Archief - Nieuwe Pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hipStar

Legacy Member
Mijn Budget: 1320 euro
Mijn doel: gewoon de bak, geen scherm ofzo

Ik heb al iets in gedachten:

AMD Athlon64 3500+ (Socket 939) Boxed 512 KB € 234,70

Abit KN8 NVIDIA NF4 Based AMD Athlon 64/64FX Mainboard, 2GHz HT, Dual DDR400,PCI-Express € 106,40

Apacer DDR 512 MB (400 Mhz) PC3200 CL 2.5 2 106,00€

Xfx Geforce 6600gt 256mb Pci-e Tv-out/dual Dvi Retail 251 €

BenQ DVD-Rom 16x50x (1650) Black (oem) 1 € 29,00

BenQ DVD+/-RW DW1640 Pro Dual Layer Black (oem) 1 € 51,00

Seagate HD 200 GB 7200.8 SATA NCQ 8MB 1 € 123,55

Standard Diskdrive 1.44MB (Black) 1 € 11,00

Microsoft Office 2003 Student Licence NL 1 € 149,00

is dit goed? Wat zou ik er moeten aan veranderen?

Davion

Legacy Member
- Ik zou een ASUS A8N-E moederbord nemen.

Welke kast en voeding?

magnusjb1

Legacy Member
ziet er goed uit, miss. een andere merk voor je mobo (asus, msi, gigabyte), ik ben niet echt bekend met abit, dus ik weet niet of het wat is

R-evolution™'

Legacy Member
KINGSTON DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueRam X2 = 90 euro
ASUS EN6800 TD PCI-EXPRESS 256MB DDR Tv-out, DVI, Retail = 252 euro
WESTERN DIGITAL 160GB SATA II (7200/300) WD1600JS =85euro
MSI K8N NEO4-f Socket 939 = 86 euro
AMD 3800+ X2 Dual-core Processor = 349 euro
BenQ DVD+/-RW DW1640 Pro Dual Layer Black (oem) 1 € 51,00
nog een kast naar keuze etc .

Voor dat geld kan je beter dan wat jij voorstelde .

magnusjb1

Legacy Member
R-evolution™' zei:
KINGSTON DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueRam X2 = 90 euro
ASUS EN6800 TD PCI-EXPRESS 256MB DDR Tv-out, DVI, Retail = 252 euro
WESTERN DIGITAL 160GB SATA II (7200/300) WD1600JS =85euro
MSI K8N NEO4-f Socket 939 = 86 euro
AMD 3800+ X2 Dual-core Processor = 349 euro
BenQ DVD+/-RW DW1640 Pro Dual Layer Black (oem) 1 € 51,00
nog een kast naar keuze etc .

Voor dat geld kan je beter dan wat jij voorstelde .

Je vergeet nog een extra DVD-drive, floppy, en windows
de 6800 is een slechte kaart, neem een 6600GT, of een 6800GS/GT
en de config van hipStar is goed genoeg, alleen zou ik een ander mobo nemen.

hipStar, van welke winkel ga je dit halen?

edit: neem geen 6600GT 256mb, maar een 128mb, die presteert beter dan de 256mb versie

Howitzer

Legacy Member
Hmm, die 6600GT lijkt mij zeer duur, en is de 256mb niet vaak met een trager geheugen dan de 128mb versie?

magnusjb1

Legacy Member
hipStar zei:
ik heb gehoord dat da qualitief een zeer goede kaart is

dan heb je verkeerd gehoord :p, de 128mb versie is een qualitatief goede kaart, de 256mb versie niet

hipStar

Legacy Member
magnusjb1 zei:
dan heb je verkeerd gehoord :p, de 128mb versie is een qualitatief goede kaart, de 256mb versie niet


maja in samenhang met die andere onderdelen???

Howitzer

Legacy Member
Maar je moet rekenen, die 128mb is gddr3 en ik dacht dat de 256mb uitvoering maar 'gewoon' gddr1 is..
=>3x trager?

hipStar

Legacy Member
GA Card XFX 6600GT PCI-E 128Mb DDR3

GA Card XFX 6600GT PCI-E 256Mb DDR3

niet dus?

Deguchi

Legacy Member
Microsoft Office 2003 Student Licence NL 1 € 149,00

als het vooral is om teksten te typen zou ik u aanraden om eens OpenOffice te proberen ;) (spaart u alvast 149€ uit)

als ge natuurlijk access en excell nodig hebt zou ik MS Office nemen wegens meer uitgebreid (voorlopig ;))

Geile Beer

Legacy Member
hipStar zei:
case: TyboTech BRIZA 6097-CA Black 400W

:applause: :rofl:
In your face Davion.

ONTOPIC: Mja mss 3800 X2 nemen, die kun je vinden voor 320EUR. Abit mobo is zeker goed (Fatal1ty reeks :) ). En je kunt er, mits economisch bewust te zijn een 7800Gt insteken.

hipStar

Legacy Member
Deguchi zei:
als het vooral is om teksten te typen zou ik u aanraden om eens OpenOffice te proberen ;) (spaart u alvast 149€ uit)

als ge natuurlijk access en excell nodig hebt zou ik MS Office nemen wegens meer uitgebreid (voorlopig ;))

ja ik weet het die vent heeft dat ook gezegd, maar ik heb ze op school ook nodig om powerpoint en excel voor de ksa dusja... Ik wil geen problemen creeren en men ma betaald office dusja:d

hipStar

Legacy Member
Geile Beer zei:
:applause: :rofl:
In your face Davion.

ONTOPIC: Mja mss 3800 X2 nemen, die kun je vinden voor 320EUR. Abit mobo is zeker goed (Fatal1ty reeks :) ). En je kunt er, mits economisch bewust te zijn een 7800Gt insteken.


maja prijs e jongen:p 1320 euro:d

Roefus

Legacy Member
uwe setup kost dan ook maar een goeie 1000euro en uwe budget da ge hebt ligt hoger

miss ander moederbord en een 6800gs erin steken

hipStar

Legacy Member
maja pakt maar 1150 euro of zo en dan nog de installatie kosten e. want ik kan geen computer in elkaar steken
en de 6800gt is ook al weer 100-120 euro duurder e
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan