze snelheid wel niet benut zoals vele high end 3d kaarten enz

ik wil gewoon een systeem die al een beetje toekomst gericht is

ps. ik zeg niet dat amd onstabiel is, bedoelde enkel dat mijn pc's dat ik heb gehad stabiel draaiden met intel en drm terug een intel wil maar ik sta open voor suggesties :)

koendg

Legacy Member
Mja, om een lang verhaal kort te maken. Ik vind dat je voor de prijs van een intel , een beter presterende amd voor hetzelfde geld kan vinden.

Amd is duidelijk de betere bij games, intel is beter bij videobewerking en dat soort zaken.

koendg

Legacy Member
Dit is een benchmark van de high end processoren van intel en amd die evenwaardig zijn. Er werd gebruik gemaakt van de nieuwste games.

Je ziet toch duidelijk het verschil:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2725&p=8

En om je een voorbeeldje te geven van de Amd 3800+ X2 tegenover de Pentiums in games:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2484&p=10

We really didn't want to see AMD become a more expensive CPU manufacturer, and with the X2 3800+, we finally have a more sensibly priced dual core option. The choice is clear - the Athlon 64 X2 3800+ is better in every way than the Pentium D 830. For Intel's sake in the enthusiast community, Conroe had better be very competitive next year - because ever since Prescott, the Pentium 4 has been an utter disappointment.

Deletos

Legacy Member
koendg zei:
Dit is een benchmark van de high end processoren van intel en amd die evenwaardig zijn. Er werd gebruik gemaakt van de nieuwste games.

Je ziet toch duidelijk het verschil:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2725&p=8

En om je een voorbeeldje te geven van de Amd 3800+ X2 tegenover de Pentiums in games:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2484&p=10

We really didn't want to see AMD become a more expensive CPU manufacturer, and with the X2 3800+, we finally have a more sensibly priced dual core option. The choice is clear - the Athlon 64 X2 3800+ is better in every way than the Pentium D 830. For Intel's sake in the enthusiast community, Conroe had better be very competitive next year - because ever since Prescott, the Pentium 4 has been an utter disappointment.

hele handige test :bow:

wat vind je van dit systeem:

AMD Athlon64 X2 3800+ 64bit Boxed Sckt939
ARCTIC Freezer 64 PRO AMD Koeler
ASUS A8R32-MVP Deluxe
OCZ 2048MB Kit (2x1024MB) 400Mhz PC3200 DDR Platinum Enhanced Latency XTC Series 2-3-2-5
Maxtor 300GB Sata II 7200rpm
ASUS EAX1900XTX 2DHTV 512MB DDR3 PCI Express
Hiper PS580B-MK PSU 580W Typer-R Blue modulair

ps. draait een crossfire moederbord goed met 1 videokaart of lukt dit niet?

koendg

Legacy Member
Mooi systeem, misschien deze wijzigingen nog maken:

-Msi K8N neo4-FI ipv die Asus.
-Goedkoper geheugen (Cl2,5 van gskill ofzo) voor 180 euro heb je al zeer degelijk 2 gig geheugen.
-Misschien een Seagate of samsung harde schijf, velen zijn nogal weerhoudend van maxtor
-Grafische kaart vind ik een beetje overkill, beter een 7900GT(x) als je het geld hebt. Deze zijn goedkoper en presteren imo even goed of beter in games. (Zie tests Anandtech via zoekfunctie). En de voeding lijkt me wel goed, misschien voor een Enermax of Antec voeding gaan, goede ervaringen daarmee.
-Een crossfire moederbord draait goed met 1 graka, maar als je voor crossfire of sli gaat zou ik meteen 2 kaarten kopen, later zijn die niet altijd even goed verkrijgbaar. Ikzelf blijf van sli of crossfire af :)

Dit is het zo ongeveer ;)

peter79

Legacy Member
waarom die MSI mode toch op dit forum .... hou het maar op asus. Op ATI heb ik het dan weer veel minder. kheb zelf Asus A8N32SLI deluxe, als je nforce4 neemt moet je wel opletten met bepaalde maxtors, mss. veiliger van ander merk te nemen.

boostah

Legacy Member
idd ze doen hier alsof asus slecht is

asus is juist een van de stabielste borden die er is, maar wel weinig opties, msi is een tussenweg tussen opties en stabiliteit
2 gig geheugen is inderdaad handig tegenwoordig
maxtor raadt ik ook niet aan liever een ander merk dan (WD, samsung hitachi whatever)
grafische kaart, tja wat kan ik zeggen mensen hier opt forum zijn nogal nvid gericht, de 7900GTX is evensnel over het algemeel dan de x1900xtx maar velen (en dan meer objectieve mensen) vinden de x1900xtx iets meer future proof, only time will tell hierbij, koop gewoon de kaart waar je je goed bijvoelt voor die prijs, tis echt niet dat de een in alles beter is als de ander (voor hierboven 1review betekent 0 nada, niks)

die voeding, ik zou toch voor een a-merk gaan (targan, antec, enermax, ocz, vooral targan is een goede en zeer stille)

en crossfire mobo, of sli mobo, tja die draaien met 1 kaart hoor, net zoals een normaal mobo, maar die cf of sli is gewoon handig, kost amper meer en je houdt er een optie mee open
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan